Vilja, aggressivitet och psyk vill jag se i Leksands IF för omväxlings skull.
Vilja, aggressivitet och psyk vill jag se i Leksands IF för omväxlings skull.
Hockeylördag med ishockey från Tegera Arena där Leksands IF ställs mot Frölunda HC i omgång 22 av SHL. I studion finns Björn Oldeen, Staffan Kronwall och Adam Johansson.
I morgon fredag är det 10-årsjubileum.
Leksand sist och historiskt dåligt
https://www.svt.se/sport/ishockey/leksa ... skt-daligt
Sniper skrev: tor 20 nov 2025, 22:45I morgon fredag är det 10-årsjubileum.
https://www.svt.se/sport/ishockey/leksa ... skt-daligt
Åkte vi ur?
Gösen skrev: fre 21 nov 2025, 05:53Sniper skrev: tor 20 nov 2025, 22:45I morgon fredag är det 10-årsjubileum.
https://www.svt.se/sport/ishockey/leksa ... skt-daligtÅkte vi ur?
Ugh. Kämpa. Eller nåt.
Vore nästan komiskt om laget kommer ut lika håglöst i morgon i riksTv.
Jag missar matchen men det är ju lika bra tänker jag.
Men ni som kollar kan vänta två spelminuter så vet ni om vi har en chans eller om vi är chanslösa. Längre tid än så behövs inte.
Vilka nya formationer ser vi imorgon? Finns det några nya alternativ kvar ens?
Chat GPT gav snabbt svaret.
Det finns 6006 st olika alternativ till femmor. Så vi har kvar att laborera med. Möjligen att centrarna kan få spela ytter och vice versa vid några tillfällen. Men till Jul så har vi förmodligen hunnit förbruka alla 6006.
Om man sen inte tar hänsyn till backar och forward utan blandar hejvilt, ja då har vi hela 15504 olika konstellationer att prova. Borde räcka säsongen ut.
Stjärnan skrev: fre 21 nov 2025, 08:20Vore nästan komiskt om laget kommer ut lika håglöst i morgon i riksTv.
Jag missar matchen men det är ju lika bra tänker jag.Men ni som kollar kan vänta två spelminuter så vet ni om vi har en chans eller om vi är chanslösa. Längre tid än så behövs inte.
Det finns 6006 st olika alternativ till femmor. Så vi har kvar att laborera med. Möjligen att centrarna kan få spela ytter och vice versa vid några tillfällen. Men till Jul så har vi förmodligen hunnit förbruka alla 6006.Om man sen inte tar hänsyn till backar och forward utan blandar hejvilt, ja då har vi hela 15504 olika konstellationer att prova. Borde räcka säsongen ut.
Jaså? På 12 spelare och 12 olika positioner så får jag det till dryga 479 miljoner olika varianter.
12!
Gösen skrev: fre 21 nov 2025, 05:53Sniper skrev: tor 20 nov 2025, 22:45I morgon fredag är det 10-årsjubileum.
https://www.svt.se/sport/ishockey/leksa ... skt-daligtÅkte vi ur?
Bytte vi tränare?
Gjorde vi det så bör vi enligt statistik åkt ur.
Om vi nu inte gjorde det de sista 10 omgångarna vill säga.
Men jag har ingen aning. Kommer knappt ihåg var jag bodde för 10 år sedan.
Gösen skrev: fre 21 nov 2025, 08:28Stjärnan skrev: fre 21 nov 2025, 08:20Vore nästan komiskt om laget kommer ut lika håglöst i morgon i riksTv.
Jag missar matchen men det är ju lika bra tänker jag.Men ni som kollar kan vänta två spelminuter så vet ni om vi har en chans eller om vi är chanslösa. Längre tid än så behövs inte.
Det finns 6006 st olika alternativ till femmor. Så vi har kvar att laborera med. Möjligen att centrarna kan få spela ytter och vice versa vid några tillfällen. Men till Jul så har vi förmodligen hunnit förbruka alla 6006.Om man sen inte tar hänsyn till backar och forward utan blandar hejvilt, ja då har vi hela 15504 olika konstellationer att prova. Borde räcka säsongen ut.
Jaså? På 12 spelare och 12 olika positioner så får jag det till dryga 479 miljoner olika varianter.
12!
GPT är inte att lita på ![]()
Men en femma är ju en femma. Den kan inte delas upp i flera olika femmor som du menar..
Gösen skrev: fre 21 nov 2025, 08:56Gjorde vi det så bör vi enligt statistik åkt ur.
Om vi nu inte gjorde det de sista 10 omgångarna vill säga.Men jag har ingen aning. Kommer knappt ihåg var jag bodde för 10 år sedan.
Stjärnan skrev: fre 21 nov 2025, 09:06Gösen skrev: fre 21 nov 2025, 08:28Stjärnan skrev: fre 21 nov 2025, 08:20Vore nästan komiskt om laget kommer ut lika håglöst i morgon i riksTv.
12!GPT är inte att lita på
Men en femma är ju en femma. Den kan inte delas upp i flera olika femmor som du menar..
Nä. Verkligen inte.
Men på 12 forwards så blir det så.
Första gubben har 12 lediga platser att välja från. Nästa elva och så vidare. 12x11x10x9 etc.
Plockar vi inte en junior och har 13 att välja från blir det 479 miljoner x 13.
Det är därför det procentuellt är lika stor chans att få alla rätt på lotto vare sig man spelar eller spar pengarna och låter bli.
Gösen skrev: fre 21 nov 2025, 09:15Nä. Verkligen inte.
Men på 12 forwards så blir det så.
Första gubben har 12 lediga platser att välja från. Nästa elva och så vidare. 12x11x10x9 etc.
Plockar vi inte en junior och har 13 att välja från blir det 479 miljoner x 13.Det är därför det procentuellt är lika stor chans att få alla rätt på lotto vare sig man spelar eller spar pengarna och låter bli.
Ja, jag har då ingen aning.
Undrar hur JH känner sig? Han vaskar om i varenda match, men det blir aldrig bättre. I slutet av en match kan en kedja tyckas ha kemi, för att i nästa match totalt försvinna.
De här kedjorna han testade nu tyckte han såg spännande ut på träning men det blev ju platt fall i allting, direkt från start. Alla kändes totalt vilsna och urlakade. Sista perioden visades dock något som kan antydas till lite vilja. Vet inte om det föregicks av en ny omvaskning, eller om de då hade spelat ihop sig.
Oavsett så kommer vi nog få se samma enheter som avslutade matchen igår, i morgon, men med lika stor säkerhet kommer det spelet vara ett minne blott.
Det är som att spelarna på förhand vet att de är chanslösa.