- Tänker inte posta något inlägg i Örebrotråden förrän tre poäng är i hamn.
- Tänker heller inte åka till Globen på annandagen utan sitta några stationer därifrån i min bitterhet. Tråd kan jag däremot starta så det blir den rätta klassiska rubriken.
Annandagshockey 18:00 Djurgården - Leksand 0-5
-
Sniper
- Intendent
Annandagshockey 18:00 Djurgården - Leksand 0-5
-
CMB
Re: Annandagshockey 18:00 Djurgården - Leksand
Sniper skrev: lör 20 dec 2025, 16:32
- Tänker heller inte åka till Globen på annandagen utan sitta några stationer därifrån i min bitterhet. Tråd kan jag däremot starta så det blir den rätta klassiska rubriken.

Mvh Nostradamus
-
CMB
CMB skrev: lör 20 dec 2025, 16:40Sniper skrev: lör 20 dec 2025, 16:32
Mvh Nostradamus

-
SteelSky

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
-
Gösen
CMB skrev: lör 20 dec 2025, 20:21CMB skrev: lör 20 dec 2025, 16:40Sniper skrev: lör 20 dec 2025, 16:32
Mvh Nostradamus
![]()
Jag hade tänkt gå. Det tänker jag nog inte längre. Kanske tar med mig kikaren och spanar efter den sällsynta kebabsnipern istället som tydligen setts i området. Kanske hittar jag på något meningsfullt istället. Men mest troligt sitter jag i soffan och hoppas fram tills första målet.
-Ben Hogan
-
Runntur
Om någon har en/två plåtar över säg gärna till.
-
Sniper
- Intendent
Gösen skrev: sön 21 dec 2025, 08:16Kanske tar med mig kikaren och spanar efter den sällsynta kebabsnipern istället som tydligen setts i området.
Har sitt bo under takåsen i trevånings funkishus. Är blå och vit med gula inslag. Flyger under radarn. Rör sig runt buren till skillnad från svalparakiten som sitter i densamma på Skansen*. Gör inga mål men äter flera om dagen. Käkar dock inte puck.
*Om djurgårdarna läser vi "Ibland kan vissa individer lära sig att härma ord men de fattar inte vad de säger" https://www.skansen.se/se-och-gora/djur ... alparakit/
-
Aggeman
Det släpptes upp extra bortasittbiljetter för medlemmar i Superstars 18/12. Det finns fortfarande kvar. De borde släppas till icke-medlemmar inom snar framtid om det inte säljer slut.
-
CMB
Nu har läktarcoachen i mig landat sin messerschmidt, sadlat av de höga hästarna, och efter en natts blixtrande huvudvärk återfunnit tron på att spelarna och Hedberg ordnar detta:

Kom igen LIF!
-
Sniper
- Intendent
Lucka 24: "Gå och lek. Pappa och farfar orkar inte. De är deprimerade".

-
Sniper
- Intendent
https://www.falukuriren.se/2025-12-25/f ... v-en-sten/

Leksands Jarmo Mäkitalo jublar efter mål på Djurgårdens landslagsmålvakt Rolf Ridderwall i SM-finalen i Globen
Notera att Jarmo - förutom 3-5 i Globen - också gav Leksand ledningen på straff i match 2 och att matchen inte tappades förrän i slutperioden. Notera även att vi ledde med både 0-1 och 1-2 i match 3. Samt att Sigge utjämnade i tredje när vi tappat ledningen https://hockeysweden.se/Elitserien%2019 ... 0Final.htm
Senaste SM-guldet borde inte ha varit 1975 utan 1989. Eller t.o.m. 1997. Hugg på semifinal hade vi ganska nyligen.
Vet inte om tröjorna i taket fortfarande är spårlöst försvunna? Men det kanske skulle beredas plats för något annat. Hissa upp de som är skyldiga till vår nuvarande situation - alltså inte bara tröjor utan hela dom.
-
Aggeman
Nu börjar det närma sig! Fan vad dif kommer få åka imorgon.
Från FK:
Så tränade Leksand på juldagen (uppdateras):
Målvakter: Marcus Gidlöf, Jakob Hellsten.
Blå femma: Matt Caito, Olle Strandell, Oskar Lang, Lukas Vejdemo, Max Véronneau.
Blå femma: Anton Johansson, Alexander Lundqvist, Wiktor Nilsson, Kalle Östman, Nolan Stevens.
Vit femma: Stefan Milosevic, Joonas Lyytinen, Peter Cehlárik, Tinus Luc Koblar, Andro Kaderli,
Vit fyra: Fred Nilsson, Dennis Altörn, Arvid Eljas, Marcus Karlberg.
Saknades: Michael Lindqvist, Jon Knuts, Gabriel Fortier.
Gidlöf är spelklar imorgon.
-
Stjärnan
Sniper skrev: tor 25 dec 2025, 11:29https://www.falukuriren.se/2025-12-25/f ... v-en-sten/
Leksands Jarmo Mäkitalo jublar efter mål på Djurgårdens landslagsmålvakt Rolf Ridderwall i SM-finalen i GlobenNotera att Jarmo - förutom 3-5 i Globen - också gav Leksand ledningen på straff i match 2 och att matchen inte tappades förrän i slutperioden. Notera även att vi ledde med både 0-1 och 1-2 i match 3. Samt att Sigge utjämnade i tredje när vi tappat ledningen https://hockeysweden.se/Elitserien%2019 ... 0Final.htm
Senaste SM-guldet borde inte ha varit 1975 utan 1989. Eller t.o.m. 1997. Hugg på semifinal hade vi ganska nyligen.
Vet inte om tröjorna i taket fortfarande är spårlöst försvunna? Men det kanske skulle beredas plats för något annat. Hissa upp de som är skyldiga till vår nuvarande situation - alltså inte bara tröjor utan hela dom.
Detta minns jag rätt tydligt. Ett av de första åren jag på allvar började följa laget, då mest på radio och i kvällstidningar eftersom nåt annat inte var riktigt uppfunnet än.
Vet att någon (Forslund?) gjorde 0-1 i andra(?) bortamatchen eller om det var i första, lite osäker där, i nästan rekordsnabb tid. Var det 7 sekunder? Kan nån hjälpa mig minnas.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Lampa
Kan inte bli annat än förnedring av vidriga djyrgården tyvärr. Fyfan vilken annandag.
-
Aggeman
Lampa skrev: fre 26 dec 2025, 11:45Kan inte bli annat än förnedring av vidriga djyrgården tyvärr. Fyfan vilken annandag.
De har några viktiga spelare på JVM dock. Den viktiga som är saknad av oss är Linkan. Sen kan dif göra mål men vafan, Gidlöf kanske får för sig att vinna en match åt oss idag.