Jaja. Serien ska spelas oavsett form på laget.
Bara vi vinner denna, och mot Hv den 3-1 när jag ska upp med boende och allt.. så är jag nöjd.
Jaja. Serien ska spelas oavsett form på laget.
Bara vi vinner denna, och mot Hv den 3-1 när jag ska upp med boende och allt.. så är jag nöjd.
En matchtrådsrubrik från helvetet, gissar jag att den mycket strikte Mats_ume tänker.
Lustigt nog (vilket jag betvivlar att Stjärnan var medveten om)
var senaste gången det förekom avvikelser i rubriken just mot Brynäs hemma.
Dock först efter match i samband med resultatet viewtopic.php?t=243

När vann vi då senast två raka? I serieupptakten, omgång 1 & 2...
Signaturen "Våta filten 365" skriver: Det kommer inte gå. Vi är för dåliga helt enkelt.
Sniper skrev: mån 01 dec 2025, 08:56...
Signaturen "Våta filten 365" skriver: Det kommer inte gå. Vi är för dåliga helt enkelt.
Gula fläcken?
Sniper skrev: lör 29 nov 2025, 20:57En matchtrådsrubrik från helvetet, gissar jag att den mycket strikte Mats_ume tänker.
Dock först efter match i samband med resultatet viewtopic.php?t=243
Vill Ume eller någon annan maskinist att jag ändrar så gör jag det. I övrigt stämmer ju rubriken så en liten slänga av uppåttjack i periferin kanske kan hjälpa att återfå någon sorts energi. (tänkte jag men märker nu att endast tre svar har inkommit på 48h, varav två är från samma skribent och det tredje inlägget var ett typiskt Gös-inlägg
)
Stjärnan skrev: mån 01 dec 2025, 15:08Sniper skrev: lör 29 nov 2025, 20:57En matchtrådsrubrik från helvetet, gissar jag att den mycket strikte Mats_ume tänker.
Dock först efter match i samband med resultatet viewtopic.php?t=243Vill Ume eller någon annan maskinist att jag ändrar så gör jag det. I övrigt stämmer ju rubriken så en liten slänga av uppåttjack i periferin kanske kan hjälpa att återfå någon sorts energi. (tänkte jag men märker nu att endast tre svar har inkommit på 48h, varav två är från samma skribent och det tredje inlägget var ett typiskt Gös-inlägg
)
Det är inte bara laget som behöver vinst för att komma upp i energi.
Det var länge sedan jag var så otaggad på ett derby. Känslan är tyvärr att det snarare blir resultatet from hell.
Mitt matchscenario är att det är jämnt fram till halva matchen spelad. 16-16 i skott. Vi har missat ett öppet läge och dragit tre i ribba/stolpe. Sen gör brynäs ett enkelt. Energin pyser inte ur, den exploderar ut som från en sprucken ballong. 1-4.
SteelSky skrev: mån 01 dec 2025, 23:26Det var länge sedan jag var så otaggad på ett derby. Känslan är tyvärr att det snarare blir resultatet from hell.
Mitt matchscenario är att det är jämnt fram till halva matchen spelad. 16-16 i skott. Vi har missat ett öppet läge och dragit tre i ribba/stolpe. Sen gör brynäs ett enkelt. Energin pyser inte ur, den exploderar ut som från en sprucken ballong. 1-4.
Och efteråt får vi höra att vi spelar bra men saknar det där sista lilla.
Mycket möjligt. Tom sannolikt faktiskt.
Men jag tror vi kan vinna detta och förhoppningen är att vi kan rida lite på den vågen och kanske ta även nästa, mot vilka det nu är.
F.ö gillar jag temat med två hemma, två borta. Det borde även rese-ekonomin och miljön gilla. Kanske även spelarna (fast det inte ser ut så)
Vet inte om det är optimalt för biljettförsäljningen dock.
Det kan gå precis hur som helst... Finns en risk att det är precis en sån här match som behövs för att väcka Brynäs och kan vara vändpunkten på deras säsong precis som det kan vara detsamma för oss. Lite mycket som händer i min egen vardag för att ha lugn och ro att fokusera på hockeyn och tagga till riktigt ännu (kan ha att göra med åldern att göra också) men räknar med att jag är tokpeppad på torsdag när jag sätter på matchen med kanske en timmas förskjutning på torsdag. Det kanske är någon typ av sundhetstecken ändå att barnens aktiviteter går före ens eget Leksandsintresse ![]()
Tulpans
2 december 2025, 10:54Betyder det att vi fortsatt har frånvarolistan från helvetet...
https://hockeysverige.se/shl/dennis-alt ... fran-mora/
Frånvarolistan "from HELL".
