Ja de är klart vi ska bjuda på 1-2 omgående..
Hur fan kan de bli sån här hönsgård i egen zon av ingenting?
HV har parkerat i vår zon sista tio av första perioden.
Ja de är klart vi ska bjuda på 1-2 omgående..
Hur fan kan de bli sån här hönsgård i egen zon av ingenting?
HV har parkerat i vår zon sista tio av första perioden.
Katastrof!
Bra första 5, sen viker vi ner oss.
Hur ska vi vända detta, när vi inte ens kan spela en hel period trots bra start och spel? Pressen lär väl inte minska när det är kval på menyn..?
Tröttsamt skitlag. Sjukt lösa skott utan skymning är man bra less på å.
Klas skrev: lör 03 jan 2026, 15:51Bra första 5, sen viker vi ner oss.
Hur ska vi vända detta, när vi inte ens kan spela en hel period trots bra start och spel? Pressen lär väl inte minska när det är kval på menyn..?
Det är ju sånt här som ställer lite krav på ledarna i båset, dvs att kunna vända när vi tappar övertaget/spelet, idag händer det efter avbrottet vi plexiglasproblemet. Varför händer det att vi tappar så kapitalt? Gissar att det bla beror på nån slags coaching från HVs sida i denna extra paus som uppstod, eller finns det andra teorier?
Puh, HV har lite individuellt vassare spelare än oss, det är väl sånt som kommer avgöra ett kval i slutänden.
Inte mycket i den första perioden som tyder på att vi ska kunna vinna 4/7 matcher mot HV71 i vår.
Ludde skrev: lör 03 jan 2026, 16:01Puh, HV har lite individuellt vassare spelare än oss, det är väl sånt som kommer avgöra ett kval i slutänden.
Inte mycket i den första perioden som tyder på att vi ska kunna vinna 4/7 matcher mot HV71 i vår.
Försvarsspelet är som vanligt dysfunktionellt och väldigt vekt/bräckligt.
Inte en chans att vi kan ta HV i bäst av sju. Störst chans i ett kval har vi nog om Brynäs blir motståndarna.
Hedberg mindre nöjd.
”Vi måste vara ödmjuka”
Hur fan kan spelare få för sig att åka runt och vara sköna.. ?har dom inte läst tabellen?
Klas skrev: lör 03 jan 2026, 16:09Hedberg mindre nöjd.
”Vi måste vara ödmjuka”Hur fan kan spelare få för sig att åka runt och vara sköna.. ?har dom inte läst tabellen?
Det är ju bara floskler ur Hedbergs mun som vanligt, det är sällan han kommer med något konkret, om det bara är strategiskt från honom eller okunskap vill jag inte avgöra.
Pellefant skrev: lör 03 jan 2026, 16:11Klas skrev: lör 03 jan 2026, 16:09Hedberg mindre nöjd.
”Vi måste vara ödmjuka”Hur fan kan spelare få för sig att åka runt och vara sköna.. ?har dom inte läst tabellen?
Det är ju bara floskler ur Hedbergs mun som vanligt, det är sällan han kommer med något konkret, om det bara är strategiskt från honom eller okunskap vill jag inte avgöra.
Förutsätter att han säger en smula mer bakom stängda dörrar än vad han säger i TV iofs…
Briljant PP.
Ytterligare en skillnad mellan lagen som kommer avgöra i kvalet, HV har ett PP som verkar funka alldeles för bra mot just oss.
Mackan skänker oss en smula hopp och glädje i alla fall.
Men satan i helvete vilken dålig straff…
det där hade jag gjort bättre. Och då, mina vänner, då är det dåligt.