2023-11-18 Lördag 18:00 HV71 - Leksand 5-3

Matchtrådar för alla matcher.
Mange
Korrekturläsare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:08
Ort: Las Vegas

Re: 2023-11-18 Lördag 18:00 HV71 - Leksand 5-3

Inlägg av Mange »

Alsing är så sjukt överskattad. Så loj framför egen kasse, livrädd att ta en smäll/ge en smäll för laget.
1a perran annars helt ok, svag insats av Mantas i kassen tyvärr och över 60 min sjukt tamt överlag mot ett bottengäng.
På med blåställen igen.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2023-11-18 Lördag 18:00 HV71 - Leksand 5-3

Inlägg av Fjodor »

Mange skrev: mån 20 nov 2023, 08:08 Alsing är så sjukt överskattad. Så loj framför egen kasse, livrädd att ta en smäll/ge en smäll för laget.
1a perran annars helt ok, svag insats av Mantas i kassen tyvärr och över 60 min sjukt tamt överlag mot ett bottengäng.
På med blåställen igen.
Kan hålla med om Alsings svaga fysiska spel. Annars tycker jag han bidrar mycket i det offensiva spelet. Öppnar ytor för andra när han går med i anfallen, vilket han både gör mer och på ett bättre sätt än förra säsongen. Tycker även han har bra första pass. Visserligen ibland med små marginaler, men det är en sån spelare han är. Skulle dock önska att han använde sig av slagskott oftare. Han har en bra bössa, men använder den nästan aldrig.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-11-18 Lördag 18:00 HV71 - Leksand 5-3

Inlägg av Mats_ume »

Så vi bör alltså fortsätta leta efter en hyfsat stor defensiv back?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2023-11-18 Lördag 18:00 HV71 - Leksand 5-3

Inlägg av Aggeman »

Mats_ume skrev: mån 20 nov 2023, 10:33 Så vi bör alltså fortsätta leta efter en hyfsat stor defensiv back?
Stora defensiva backar växer inte på träd längre. Hockeyn har ju blivit snabbare och därför har kanske snabba, smidiga och ofta mindre backar blivit mer attraktiva. En period var ju stora tröga backar vardagsmat!

Jag har längtat efter en Joonas Rönnberg väldigt många säsonger, jag vet inte riktigt varför. Utöver hans uppsyn kan man också se positivt på att det ger laget en viss tyngd och extra respekt och givetvis ett stort defensivt arbete.

I dagsläget har jag svårt att se oss plocka in någon ny back då Nilsson redan blir överflödig när backsidan är skadefri.
Rocket Lang#14
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 11:58

Re: 2023-11-18 Lördag 18:00 HV71 - Leksand 5-3

Inlägg av Rocket Lang#14 »

På tal om Nilsson
Han fick ingen istid i lördags.
Tränarna satsade på att splittra hela laget för att det i 4 kedjan skulle få tid
7 ca 9,5 min
24 ca 10,5 min
Dom tordes inte spela Frwd så han skulle överglänsa Karlberg jr
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-11-18 Lördag 18:00 HV71 - Leksand 5-3

Inlägg av Wiborg »

Har inte hunnit läsa ikapp sedan matchen men kortfattat var det väl ingen jättedålig match, men det kändes redan när de gjorde 1-1 att det här är ingen match där puckarna studsar rätt (vilket var raka motsatsen mot Örebro-matchen). Jag tycker man var det bättre laget men inte tillräckligt bra för att kunna utesluta "flyt-variabeln". Mantas gjorde väl en av sina sämre matcher i alla fall den här säsongen och nästan alla mål är såna som han inte brukar släppa in. Överglänst av Ortio som inte heller direkt storspelade (förutom skådespeleriet då).

En ganska naturlig reaktion på fem raka matcher, nu måste man dock visa att det inte bara var en tillfällig formtopp utan studsa tillbaka snabbt. Förhoppningsvis kan någon från läktaren vara tillgänglig på torsdag.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-11-18 Lördag 18:00 HV71 - Leksand 5-3

Inlägg av Mats_ume »

Aggeman skrev: mån 20 nov 2023, 10:44
Mats_ume skrev: mån 20 nov 2023, 10:33 Så vi bör alltså fortsätta leta efter en hyfsat stor defensiv back?
Stora defensiva backar växer inte på träd längre. Hockeyn har ju blivit snabbare och därför har kanske snabba, smidiga och ofta mindre backar blivit mer attraktiva. En period var ju stora tröga backar vardagsmat!

