Laget 25/26

CMB

Re: Laget 25/26

Inlägg av CMB »

Ett bra val då jag tror att Vejdemo kommer att lyftas av det som spelare genom att trycka till lite extra på det som gör honom som bäst, dvs gaspedalen.

Hörde jag sm-guld? :YMPARTY:

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Blir det några fler förändringar? Flytta skräpkorgen i omklädningsrummet någon meter? Ändra städdag i tränar- och GM-rum från måndag till tisdag?

CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: mån 22 dec 2025, 12:23

Blir det några fler förändringar? Flytta skräpkorgen i omklädningsrummet någon meter? Ändra städdag i tränar- och GM-rum från måndag till tisdag?

Jag tyckte TJ såg piggare och mer energifylld ut i den korta intervjun. En man med något i bakfickan?

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Så nu är vi uppe i 4(!) A´n.
Jag som tyckte 3 var lite onödigt många..
En markering i att ta bort Caitos bokstav skulle varit på sin plats.

Jaja. Möjligt att detta kan påverka PC´s prestationer men jag tvivlar på att det är så enkelt. Han ser ju skadad ut när han åker runt. Men är väl värt att testa tänker jag.
Får hoppas att inte Vejdemo tyngs ner nu då.

Totalt sett kan det ju räcka med en så banal sak som att flytta på en bokstav för att tända till lite grann. Vi får onekligen hoppas på det.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

"Bomben" https://www.falukuriren.se/2025-12-22/b ... om-kapten/
Lika lite bomb som Wittgenstein en raket.
Men om det är första steget till ett avyttrande eller en trejd kan vi börja snacka bomb.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: mån 22 dec 2025, 13:12

"Bomben" https://www.falukuriren.se/2025-12-22/b ... om-kapten/
Lika lite bomb som Wittgenstein en raket.
Men om det är första steget till ett avyttrande eller en trejd kan vi börja snacka bomb.

En jäkla bomb med andra ord. Länge sedan tabellen redovisades nu, jag gissar att det beror på motgångar hos delar av fartygsledningen och att det konspireras för fullt i moderator-tråden om hur årets resultat ska mörkas.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Lucka 29:

Bild

Bild

Bild Bild

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Jag var på en föreläsning med Gillerås som berättade om fysupplägget och hur han mäter spelarnas fysvärden kontinuerligt under säsongen. Puls, syreupptagning osv. Man kan anta att vissa spelare har duckat Qs träningscykel på grund av den papperstunna truppen.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Aggeman skrev: tis 30 dec 2025, 21:47

Jag var på en föreläsning med Gillerås som berättade om fysupplägget och hur han mäter spelarnas fysvärden kontinuerligt under säsongen. Puls, syreupptagning osv. Man kan anta att vissa spelare har duckat Qs träningscykel på grund av den papperstunna truppen.

Cooperstestet idag underkänner minst 12 spelare med option på 10 till.

"Black as midnight on a moonless night"

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Man bäddar nu vår säng med spikmatta. Utan att någon vill ligga i den. Så kan det vara.

"Black as midnight on a moonless night"

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

• Lindqvist och Fortier ska in - vilka ska ställas åt sidan i händelse av fullt lag?
  • Målskyttet har lossnat men det är ofta oroligt i egen zon - är det en back vi i första hand behöver?
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: sön 04 jan 2026, 09:46
  • Lindqvist och Fortier ska in - vilka ska ställas åt sidan i händelse av fullt lag?
  • Målskyttet har lossnat men det är ofta oroligt i egen zon - är det en back vi i första hand behöver?

I egen zon sjunker vi så jäkla lågt ner, och det är väl våra forwards som ligger fel i banan. Eller fel, det kanske är så man vill spela? I så fall är det ett nytt tänk i egen zon vi behöver mer än nya spelare...

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Stevens och Wiktor Nilsson.

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

SteveY skrev: sön 04 jan 2026, 10:39

Stevens och Wiktor Nilsson.

Fråga1: Det är väl ingen som behöver bytas ut för alltid, det växlar ju med vilka som är i form och vilka som är ur form, just nu skulle jag låta Stevens vila och antingen Eljas eller Altörn, men det är väl lite av problemet att det är många som blandar och ger med sina prestationer, kanske beror det just på att dom behöver vila ett tag och hitta motivationen.

Fråga 2: En eller helst två resliga och stabila backar som kan hålla undan moståndarna framför mål (framförallt i BP) skulle absolut behövas i truppen, men vilka står då åt sidan och svaret är väl här lika som på fråga1 att det växlar med tiden men just nu Caito och Fred Nilsson, Lyytinen hade ju stora problem i början av säsongen men har kommit in i det mer och mer, men tar fortfarande en del onödig utvisningar och vi är lite generellt för lätta och småväxta i backuppsättningen, motståndarna flyttar ofta på oss istället för tvärtom.

...Utanför frågan så vill jag ju hemskt gärna ha in en eller flera forwards också, en playmaker och en målSKYTT (med betoning på skytt) skulle verkligen behövas också, gärna med den där rappheten i både pass och skott som vi saknar och har saknat så länge. Mitt önskemål är ju egentligen att en hel femma (gärna samspelt från start) hämtas in för att få omgående effekt och slippa uppstartssträckan med att hitta rätt position och komma in i laget.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Kan Stevens hantera en petning?