Souvenirer

Användarens profilbild
Wiborg

Re: Souvenirer

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: tis 16 dec 2025, 19:08
Sniper skrev: tis 16 dec 2025, 16:53

Ungefär samma prisklass som lilla aktiepaketet (3400 + 599):

Bild
https://shop.leksandsif.se/klader/vuxen ... herr-svart

Även de mest långsökta kulturella och mediala spår av LIF som uppmärksammas i succétråden innehåller mer spår av LIF än den där jackan. Vem köper en svart vinterjacka via LIF-shoppen?

Hade jag varit i behov av en ny dunjacka hade den där helt klart varit ett alternativ.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Blir säkert rusning. Folks högsta julönskan är att gå klädd i eller flasha med något som bär tokjumbons namn - ett lag som inte ens kan vinna när de kontrollerar matchen i tredje mot en blek motståndare.
- Signaturen BBB (bitter bortom beskrivning) -

Bild

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Inte ett gult stänk i nyhetskategorin just nu kan jag dessvärre meddela. Vi är, på så många sätt, på väg mot en dyster framtid.

För att strö lite extra matsalt i såren presenteras denna "blåvita" nyhet:

Bild

Hur blåvit smakat en gul ost? Hur blåvit smakar en gul lök?

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Wittgenstein skrev: tis 30 dec 2025, 12:35

Inte ett gult stänk i nyhetskategorin just nu kan jag dessvärre meddela. Vi är, på så många sätt, på väg mot en dyster framtid.

Bild

Kommer inte att bli någon kioskvältare för fisken på förstasidan är inte likt en GÖS :geek:

Lat Värmlänning
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Leksing i vargaland skrev: tis 30 dec 2025, 13:51
Wittgenstein skrev: tis 30 dec 2025, 12:35

Bild

Kommer inte att bli någon kioskvältare för fisken på förstasidan är inte likt en GÖS :geek:

Nä. Och själv äter jag inte fisk.
Jo det gör jag

"Black as midnight on a moonless night"

Chris

Inlägg av Chris »

Vad kan vara ett lämpligare tillfälle att inviga förra årets tröjköp än efter 3 pinnar mot HV (var förstås där) på ett Zinkensdamm i minusgrader..

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
CMB

Inlägg av CMB »

Chris skrev: sön 04 jan 2026, 21:49

Vad kan vara ett lämpligare tillfälle att inviga förra årets tröjköp än efter 3 pinnar mot HV (var förstås där) på ett Zinkensdamm i minusgrader..

Horndal gick på Hornsgatans öde stråk till Zinkensdamm, inget barn i trasor, en man i tröjornas tröja, vackert!! :YMHUG:

trainer

Inlägg av trainer »

Skulle vara intressant att veta om du har anknytning till Horndal. Med tanke på numret (Dan Söderström) så ligger det nära till hands åtminstone i mina tankar. Jag har själv en tröja med Horndal på ryggen men nummer 68 (riksvägen). Jag bor i Horndal så vi kanske har setts någon gång.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

trainer skrev: tis 06 jan 2026, 21:04

Skulle vara intressant att veta om du har anknytning till Horndal. Med tanke på numret (Dan Söderström) så ligger det nära till hands åtminstone i mina tankar. Jag har själv en tröja med Horndal på ryggen men nummer 68 (riksvägen). Jag bor i Horndal så vi kanske har setts någon gång.

Vi har väl även en med nick Horndal här på färjan. Hur stort är Horndal egentligen?

"Black as midnight on a moonless night"

Chris

Inlägg av Chris »

Gösen skrev: tis 06 jan 2026, 22:02
trainer skrev: tis 06 jan 2026, 21:04

Vi har väl även en med nick Horndal här på färjan. Hur stort är Horndal egentligen?

Är förstås från Horndal, men det var länge sedan jag bodde där. Danne Söderström är förstås vår stora hjälte, men apropå Gösens fråga så måste även metalbandet med samma namn nämnas https://sv.wikipedia.org/wiki/Horndal

Lite mer perifert (möjligtvis) är att Villy Bergström (en gång vice riksbankschef är född i Horndal (men flyttade sedan till Grängesberg).

Ännu mer i det perifera är Sig Larsson, som var Generaldirektör på SJ till 1998 (på den tiden visste @alla” vem som var SJ-chef). Horndals IF orientering kan också ha tagit ett SM i budkavle på 50-talet…och Olof Palme i demonstrationståg förstås. Här finns rum för flera delar, horndalingarna på Förjan kan säkert komplettera…