Vilket enormt fiasko det vore för Linköping om de trillade ur. De värvade meriterat inför säsongen (C. Heljanko, R. Rissanen, N. Shore, R. Kovacs m.fl.) och blev överlag uppskrivna i media, tippades hamna topp-sex av flertalet experter. Snacka om propagandamaterial för bakåtsträvarna som förespråkar en konservativ spelarrekryteringsfilosofi.Wiborg skrev: tor 02 jan 2025, 08:59Frågan är vad som händer när det jagade laget sparkar tränaren, bli ikappsprungen och sedan även förbisprungen. Jag tror (eller hoppas jag bara?) det blir tufft för LHC under våren. Jag har ingenting emot ifall de åker ur...
Optimism
-
bjernagris
Re: Optimism
-
Lampa
Ja LHC är ett bra exempel på när ett lag värvar ”grymt bra” och presterar uselt.bjernagris skrev: tor 02 jan 2025, 09:14Vilket enormt fiasko det vore för Linköping om de trillade ur. De värvade meriterat inför säsongen (C. Heljanko, R. Rissanen, N. Shore, R. Kovacs m.fl.) och blev överlag uppskrivna i media, tippades hamna topp-sex av flertalet experter. Snacka om propagandamaterial för bakåtsträvarna som förespråkar en konservativ spelarrekryteringsfilosofi.Wiborg skrev: tor 02 jan 2025, 08:59Frågan är vad som händer när det jagade laget sparkar tränaren, bli ikappsprungen och sedan även förbisprungen. Jag tror (eller hoppas jag bara?) det blir tufft för LHC under våren. Jag har ingenting emot ifall de åker ur...
Deras lag på pappret är ju top 6.
-
bjernagris
-
Leksing i vargaland
-
Wittgenstein
-
Lampa
Vilket enormt bakslag att både SC och deras hyllade tränare lämnar. Speciellt för de talanger som sökt sig dit just för det.
-
Sniper
- Intendent
Om vi får hjälp av Rögle i kväll och Färjestad på torsdag
samtidigt som vi själva besegrar Brynäs
har vi chansen att passera Örebro nästa lördag.
-
Sniper
- Intendent
Äh, det va inget.
En annan path är att Linköping förlorar borta mot formstarka Malmö
och sedan i Ängelholm (om Rögle klarar av att vinna en match)
samtidigt som vi tar sex poäng torsdag-lördag.
Då går vi upp jämsides med LHC.
Vi passerar dem inte - på grund av målskillnad -
men med halva serien kvar är det ingen brådska.
-
Sniper
- Intendent
Dagens bidrag från optimistjollen (där vi försöker sitta lugna i båten):
På lördag kväll kan vi vara blott tre poäng efter Brynäs.
Leksand-Brynäs 1
Örebro-Leksand 2
Frölunda-Brynäs 1
-
Sniper
- Intendent
Linköping förlorade i alla fall.
Det var bra - för HV.
När det gäller Leksand tänker jag inte vara optimistisk något mer.
Inte förrän det sker förändringar.
Om ens då.
Jag gav det chansen inför säsongen
men det här är ju sämre än vad t.o.m. pessimisterna trodde.
-
Lampa
Är man optimistisk om man säger att det kan vara en fördel att bli avsågade tidigt? Slipa på spelet i lugn och ro istället för att hetsjaga poäng och till sist ändå få kvala?
-
Stjärnan
Lampa skrev: lör 06 dec 2025, 07:34Är man optimistisk om man säger att det kan vara en fördel att bli avsågade tidigt? Slipa på spelet i lugn och ro istället för att hetsjaga poäng och till sist ändå få kvala?
Jag vill tro det men är osäker. Oftast när vi har åkt ur har vi väl kommit sist? Inte alltid men oftast. Då är man i regel sämst också. Men man kan ju ha lite lättare för vissa lag, kanske sin kvalmotståndare.
Malmö var dyngsist när de fick kvala mot Brynäs som länge levde på hoppet. Malmö gick segrande.
Så kanske?
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
CMB
Lampa skrev: lör 06 dec 2025, 07:34Är man optimistisk om man säger att det kan vara en fördel att bli avsågade tidigt? Slipa på spelet i lugn och ro istället för att hetsjaga poäng och till sist ändå få kvala?
Det är optimistiskt när man väl är avsågad, inte innan.
![]()
-
SteveY
Ikväll gör vi tre mål! (Eller fler)
-
Sniper
- Intendent
Vad sägs om Luleå som kvalmotståndare?
HV har för stor kvalrutin och verkar passa oss illa den här säsongen (med reservation för att vi inte mött dem hemma än).
Och med Linköping kommer vi ingenstans.
Men Luleå skulle sannolikt komma till kval djupt skärrade. Spelar ingen roll vilka namn de har i laget. De kommer knappt fatta det är sant: från SM-guld till DETTA?
Jag är försiktigt optimistisk inför en sådan matchserie.
Men helst passerar jag ju dem redan under grundserien och låter HV möta dem. Men där är jag inte lika optimistisk.