Vi har inte bara tappat poäng, vi har även tappat målskillnad. Rejält.
Från att ha haft en halvokdålig sådan till att nu vara toksist även där. Vi kan ha råd med fler förluster men vi har inte råd med stora diton. Mest eftersom vi aldrig vinner med mer än 2 måls marginal, oavsett hur mycket vi leder med efter halva matcherna.
Det är ytterligare en poäng som behöver tas ikapp.
Laget 25/26
-
Stjärnan
Re: Laget 25/26
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Sniper
- Intendent
Om Robin C ska stå någon match framöver ser jag helst att de fixar fram mask och annat i rätta färger. Vill inte ha någon målvakt med knasiga färger på utrustningen - som Jere Myllyniemis benskydd.
-
Sniper
- Intendent
Hej människa, jag är en GPT-driven AI-chattbot. Fråga mig vad som helst!
Hur ska Leksand få ordning på sitt powerplay?
Hej! För att Leksand ska få ordning på sitt powerplay kan de fokusera på några viktiga aspekter. För det första är det viktigt att ha tydliga roller och positioner för spelarna, så att alla vet vad de ska göra när de har pucken. Kommunikation på isen är också avgörande för att skapa bra lägen.
Dessutom kan de arbeta med att förbättra sina skott och passningar för att öka chanserna att göra mål. Att studera motståndarnas försvar och anpassa strategin efter deras svagheter kan också vara en bra idé. Träning och repetition av powerplay-situationer under träningarna kan hjälpa spelarna att bli mer samspelta och effektiva.
Slutligen kan det vara bra att ha en kreativ spelare som kan tänka utanför boxen och överraska motståndarna. Hoppas detta hjälper! Har du fler frågor?
Hur lär man sig skriva oklanderligt? Bland annat när det gäller kommatering och interpunktion.
Att lära sig skriva oklanderligt, särskilt när det gäller kommatering och interpunktion, kan vara en utmaning, men det finns flera sätt att förbättra dina färdigheter! Här är några tips:
Läs mycket: Genom att läsa böcker, artiklar och andra texter kan du få en känsla för hur korrekt skrivande ser ut. Observera hur författare använder kommatecken och andra interpunktionstecken.
Studera grammatikregler: Ta dig tid att gå igenom reglerna för kommatering och interpunktion. Det finns många resurser online och böcker som kan hjälpa dig att förstå dessa regler bättre.
Skriv och öva: Ju mer du skriver, desto bättre blir du. Försök att skriva olika typer av texter och använd de regler du har lärt dig.
Be om feedback: Dela dina texter med vänner eller lärare och be om deras åsikter. De kan ge dig värdefull feedback på din användning av kommatering och interpunktion.
Använd skrivverktyg: Det finns många digitala verktyg och appar som kan hjälpa dig att kontrollera din grammatik och interpunktion. Dessa kan vara till stor hjälp när du skriver.
Var tålmodig: Att bli en skicklig skribent tar tid och övning. Ge dig själv tid att lära och förbättra.
Kom ihåg att det är helt okej att göra misstag på vägen – det är en del av lärandeprocessen! Lycka till med ditt skrivande!
Tack för svar! Det där med "digitala verktyg och appar" kör vi på!
-
Gösen
Sniper skrev: tis 18 nov 2025, 16:27Hej människa, jag är en GPT-driven AI-chattbot. Fråga mig vad som helst!
Hur ska Leksand få ordning på sitt powerplay?
Hej! För att Leksand ska få ordning på sitt powerplay kan de fokusera på några viktiga aspekter. För det första är det viktigt att ha tydliga roller och positioner för spelarna, så att alla vet vad de ska göra när de har pucken. Kommunikation på isen är också avgörande för att skapa bra lägen.
Dessutom kan de arbeta med att förbättra sina skott och passningar för att öka chanserna att göra mål. Att studera motståndarnas försvar och anpassa strategin efter deras svagheter kan också vara en bra idé. Träning och repetition av powerplay-situationer under träningarna kan hjälpa spelarna att bli mer samspelta och effektiva.
Slutligen kan det vara bra att ha en kreativ spelare som kan tänka utanför boxen och överraska motståndarna. Hoppas detta hjälper! Har du fler frågor?
Hur lär man sig skriva oklanderligt? Bland annat när det gäller kommatering och interpunktion.
