CHL - Champions Hockey League

Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

CHL - Champions Hockey League

Inlägg av Stjärnan »

Sitter och slökollar periodiskt på CHL växjö mot…. Nåt tyskt lag kanske.
Är det inte dags att detta läggs ner, eller åtminstone att SHL drar sig ur?

Vad är fördelarna? Tävlingsmatcher på försäsongen kanske? Vad mer?
Nackdelarna är många. Dyrt. Slitsamt. Skaderisk. För vad? En trofe utan känslor…

Nej det här blir så fel. Jag vill hamna högt i tabellen men inte tillhöra detta spektakel.
Bra om jag kunde få fler fördelar till detta så jag kan överväga mitt beslut men nu är det ju inte fråga om ett test längre. Har ju hållit på i decennier men fortfarande drar det ingen publik eller speciellt mycket massmedia.

Känns som ett tafatt försök som aldrig föll väl ut. Skulle vara väldigt intressant att få höra spelarnas och föreningarnas autentiska tankar om detta.

Mats behöver inte svara ;)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: CHL

Inlägg av Mats_ume »

Stjärnan skrev: tis 21 nov 2023, 18:35 Mats behöver inte svara ;)
Det handlar mest om en estetisk upplevelse!

Jag är fortfarande förbannad att vårt CHL-gruppspel 2021 stördes av OS-kvalet, vilket medförde att vi inte fick möta något lag från någon blåbärsliga. Jag var i Kyiv under denna tid. Såg Donbass Donetsks spelarbuss utanför ispalatset alldeles norr om Olympiastadion där de mötte Rungsted Seier Capital och Rouen Dragons. Hade varit mumma och sett Leksand där.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: CHL

Inlägg av Mats_ume »

Nu brandlarm i Skellefteås ishall - bara en sådan sak!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: CHL

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: tis 21 nov 2023, 18:35 Sitter och slökollar periodiskt på CHL växjö mot…. Nåt tyskt lag kanske.
Är det inte dags att detta läggs ner, eller åtminstone att SHL drar sig ur?

Vad är fördelarna? Tävlingsmatcher på försäsongen kanske? Vad mer?
Nackdelarna är många. Dyrt. Slitsamt. Skaderisk. För vad? En trofe utan känslor…

Nej det här blir så fel. Jag vill hamna högt i tabellen men inte tillhöra detta spektakel.
Bra om jag kunde få fler fördelar till detta så jag kan överväga mitt beslut men nu är det ju inte fråga om ett test längre. Har ju hållit på i decennier men fortfarande drar det ingen publik eller speciellt mycket massmedia.

Känns som ett tafatt försök som aldrig föll väl ut. Skulle vara väldigt intressant att få höra spelarnas och föreningarnas autentiska tankar om detta.

Mats behöver inte svara ;)
Jag håller med i typ allt. Den enda som bryr sig är väl den som vinner?
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: CHL

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: ons 22 nov 2023, 08:38
Jag håller med i typ allt. Den enda som bryr sig är väl den som vinner?
Glöm inte Mats_ume !
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: CHL

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: ons 22 nov 2023, 08:58
Wiborg skrev: ons 22 nov 2023, 08:38
Jag håller med i typ allt. Den enda som bryr sig är väl den som vinner?
Glöm inte Mats_ume !
Han håller väl på alla i CHL så han vinner alltid och är därmed inkluderad i den som vinner. Eller tänker jag fel? ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: CHL

Inlägg av Aggeman »

Man skulle kunna argumentera för att supportrar ges chansen att följa sitt lag i en annan miljö ute i Europa, vilket kanske är lockande för vissa. Hur många leksingar som var på plats under vår medverkan vet jag inte men några var det iaf.

