Sniper skrev: mån 12 jan 2026, 20:05Just den här supportern ser annorlunda på saken:
Casper 23 minutes ago
Jag har fått nog. Vad i helvete håller ni på med? Sluta förstöra min klubb!Vi skämde ut oss fullständigt i fredags och får stryk av det lag som vi aldrig någonsin ska få stryk mot i lördags. När man inte tror det går att sjunka lägre kommer det här som ett slag i ansiktet. JJ får sparken, Olsson tar över och Tolle lyfts upp. En kvart senare är plötsligt Abbott kanon, oklart vilken jävla Abbott men det är irrelevant. Hela landet skrattar åt cirkus Färjestad. Jag har aldrig skämts som medlem och supporter som jag gör nu, inte ens 93/94. Det här är bortom pinsamt. Vi har lämnat dagisnivån bakom oss och siktar nånstans jag i min vildaste fantasi aldrig skulle tro vi ens skulle vara i närheten av. Bröderna Glennert skulle hellre begå harakiri än att utsätta bollklubben för nåt sånt här.
Vi har aldrig varit längre ifrån vad FBK är, står för och vill vara. Såna här panikbeslut gör bara pajasklubbar. Vi har gått från störst, bäst och starkast till att vara värre än fakers på ett par dagar. Grattis.
Den enda rimliga anledningen till detta övergrepp vore om man medelst tidsmaskin rest till framtiden och sett att vi åkt ur shl om inte dessa förändringar gjorts. Utöver det är det 100% oacceptabelt.
Abbott, oklart vilken av dom, fick enl rykten sparken från rögle för att han ställde för höga krav. Hur tror vi att 20 prinsessor på ärten i det numer sämsta grönvita laget kommer ta emot det här? Gissningsvis dåligt men det är det minsta problemet. Klubben är för evigt nedsmutsad. Från nu och i överskådlig framtid kommer vi vara förknippade med det här.
Jag har stått upp för FBK sen mitten av 80-talet, fått oändligt mycket skit och en och annan knogmacka. Jag har lidit, jublat, hatat, fällt en och annan tår av lycka och dansat på rosor omgiven av regnbågar och enhörningar. Det här är tveklöst det värsta jag varit med om i mitt supporterskap. Folk får gärna tycka det här är jättebra och drömma om SM-guld med Abbott som tränare. För mig är det en mycket större fråga.
http://hockeyforat.com/d/656-truppen-25-26/3722
Det kan man verkligen säga haha.