Att lära sig skriva oklanderligt, särskilt när det gäller kommatering och interpunktion, kan vara en utmaning, men det finns flera sätt att förbättra dina färdigheter! Här är några tips:
Läs mycket: Genom att läsa böcker, artiklar och andra texter kan du få en känsla för hur korrekt skrivande ser ut. Observera hur författare använder kommatecken och andra interpunktionstecken.
Studera grammatikregler: Ta dig tid att gå igenom reglerna för kommatering och interpunktion. Det finns många resurser online och böcker som kan hjälpa dig att förstå dessa regler bättre.
Skriv och öva: Ju mer du skriver, desto bättre blir du. Försök att skriva olika typer av texter och använd de regler du har lärt dig.
Be om feedback: Dela dina texter med vänner eller lärare och be om deras åsikter. De kan ge dig värdefull feedback på din användning av kommatering och interpunktion.
Använd skrivverktyg: Det finns många digitala verktyg och appar som kan hjälpa dig att kontrollera din grammatik och interpunktion. Dessa kan vara till stor hjälp när du skriver.
Var tålmodig: Att bli en skicklig skribent tar tid och övning. Ge dig själv tid att lära och förbättra.
Kom ihåg att det är helt okej att göra misstag på vägen – det är en del av lärandeprocessen! Lycka till med ditt skrivande!
Tack för svar! Det där med "digitala verktyg och appar" kör vi på!
![]()
-Ben Hogan
-
Lifboten
Jag är här nu, kan jag hjälpa dig?
-
Sniper
- Intendent
En timme dalmål https://www.siljannews.se/dalarnas-stol ... -konstigt/
Jag länkade också till Lang-avsnittet för två veckor sedan - men det tog jag bort när jag lyssnade.
T-r-å-k-i-g-t.
Men Östman är inte tråkig. Mun går i ett.
-
Wiborg
Sniper skrev: tis 18 nov 2025, 16:27Tack för svar! Det där med "digitala verktyg och appar" kör vi på!
Enklaste sättet att avslöja någon med AI är ju just att användaren helt plötsligt skriver på ett helt nytt sätt och även ofta med nya ord och uttryck. Sedan är det ju svårt att avgöra om det är användarens egna tankar som den bett få omskriven på ett annat/bättre språkbruk eller om allt är fabricerat. AI har många bra arbetsområden redan idag, men det saknar ju totalt förmågan till djupare analyser av mer abstrakta ämnen som konst, musik och sport. Man kan ställa samma fråga två gånger och få två totala motsatser till svar.
-
Aggeman
Det saknas så mycket i det här lagbygget. En matchvinnarmålvakt, en tuff defensiv back och ett par forwards med en viss näsa för målet.
Man kan inte lasta Tjomme för att de etablerade spelarna inte presterar, men han kan lastas för de tveksamma nyförvärven. Nilsson, Milo och Fortier är floppar enligt mig. Man kan inte värva en forward från AHL som hör hemma i en fjärdekedja. Milo är för trög och Nilsson är meningslös när han inte skjuter hårt och högt.
Stevens skulle jag inte säga är en flopp än då han kom från HA, men han ser inte bra ut i dagsläget.
-
Sniper
- Intendent
Varje halmstrå ska greppas. Vi söker desperat efter pp-vapen. Med Nilsson som hot kan det öppna för ett till. Wiktor i ena tekningscirkeln och en avlastad Östman i andra. Allt hänger nu inte på Kalle, och motståndarna får två att hålla reda på. Och om de ändå försöker öppnar det upp för fler hot. Det kan ju dyka upp LIF-spelare framför kassen också, som inte längre åtnjuter samma bevakning.
-
bender
Lyssnar man på Tjomme i dagens pausintervju så liter det lite annorlunda nu än inför säsongen..
"vi hade inte möjlighet att ställa ett lag på isen den 13e september som kunde vinna matcher...då får man jobba med utveckling...bli lite bättre för varje dag som går...målet är att vi ska vara som bäst i vår..."
Är målet att spela slutspel då?
"Äeehhh slutspel och slutspel...vi ska klättra uppåt i tabellen...det kommer skifta en hel del där nere...ibland kommer vi ligga 13, ibland kommer vi ligga 10..."
Det låter som att vi lever på en enda förhoppning, att på något sätt kunna göra ett SHL-lag av den här truppen och vinna 4 av 7 kvalmatcher i vår.
Med den intervjun i bakhuvudet, förstår man ju att Tjomme myser runt, Hedberg är ganska nöjd med spelet, och spelarna själva tycker det går bra.
Jisses.