I sportslig mening tycker jag att det kostar mer än vad det smakar.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: CHL

Inlägg av Mats_ume »

Wiborg skrev: ons 22 nov 2023, 10:33
Gösen skrev: ons 22 nov 2023, 08:58
Wiborg skrev: ons 22 nov 2023, 08:38
Jag håller med i typ allt. Den enda som bryr sig är väl den som vinner?
Glöm inte Mats_ume !
Han håller väl på alla i CHL så han vinner alltid och är därmed inkluderad i den som vinner. Eller tänker jag fel? ;)
Exakt, jag håller på själva CHL så att säga. Eller om det var Håkan Loob...
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: CHL

Inlägg av Ställbergarn »

Stjärnan skrev: tis 21 nov 2023, 18:35 Sitter och slökollar periodiskt på CHL växjö mot…. Nåt tyskt lag kanske.
Är det inte dags att detta läggs ner, eller åtminstone att SHL drar sig ur?

Vad är fördelarna? Tävlingsmatcher på försäsongen kanske? Vad mer?
Nackdelarna är många. Dyrt. Slitsamt. Skaderisk. För vad? En trofe utan känslor…

Nej det här blir så fel. Jag vill hamna högt i tabellen men inte tillhöra detta spektakel.
Bra om jag kunde få fler fördelar till detta så jag kan överväga mitt beslut men nu är det ju inte fråga om ett test längre. Har ju hållit på i decennier men fortfarande drar det ingen publik eller speciellt mycket massmedia.

Känns som ett tafatt försök som aldrig föll väl ut. Skulle vara väldigt intressant att få höra spelarnas och föreningarnas autentiska tankar om detta.

Mats behöver inte svara ;)
Jag håller till 100% med. Känns lite surt att man sitter och skulle bli besviken om vi slutar i topp av SHL-tabellen. När vi kvalificerade oss till CHL var jag glad, tänkte att "detta blir kul". När sen matcherna drog igång så var de till och med tråkigare att se på än försäsongsmatcher. Antagligen för att man inte har nån koppling alls till motståndarlagen misstänker jag. Jag försökte och försökte titta och njuta, men kom på mig själv att gång efter annan under matcherna börja pyssla med annat. Man satt mest och var rädd för skador innan matcherna och den känslan slipper jag mer än gärna.

Tanken med en europaliga kändes god initialt, men nä, jag tycker att resultatet blev tråkigare än random landslagscup på hösten.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: CHL

Inlägg av Gösen »

Kapar den här tråden.
CHL och övriga trams-turneringar..

Sam ger sig inte. Anton uttagen igen till nån turnering i Zurich 13-17 dec. Kommer han åter hitta en anledning att slippa undan eller blir det fjärde gången gilt? Även Lang är uttagen.

Själv hade jag valt Elvenes och Filip om jag hade valt två från Leksand.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: CHL

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: tis 05 dec 2023, 15:37 Kapar den här tråden.
CHL och övriga trams-turneringar..

Sam ger sig inte. Anton uttagen igen till nån turnering i Zurich 13-17 dec. Kommer han åter hitta en anledning att slippa undan eller blir det fjärde gången gilt? Även Lang är uttagen.

Själv hade jag valt Elvenes och Filip om jag hade valt två från Leksand.
Tack för att du påminner oss om att det är kvartsfinaler ikväll! Hade helt glömt bort det...nej, det hade jag ju inte alls förresten... :oops:
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: CHL

Inlägg av Fjodor »

Gösen skrev: tis 05 dec 2023, 15:37 Kapar den här tråden.
CHL och övriga trams-turneringar..

Sam ger sig inte. Anton uttagen igen till nån turnering i Zurich 13-17 dec. Kommer han åter hitta en anledning att slippa undan eller blir det fjärde gången gilt? Även Lang är uttagen.

Själv hade jag valt Elvenes och Filip om jag hade valt två från Leksand.
Va fan är det någon skitturnering för landslaget igen? Och lite underligt med att Anton och Lang blir uttagna. De har väl inte varit bland de bättre nu när Leksand gått bra de senaste typ 10 omgångarna. CHL….. det enda som är bra är att de svenska lag som deltar förhoppningsvis sliter ut sig :mrgreen:
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: CHL

Inlägg av Mats_ume »

3-0 till Geneve-Servette mot Växjö efter första perioden. Hade vi gjort det bättre? Jag hoppas det!
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: CHL

Inlägg av Mats_ume »

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: CHL

Inlägg av Gösen »

Är det Mats_ume som tagit bilden till vänster?
Hallå!! Var är ni?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.