Vi toppar utvisningsligan i stor stil efter 37 omgångar med 367 min. Samma sak förra säsongen. Ingen ska komma till mig och påstå att det här är 367 solklara utvisningsminuter. Utv i hockey ör små bedömningar för/emot. Hur fan kan det komma sig att vi är på fel sida flest gånger av 14 lag igenom stort sett två hela säsonger? Hatar domarkåren Leksands IF? Är det någon som lyfter sånt här?
Av med foliehatten nu. Utvisningsminuter speglar tabellen oftast.
Vi toppar utvisningsligan i stor stil efter 37 omgångar med 367 min. Samma sak förra säsongen. Ingen ska komma till mig och påstå att det här är 367 solklara utvisningsminuter. Utv i hockey ör små bedömningar för/emot. Hur fan kan det komma sig att vi är på fel sida flest gånger av 14 lag igenom stort sett två hela säsonger? Hatar domarkåren Leksands IF? Är det någon som lyfter sånt här?
Ja det är därför HV ligger näst sist i den statistiken menar du. Ta av dig din egen foliehatt innan du anklagar andra för paranoja.
Speglar överhuvudtaget inte tabellen (förutom FHC men ingen är väl överaskad)
Det värsta är ju att PP har varit klappkasst i flera år. Så det måste vara något annat fel.
Vem ska vi skylla på som varit med länge? Tjomme? Christer Siik? Jonas Levén?
Ismaskinsföraren
Jag tror tyvärr sitter i väggarna/kulturen, ingen tycker det är viktigt, har vi grundspelet kommer det av sig själv, man är för stolta för att ta in hjälp utifrån, etc, etc
Ja det är därför HV ligger näst sist i den statistiken menar du. Ta av dig din egen foliehatt innan du anklagar andra för paranoja.
Speglar överhuvudtaget inte tabellen (förutom FHC men ingen är väl överaskad)
Att ha konspirationsteorier om att domarkåren hatar Leksand är nog mera fog för foliehatt än att tro som jag gör att vi får utvisningarna för vi är för dåliga på hockey och behöver ta till oskystheter för att stoppa motståndarna.
Att ha konspirationsteorier om att domarkåren hatar Leksand är nog mera fog för foliehatt än att tro som jag gör att vi får utvisningarna för vi är för dåliga på hockey och behöver ta till oskystheter för att stoppa motståndarna.
Jag ställde en fråga. Lägg inte ord i munnen på mig. Jag har aldrig sagt något om konspirationsteorier. Den enda som har gjort det här är du.
Jämfört med HV får vi ganska precis (2,027) 2 utvisningar (2x2min) mer per match mot oss. Sånt får man signifikans av. Kom inte till mig och käfta om foliehattar. Givetvis ger sånt utslag över tid.
Vi toppar utvisningsligan i stor stil efter 37 omgångar med 367 min. Samma sak förra säsongen. Ingen ska komma till mig och påstå att det här är 367 solklara utvisningsminuter. Utv i hockey är små bedömningar för/emot. Hur fan kan det komma sig att vi är på fel sida flest gånger av 14 lag igenom stort sett två hela säsonger? Hatar domarkåren Leksands IF? Är det någon som lyfter sånt här?
De knäcktes när de inte fick med sig något från Scandinavium och sjupoängsavståndet blev tio.
Annars hade det inte sett ut på det där halvhjärtade sättet mot Brynäs.
Gradvis kommer luften gå ur laget fullständigt.
Hedbergs "process" rätt ner i avgrunden.
Det är ganska uppenbart vad vi lider mest av i detta lag, har vi någon back som egentligen håller shl-klass?
Alla mål hittills ikväll är ju ganska grova backmissar
...och det är VÄLDIGT ofta vi från backplats inte klarar av att spela oss ut ur egen zon, och det är inte bara idag det varit så
Senast redigerad av Pellefant den lör 17 jan 2026, 17:14, redigerad totalt 2 gånger.
De knäcktes när de inte fick med sig något från Scandinavium och sjupoängsavståndet blev tio.
Annars hade det inte sett ut på det där halvhjärtade sättet mot Brynäs.
Gradvis kommer luften gå ur laget fullständigt.
Hedbergs "process" rätt ner i avgrunden.