Silly season 25/26

Användarens profilbild
Klas

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Klas »

Pellefant skrev: tor 04 dec 2025, 13:46
Klas skrev: tor 04 dec 2025, 11:02
Lampa skrev: tor 04 dec 2025, 10:53

Finns garanterat lag som lär släppa spelare, en center bör vara högst upp på önskelistan.

Brukar sällan gömma sig någon frälsare bland de spelare som dumpas iväg därifrån. Å andra sidan skulle väl vi behöva nästan vad som helst, om detta skadekaos ska fortsätta..

Det behöver väl kanske inte vara "dumpade" spelare i detta fall? För rätt summa bör några lag säkert kunna undvara sina bästa spelare på lån säsongen ut.

Nä, visst. Med det finska systemet säljer dom väl av halva laget så de finns väl en och annan som vet hur en puck ser ut. Frälsare är dock svårt att hitta, det har väl inte minst vi fått erfara ett otal gånger. Men som sagt, i det här läget kanske vi inte kan vara så kräsna..eller?

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Klas skrev: tor 04 dec 2025, 14:09
Klas skrev: tor 04 dec 2025, 11:02

Brukar sällan gömma sig någon frälsare bland de spelare som dumpas iväg därifrån. Å andra sidan skulle väl vi behöva nästan vad som helst, om detta skadekaos ska fortsätta..

Det behöver väl kanske inte vara "dumpade" spelare i detta fall? För rätt summa bör några lag säkert kunna undvara sina bästa spelare på lån säsongen ut.

Nä, visst. Med det finska systemet säljer dom väl av halva laget så de finns väl en och annan som vet hur en puck ser ut. Frälsare är dock svårt att hitta, det har väl inte minst vi fått erfara ett otal gånger. Men som sagt, i det här läget kanske vi inte kan vara så kräsna..eller?

Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg så många finnar som vi värvat in under säsong till Leksand. Påminn mig

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Pellefant skrev: tor 04 dec 2025, 14:26
Klas skrev: tor 04 dec 2025, 14:09

Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg så många finnar som vi värvat in under säsong till Leksand. Påminn mig

Det är väl fler tjecker och tyskar, även om det nog finns nån finne oxå.
Antti-Jussi Niemi är den första jag kommer på. Som iofs är motsatsen till mitt påstående, för han var ju riktigt bra. Så en till sådan om man få be 8-)

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Tjomme sa på medlemsmötet att det finns externa finansiärer som är beredda att betala om det dyker upp någon spelare som vi vill ha.
Så allt hänger på Tjommes jobb att hitta en sådan nu. Går inte att skylla på klubbens ekonomi.

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Gör något. Nu för helvete!

Södra Siljan speglar vinnare
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: Igår, 08:20

Också intressant att fler och fler "experter" lyssnar på Gösens lösning :mrgreen: att ta hem Zackrisson. Han och nån/ett par till med vinnarskalle och rutin och ledarskapsförmåga behövs.

2-3 nya med andra ord. En räcker inte. Om nu Tjomme trodde det.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Laget är inte hjälpta av att Hedberg och Tjomme ger de beröm för att de inte lägger sig ner och dör i tredje när matcherna redan är avgjorda och motståndarna slagit av på takten.

De behöver ett antal nya spelare som kommer in och hjälper dem. Det är dags att Tjomme skakar fram dessa nu. Annars ska han inte vara GM.