Vi litar på varandra och vi litar på tränarstaben så det kommer bli ett bra år tror jag, säger vår målvakt.
2025-11-20 Torsdag 19:00 Leksand - Växjö 1-4
-
Stjärnan
Re: 2025-11-20 Torsdag 19:00 Leksand - Växjö
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Klas
Ett fall framåt, om man förtränger första parodin, förlåt perioden.
Ett under att man är så jävla bleka. Eller inte, våra psyken är ju nerkörda i botten. Ska vi ta oss ur detta behöver vi lite tur. Eller en kapten likt Z som begår våld på något ting, för att väcka pojkarna. Vad är mest troligt? FrunFortuna eller Herr KjellErik?
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Klas
Stjärnan skrev: tor 20 nov 2025, 21:21Vi litar på varandra och vi litar på tränarstaben så det kommer bli ett bra år tror jag, säger vår målvakt.
Ja herregud… men hatten av, om dom klarar av att känna tillförsikt. Nästa steg är väl att visa det på isen oxå.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
SteelSky
Känna tillförsikt? Förstår att du nog är en gnutta sarkastisk. Men tillförsikten liknar svenska landslaget som knappt går för anfall när de ligger under. utan känner att det är skönt att äga lite bollinnehav bara.
Läget är åt helvete och det borde varenda jävla spelare och ledare känna. Visa lite förbannade känslor och våga skrika på varandra. Annars kan ni avgå. ALLA (givetvis).
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
-
Ludde
Re: 2025-11-20 Torsdag 19:00 Leksand - Växjö 1-4
Likgiltigheten är total, inte ens upprörd när man har förväntningarna på rätt nivå.
Finns inte en chans i världen att nuvarande lag och ledare vänder den här säsongen. 4-0 i matcher till HV i play-out sen får vi döpa om oss och börja om från början.
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Pellefant
Stjärnan skrev: tor 20 nov 2025, 21:21Vi litar på varandra och vi litar på tränarstaben så det kommer bli ett bra år tror jag, säger vår målvakt.
Tja, vad ska han säga utåt, såna där uttalanden säger ingenting. Gnäller han blir han såklart bänkad och får ingen speltid.
-
Stjärnan
Pellefant skrev: tor 20 nov 2025, 21:59Stjärnan skrev: tor 20 nov 2025, 21:21Vi litar på varandra och vi litar på tränarstaben så det kommer bli ett bra år tror jag, säger vår målvakt.
Tja, vad ska han säga utåt, såna där uttalanden säger ingenting. Gnäller han blir han såklart bänkad och får ingen speltid.
Jag bara förmedlade vad han sa.
Hoppas han får rätt, men jag misstänker att det hade varit mer sanningsenligt om hoppas hade bytts mot tror. Fast jag gillar ”tror” bättre.
En sak i går som är så talande för vår form just nu är när Caito med 8 min kvar av tredje tror jag det var åker in snett i slottet, får pucken ganska obehindrad, så fortsätter han glida bort därifrån samtidigt som han halvhjärtat vispar på pucken mot mål, och glider helt ur situationen i samma veva. En killer hade stannat kvar och tagit hand om en ev retur eller vänt tillbaka in mot mål för ett bättre läge.
Men det saknas helt enkelt i årets lag. Ingen går helhjärtat in. För det är lite obekvämt där inne. Varför stanna kvar där? ![]()
Vi kommer inte ut alls ut med samma energi som vi gjort i de andra matcherna. Växjö tar taktpinnen från början och får ett överläge tidigt. Det känns som att vi inte är helt hundra där, och det gillar jag inte. Det var inget jag märkte av innan att det var någon dålig påkoppling eller så, säger huvudtränare Johan Hedberg.
”Inte helt hundra” låter som årtusendets understatement.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Wiborg
Runntur skrev: tor 20 nov 2025, 21:14Låt Nilsson och Östman stå kvar på varsin kant i PP, dom ska bara skjuta ovh inget annat. Vi har också en ny variant ser de ut som med att lirka in en puck i slottet med direktskott från Luc.
Jämfört med tidigare förluster är jag inte ens besviken. Tvärtom. 2 och 3 perioden är något att ta med sig och bygga vidare på. Blev lite småsur vid deras 0-3 för de såg så billigt ut, men inget mer än det.
Så totalt 1-4 till Växjö och jag länner mig mer nöjd än efter torsken mot HV sist. Härligt.
Och helt tragiskt egentligen, för precis så lite bryr jag mig just nu.
Jag är inne på precis samma spår förutom sista meningen. Jag försöker inte ens inbilla mig att jag inte bryr mig ![]()
Nu hade vi två spelare på varsin kant med klubborna inåt som kunde skjuta direktskott, det blev genast en markant förbättring. Boxen kan inte enbart koncentrera sig på att ta bort klubborna i mitten utan måste även täcka av för direktskotten, det skapar möjlighet till instick likt det fram till Luc Koblar. Det var inte bara att vi gjorde mål som var positivt utan även spelet i PP hela matchen som var markant bättre. Sedan att målet skapar självförtroende i spelformen kan vara något som gör att man känner att "Fan, med de små justeringar vi gjort är vi faktiskt riktigt bra i PP". Sedan smittar det av sig till spelet i fem mot fem också till slut.
Första perioden var inte bra som du är inne på men andra tycker jag är klart bättre och vi skapar fler chanser än Växjö och det hade inte varit orättvist med 1-2 inför sista. Trean är väldigt onödig med en backomryggenpass från AJ in i slottet i princip och blir jättesvår att ta emot när den typ sitter på skridskorna. När vi dessutom var på väg framåt är det klart att det uppstår den luckan som han bara kan vandra in och dra upp den snyggt i krysset.
Jag är jättebesviken över resultatet, men tycker ändå det är 10 ggr bättre än insatsen mot LHC.
Stjärnan skrev: fre 21 nov 2025, 06:44En sak i går som är så talande för vår form just nu är när Caito med 8 min kvar av tredje tror jag det var åker in snett i slottet, får pucken ganska obehindrad, så fortsätter han glida bort därifrån samtidigt som han halvhjärtat vispar på pucken mot mål, och glider helt ur situationen i samma veva. En killer hade stannat kvar och tagit hand om en ev retur eller vänt tillbaka in mot mål för ett bättre läge.
Men det saknas helt enkelt i årets lag. Ingen går helhjärtat in. För det är lite obekvämt där inne. Varför stanna kvar där?
Jag tycker ju att det är precis så det varit hela säsongen för Caito, han går verkligen inte in och visar vägen. Cehlárik och Max tycker jag ändå försöker om man ska se till "stjärnorna", men Caito känns mest som att han bara åker och vill ha egen yta att leka på och får han inte det så lägger han bara in den mot mål på vinst och förlust, men nästan bara förlust.
Det positiva vi får ta med oss är de två sista perioderna, PP och PK var klart bättre igår, övriga bottenlag är också dåliga.
Just ja, Christoffersson klart godkänd debut. Kan inte lastas för något av målen och kändes lugn och trygg i övrigt.