Får jag be om största möjliga segervrål? Puckarna ramlar in framåt och defensivt är vi stabila!
En föraning om den stigande formen 2026...
![]()
Får jag be om största möjliga segervrål? Puckarna ramlar in framåt och defensivt är vi stabila!
![]()

Pastis skrev: fre 19 dec 2025, 09:43Får jag be om största möjliga segervrål? Puckarna ramlar in framåt och defensivt är vi stabila!
![]()
Spelar vi som mot Malmö så har vi en bra chans till 3 poäng!
En bra dag för hockey!
Målsnålt och vinst är profetian.
Ska man testa en ny approach inför match kanske? Ta emot en förlust med öppna armar? Glädjas åt missade passningar och sumpade målchanser, för att "dom ända gör så gott dom kan" ?
Vid förlust är man mentalt förberedd, vid seger blir det ju dubbelt positivt...
Nä, det lär väl inte gå. Kommer sitta där vid 18:00 och hoppas likt förbannat. Men visst vore det bra för den psykiska hälsan om man lärde sig slappna ev en smula.
Blir givetvis torsk!
Mindre än 3 timmar till match och knappt någon som skrivit här. Är det ett negativt rekord mån tro?
...Dyrt att satsa men ännu dyrare att faila och åka ur.
Meeen, Johan vill ha revenge idag och kommer förhoppningsvis elda lite extra i kaminen. Kan det räcka till en pinne?
Hjärtat säger 2-2.
Hjärnan säger 4-1
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
Klas skrev: lör 20 dec 2025, 14:44Ska man testa en ny approach inför match kanske? Ta emot en förlust med öppna armar? Glädjas åt missade passningar och sumpade målchanser, för att "dom ända gör så gott dom kan" ?
Vid förlust är man mentalt förberedd, vid seger blir det ju dubbelt positivt...
Nä, det lär väl inte gå. Kommer sitta där vid 18:00 och hoppas likt förbannat. Men visst vore det bra för den psykiska hälsan om man lärde sig slappna ev en smula.
Jag testade den varianten senast. Men då plötsligt spelade vi bra, och vid Kalles ledningsmål glömdes allt sådant trams bort och jag blev istället nervös..
Men nog sitter även jag och kikar på detta även om denna förlust är stensäker.
Sen släpper jag detta tills efter HV matchen (som jag hade tänkt åka på) och åker på lite julsemester till WinterClassic istället. Kanske är det det som krävs för att vi ska lyfta. Vad vet jag?
Men ikväll är jag med. Och hoppas (men inte tror)…
Sätt in Zaki istället för Altörn. En spelare som inte skulle dominera i division 1 ska inte gå före en junis som ändå har visat lite offensiva kvaliteter.
Vem står? Det brukar vara Sniper som levererar det men han bojkottar ju tråden tills vidare.
Stjärnan skrev: lör 20 dec 2025, 16:42Vem står? Det brukar vara Sniper som levererar det men han bojkottar ju tråden tills vidare.
Chrisofferson (enl svenska spel).
Vi möter Örebro, jag förväntar mig inget annat än seger.
Fint. Då släpper han ett, sen håller tätt. Klarar vi göra två borta mot örebro? Isf vinner vi med 2-1.
Stjärnan skrev: lör 20 dec 2025, 16:47Fint. Då släpper han ett, sen håller tätt. Klarar vi göra två borta mot örebro? Isf vinner vi med 2-1.
Jag trodde Gidlöf var redo men han är inte med alls.
Stjärnan skrev: lör 20 dec 2025, 16:42Vem står? Det brukar vara Sniper som levererar det men han bojkottar ju tråden tills vidare.
Det är lördag, han är upptagen med annat.

Ja självklart. Tror vi blir nollade idag