Laget 23/24

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Med tanke på Lillguds vurmande inför Leksandsfostrande spelare kommer här ett litet vykort signerat David Åslin från ett näst intill sommarvarmt Marseille på franska rivieran.

"Det känns lite som semester, vilket kan vara lite farligt. Det är viktigt att koppla på när man kommer till ishallen, säger David Åslin."

-Trots att det gått många år sedan han spelade i Leksand har han full koll på vad som händer i klubben där han fick sin hockeyfostran.

– Jag följer laget såklart. Mamma bor kvar i Leksand och jag har flera kompisar i laget så jag har hyfsad koll, säger David Åslin.

Vad säger du om säsongsinledningen för Leksand?

– Det har varit lite upp och ner, men på slutet har laget hittat formen. Det är lite synd med ett landslagsuppehåll, de hade kunnat ösa på några matcher till. Men de har ett bra lag i år och jag hoppas fortfarande få uppleva att Leksand vinner ett SM-guld.

FK
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Laget 23/24

Inlägg av Catami »

Det finns ingen anledning att tvivla på Max längre, om nu någon gjort det. Han blir vår stjärna även den här vintern.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Laget 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Nu kanske detta redan diskuteras i någon annan tråd, i så fall har jag missat det och ber om ursäkt. Men segersviten - hur långt måste vi gå tillbaka för att hitta dess like? Var det inte en lång segersvit i slutet på säsongen 20/21? Men var det bara 3-poängssegrar då? Om vi bara räknar segrar efter 60 minuter...
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
zaewin
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 25 sep 2023, 10:20
Ort: Farsta

Re: Laget 23/24

Inlägg av zaewin »

Wittgenstein skrev: fre 17 nov 2023, 09:18 Nu kanske detta redan diskuteras i någon annan tråd, i så fall har jag missat det och ber om ursäkt. Men segersviten - hur långt måste vi gå tillbaka för att hitta dess like? Var det inte en lång segersvit i slutet på säsongen 20/21? Men var det bara 3-poängssegrar då? Om vi bara räknar segrar efter 60 minuter...
Oldeen nämnde detta i sändningen igår. Tror att de sa att just 20/21 så var det 8 raka vinster i slutet av säsongen varav 6st 3-poängare. Minns inte om det var 6st raka eller 6 av 8.
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: Laget 23/24

Inlägg av Ställbergarn »

Jag tyckte att han sa 6 raka, men jag är inte helt hundra..
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Laget 23/24

Inlägg av Mats_ume »

Denna underbara avslutning som garanterade oss en plats i CHL. Nuförtiden har SHL bara tre och inte fem platser, men vi får väl hoppas på att vi grejar en plats ändå. Eller att ett "Europa Hockey League" uppstår för lag 4 och 5 i SHL.
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: Laget 23/24

Inlägg av Ställbergarn »

Mats_ume skrev: fre 17 nov 2023, 10:01 Denna underbara avslutning som garanterade oss en plats i CHL. Nuförtiden har SHL bara tre och inte fem platser, men vi får väl hoppas på att vi grejar en plats ändå. Eller att ett "Europa Hockey League" uppstår för lag 4 och 5 i SHL.
Usch ja, hemska tanke. ;)
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Chl = bra spelare skadade av något skitlag i en match som inte spelar någon djävla roll för någon annan än det där skitlagets spelare som vill bevisa något.
Nej tack dumt påfund och tack gode gud att vi inte drog till khl
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Laget 23/24

Inlägg av Mats_ume »

Sundsvalll skrev: fre 17 nov 2023, 17:41 Chl = bra spelare skadade av något skitlag i en match som inte spelar någon djävla roll för någon annan än det där skitlagets spelare som vill bevisa något.
Nej tack dumt påfund och tack gode gud att vi inte drog till khl
Nu tycker jag så här på fredagskvällen (snart) att vi alla lägger varsin dubbelswish till vårt lag så att truppen kan förstärkas inför CHL-säsongen 24/25.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Laget 23/24

Inlägg av Klas »

Bild

Jävlar vad rädd jag blev…. :shock:
Såg för mig hur Marek klev in på isen med skridskoskydden på och drog av en ljumske….

Men det gällde visst nån HV-snubbe….
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Rocket Lang#14
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 11:58

Re: Laget 23/24

Inlägg av Rocket Lang#14 »

Har uppmuntrat Leksands IF att lösa 25 och 10 öre på en krona matchen den 19 december.
Vi är alla myror i denna stack och vill bidra med det vi kan, många myror gör en stor peng
Hoppas Leksand lyssnade på mig och ni vill ställa upp om ni kan, vet att det är ekonomiskt svårt men hjärtat finns
Mitt företag e med på 1 krona iallafall,
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Mats_ume skrev: fre 17 nov 2023, 17:55
Sundsvalll skrev: fre 17 nov 2023, 17:41 Chl = bra spelare skadade av något skitlag i en match som inte spelar någon djävla roll för någon annan än det där skitlagets spelare som vill bevisa något.
Nej tack dumt påfund och tack gode gud att vi inte drog till khl
Nu tycker jag så här på fredagskvällen (snart) att vi alla lägger varsin dubbelswish till vårt lag så att truppen kan förstärkas inför CHL-säsongen 24/25.
Kan vi köpa bättre skydd då? Eller hyra Borlänge hc och skicka dit dom i stället för oss?😉
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Tror vi skulle må bra att ta in en eller två breddpelare på korttids om det går att hitta. För vi är för tunna för sårbara i nuläget
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Aggeman »

Sundsvalll skrev: sön 19 nov 2023, 16:56 Tror vi skulle må bra att ta in en eller två breddpelare på korttids om det går att hitta. För vi är för tunna för sårbara i nuläget
Jag tror det skulle störa gruppen för mycket. Håller med om att vi är tunna längre ner kedjorna, men jag tror det är läge att ha lite is i magen och vänta på att de som är skadade ska komma tillbaka. Tills dess får man försöka hitta en tydlig rollfördelning där ett mer aktivt coachande vore lämpligt. De vill säga spela rätt spelare i rätt situationer.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Aggeman skrev: sön 19 nov 2023, 17:20
Sundsvalll skrev: sön 19 nov 2023, 16:56 Tror vi skulle må bra att ta in en eller två breddpelare på korttids om det går att hitta. För vi är för tunna för sårbara i nuläget
Jag tror det skulle störa gruppen för mycket. Håller med om att vi är tunna längre ner kedjorna, men jag tror det är läge att ha lite is i magen och vänta på att de som är skadade ska komma tillbaka. Tills dess får man försöka hitta en tydlig rollfördelning där ett mer aktivt coachande vore lämpligt. De vill säga spela rätt spelare i rätt situationer.
Håller med.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.