-
Sniper
- Intendent
Lässig Snackpåse Happy Fruits Lemon 2 st är ett set med snackpåsar (...)
https://www.apohem.se/baby-barn-foralde ... lemon-2-st
Leksing Snackpåse kommer inte i 2-pack men är i gengäld en av marknadens största.
-
syd b.
bender skrev: lör 22 nov 2025, 17:06Lyssnar man på Tjomme i dagens pausintervju så liter det lite annorlunda nu än inför säsongen..
"vi hade inte möjlighet att ställa ett lag på isen den 13e september som kunde vinna matcher...då får man jobba med utveckling...bli lite bättre för varje dag som går...målet är att vi ska vara som bäst i vår..."
Är målet att spela slutspel då?
"Äeehhh slutspel och slutspel...vi ska klättra uppåt i tabellen...det kommer skifta en hel del där nere...ibland kommer vi ligga 13, ibland kommer vi ligga 10..."Det låter som att vi lever på en enda förhoppning, att på något sätt kunna göra ett SHL-lag av den här truppen och vinna 4 av 7 kvalmatcher i vår.
Med den intervjun i bakhuvudet, förstår man ju att Tjomme myser runt, Hedberg är ganska nöjd med spelet, och spelarna själva tycker det går bra.
Jisses.
Tjomme skulle kunna sälja sand i öknen.
-
Pellefant
Ja, jag hajade också till över dessa intervjuer och man borde nog ha lyssnat en gång till på dem. Är det någon som kan lägga upp intervjuerna med Tjomme och Hedberg någonstans under dagen, så man kan analysera dem lite noggrannare?
-
SteveY
Med Gidlöv skadad så är vi svaga i alla lagdelar, men det största problemet enligt mig är målskyttet. Vi gör max 2mål i våra matcher, målskyttet måste upp annars åker vi ur. Jag ser inte att det finns ett annat lag som vi vinner över i bäst av 7, just nu.
Förändringar i spelartruppen är min lösning på problemet.
Vilka av våra spelare (med lite högre lön) kan vara attraktiva för andra lag, och vilka kan vi släppa utan att sabba moralen hos övriga i laget?
Jag kommer fram till två.
- Nolan Stevens - SSK bör vara intresserade och har pengar, framförallt nu när Omark-affären inte blev av.
- Joonas Lyytinen - Något lag i finska ligan skulle mkt väl kunna behöva fylla på med en back. Vi plockar bara hem Victor.
Lyckas vi att göra oss av med dessa två så är det upp till Tjomme att hitta ett par forwards som kan spetsa till laget och offensiven.
-
Sniper
- Intendent
SteveY skrev: Igår, 16:43upp till Tjomme att hitta ett par forwards som kan spetsa till laget och offensiven.
Bra att du säger "ett par" för en räcker inte (bland annat för att LIF-spelare så lätt blir skadade). Det tycker jag är ganska anspråkslöst jämfört med Bagarn:
baker
22 november 2025, 18:21
Nu testas Tjomme. På riktigt.
Ingen Hedblom eller skit styrelse som kastar pengar på honom. Vi kommer spela ett kval till våren.
Nu behövs det göra 4-5 genomtänkta värvningar för att klara av det. Starka karaktärer och rätt rollspelare måste in i laget. Vi törstar efter ledare i laget.Att ställa Pajen som assisterande var inget vidare.
Hedberg hade behövt en Lindmark eller liknande med rutin.
Medan Donny-b - vem det nu är - också är inne på "ett par". All in för nyemissionspengar:
Donny-b
20 november 2025, 21:48
Okej leksingar. Så här är det. Vi kommer prestera bättre, absolut. Vi KAN ha två lag bakom oss om det vill sig väl. Men som det ser ut nu är det uppenbart att vi har svårt med målskytte. Men jag tror vi blir bättre.Nyemissionen kommer inte på något vis rädda vår förening vid en degradering. Så ni som pratar om nästa säsong i allsvenskan kan lägga ned. En degradering är samma sak som konkurs. Vi kan inte bära arenan och övr kostnader med intäkterna från hockeyallsvenskan. Det är omöjligt. Tyvärr, det är fakta.
Så vad säger ni -all in på ett par värvningar för det kapital vi fått in eller bita i det sura äpplet? Styrelsen bör få mandat för detta från medlemmarna i så fall.
Alternativet vi spelar med är div 3 nästa säsong. Inte HA. Jag är dock inte främmande för det. Hade varit skitkul att fylla norra stå i div 3! Leksands kommun lär dock få det tufft.