Jag har längtat efter en Joonas Rönnberg väldigt många säsonger, jag vet inte riktigt varför. Utöver hans uppsyn kan man också se positivt på att det ger laget en viss tyngd och extra respekt och givetvis ett stort defensivt arbete.

I dagsläget har jag svårt att se oss plocka in någon ny back då Nilsson redan blir överflödig när backsidan är skadefri.
Jag tror nyckeln skulle vara att försöka hitta en aningens yngre back från Nordamerika, en spelare som fortfarande drömmer om NHL men som hittills är övertygad att vägen dit är genom AHL m.fl.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2023-11-18 Lördag 18:00 HV71 - Leksand 5-3

Inlägg av Aggeman »

Mats_ume skrev: mån 20 nov 2023, 14:04
Aggeman skrev: mån 20 nov 2023, 10:44
Mats_ume skrev: mån 20 nov 2023, 10:33 Så vi bör alltså fortsätta leta efter en hyfsat stor defensiv back?
Stora defensiva backar växer inte på träd längre. Hockeyn har ju blivit snabbare och därför har kanske snabba, smidiga och ofta mindre backar blivit mer attraktiva. En period var ju stora tröga backar vardagsmat!

Jag har längtat efter en Joonas Rönnberg väldigt många säsonger, jag vet inte riktigt varför. Utöver hans uppsyn kan man också se positivt på att det ger laget en viss tyngd och extra respekt och givetvis ett stort defensivt arbete.

I dagsläget har jag svårt att se oss plocka in någon ny back då Nilsson redan blir överflödig när backsidan är skadefri.
Jag tror nyckeln skulle vara att försöka hitta en aningens yngre back från Nordamerika, en spelare som fortfarande drömmer om NHL men som hittills är övertygad att vägen dit är genom AHL m.fl.
Det vore perfekt, tyvärr brukar de vara huggsexa om dessa och de är nog ganska dyra.

HA har ju möjligheten att plocka från sämre ligor som ECHL men de håller ju inte i SHL, men dessa värvningar är ofta ganska spektakulära och roliga att följa. Man vet inte riktigt var man får, som när vi värvade McNally och Madaisky mitt under säsong.
Senast redigerad av Aggeman den tis 21 nov 2023, 17:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-11-18 Lördag 18:00 HV71 - Leksand 5-3

Inlägg av Mats_ume »

Aggeman skrev: mån 20 nov 2023, 15:02
Mats_ume skrev: mån 20 nov 2023, 14:04
Aggeman skrev: mån 20 nov 2023, 10:44

Stora defensiva backar växer inte på träd längre. Hockeyn har ju blivit snabbare och därför har kanske snabba, smidiga och ofta mindre backar blivit mer attraktiva. En period var ju stora tröga backar vardagsmat!

Jag har längtat efter en Joonas Rönnberg väldigt många säsonger, jag vet inte riktigt varför. Utöver hans uppsyn kan man också se positivt på att det ger laget en viss tyngd och extra respekt och givetvis ett stort defensivt arbete.

I dagsläget har jag svårt att se oss plocka in någon ny back då Nilsson redan blir överflödig när backsidan är skadefri.
Jag tror nyckeln skulle vara att försöka hitta en aningens yngre back från Nordamerika, en spelare som fortfarande drömmer om NHL men som hittills är övertygad att vägen dit är genom AHL m.fl.
Det vore perfekt, tyvärr brukar de vara huggsexa om dessa och de är nog ganska dyra.

HA har ju möjligheten att plocka från sämre ligor som ECHL men de håller ju inte i SHL, men dessa värvningar är ofta ganska spektakulära och roliga att följa. Man vet inte riktigt var man får, som när vi värvade MacNally och Madaisky mitt under säsong.
Ja, det går inte att vänta tills de kommer ut på marknaden. De måste rekryteras mer proaktivt än så.