Men det är lugnt. Tjomme är inte orolig eller stressad, ej heller Peter Wiklund.

* * *
– Med tanke på den osäkerhet som råder kring våra skador, sjukdomar och landslagsspel just nu så kommer Dennis tillbaka för våra två matcher nu i veckan, säger General Manager, Thomas Johansson.
https://www.leksandsif.se/article/u6dat6m-30ead/view
"Landslagsspel"? Var det nu Koblar skulle iväg? Kaderli också eller? För det manskap som tränade idag...kära nån.
herjarn
2 december 2025, 14:41Tisdagens träning bestod av:
Kedjor:
Max Véronneau – Nolan Stevens – Gabriel Fortier
Peter Cehlárik – Augusti Lissel – Zaki Crookes
Dennis Altörn – Jon Knuts – Kim Ojala
Oskar Lang – Arvid Eljas – Wiktor Nilsson
(...)
Det där laget hade nog knappt varit ett mittenlag i HA. Fyfan man skäms ju när man ser en sån uppställning, hur fan blev det så illa?
Så motståndarna spelade CHL-kvart igår. Vinst 5-1.
Blå grottan · 20 minuter sedan
Jag tror Brynäs kommer bombardera Leksand, formen känns uppåtgående. Känns som att laget var på spelhumör igår och Kalpa hade inte en chans.
https://www.hockeysnack.com/brynas-if/
* * *
Tulpans
3 december 2025, 11:27Förra träningen saknades 8st, uppdatering på dessa åtta på dagens träning.
Gidlöf, Linkan och Koblar saknas fortsatt på dagens träning
Vejdemo och Östman är med, men inte fullt ut, utan går i gul tröja = får inte bli tacklade
Karlberg, Anton Johansson och Kaderli verkar vara med fullt ut.
- Jag trodde Östman var förkyld igen. Men den gula tröjan pekar på annat. Freakskada under lek med barn?
- Hur vore det om Karlberg gjorde mål i morgon. Den där 0:an i målkolumnen ser ut som nollan som eventuellt tillkom när han förlängde förra julen och hans spel stagnerade.
* * *
Vejdemo var gul enbart för att Wittgenstein hade önskemål om det.
Fysioterapeut Emilia Backman lämnar en uppdatering av frånvaroläget i herrlaget.
Lukas Vejdemo, Andro Kaderli och Marcus Karlberg:
– Alla tre är uttagningsbara.Kalle Östman:
– Dag till dag.Michael Lindqvist och Marcus Gidlöf:
– Förväntas kunna spela igen kring jul.
https://www.leksandsif.se/article/xxiat6o-30ead/view
* * *
Lucka 3: Operatören som levererar internet så att jag kan följa morgondagens match. Det känns meningsfullt igen efter att frånvarolistan halverats.
* * *
Sniper skrev: tis 02 dec 2025, 11:00Tulpans
2 december 2025, 10:54Betyder det att vi fortsatt har frånvarolistan från helvetet...
https://hockeysverige.se/shl/dennis-alt ... fran-mora/Frånvarolistan "from HELL".
Men det är lugnt. Tjomme är inte orolig eller stressad, ej heller Peter Wiklund.
* * *
– Med tanke på den osäkerhet som råder kring våra skador, sjukdomar och landslagsspel just nu så kommer Dennis tillbaka för våra två matcher nu i veckan, säger General Manager, Thomas Johansson.
https://www.leksandsif.se/article/u6dat6m-30ead/view"Landslagsspel"? Var det nu Koblar skulle iväg? Kaderli också eller? För det manskap som tränade idag...kära nån.
herjarn
2 december 2025, 14:41Tisdagens träning bestod av:
Kedjor:
Max Véronneau – Nolan Stevens – Gabriel Fortier
Peter Cehlárik – Augusti Lissel – Zaki Crookes
Dennis Altörn – Jon Knuts – Kim Ojala
Oskar Lang – Arvid Eljas – Wiktor Nilsson
(...)
Men vi har iaf EN femma som är hyfsat ok. Avd kunde vara värre. Sen kunde det ju varit bättre också.
Blir intressant att se vad babyLif kan uträtta på torsdag.
Lampa skrev: ons 03 dec 2025, 09:52Det där laget hade nog knappt varit ett mittenlag i HA. Fyfan man skäms ju när man ser en sån uppställning, hur fan blev det så illa?
Hyffsad uppställning för ett lag i HA ändå. Kanske inte topp, men nu är vi ju inte i HA än....
JA det är ju illavarslande, när det börjat så här så är ju chansen/risken överhängande att man går på för tidigt, eller att de få friska spelarna överbelastas så får man skador där i stället...
Existerar mitt senaste inlägg med halverad frånvarolista?