2026-01-22 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 1-0

Matchtrådar för alla matcher.
Leksand Fanatics

2026-01-22 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 1-0

Inlägg av Leksand Fanatics »

Halloj,

Tjuvstartar en tråd för ovan match. Jag sponsrade publikmatchen mot FBK senast och fick som tack 5 biljetter. Då jag inte kan gå så skänkes dessa till ngn i forumet. Om man får önska så gärna en barnfamilj. Skicka DM så väljer jag ut och mailar pdf med biljetter.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: 2026-01-22 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle (5 biljetter skänkes)

Inlägg av Sniper »

Bump - så ingen startar ny tråd.
Om nu någon mot förmodan längtar till nästa match.

Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Sniper skrev: lör 17 jan 2026, 17:31

Nä sugen på ny match är jag aldrig efter förlust och speciellt inte efter dagen batalj eller vad man ska kalla det.
Fan vi var egentligen inte så djävla dåliga i dom 2 första perioderna förutom att ingen vågar försöka att bli hjälte. Det snurrar och snurrar men ingen vågar ta steget att skjuta och gå på mål. VARFÖR?
Jag har ingen aning om varför självförtroendet är så lågt, det är ett gäng slynglar ( är själv 50+ så det är slynglar för mig) i sin prime som ska ha självförtroendet och vara odödliga.
Inte fan ska det behövas en hjärnskryklare som ska in omklädningsrummet. Ställ in måndagsträningen och ställ in mycket brännvin på bussresan hem så får dom rensa skallar och reda ut om det är hierarkier i laget som ligger och gryr, det gör inget om det blir knogdans i bussen hem bara det är utagerat när bussen stannar.
Mot 3 poäng mot halvdanskarna.

Lat Värmlänning
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Brännvin och knogdans :))
Ja va fan… vore ju ett nytt grepp iofs.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
CMB

Inlägg av CMB »

Bild

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: lör 17 jan 2026, 18:47

Brännvin och knogdans :))
Ja va fan… vore ju ett nytt grepp iofs.

Här blir det vitt vin och tryckare… på sin höjd.

Mot nya mål!

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Leksing i vargaland skrev: lör 17 jan 2026, 18:04

Nä sugen på ny match är jag aldrig efter förlust och speciellt inte efter dagen batalj eller vad man ska kalla det.
Fan vi var egentligen inte så djävla dåliga i dom 2 första perioderna förutom att ingen vågar försöka att bli hjälte. Det snurrar och snurrar men ingen vågar ta steget att skjuta och gå på mål. VARFÖR?
Jag har ingen aning om varför självförtroendet är så lågt, det är ett gäng slynglar ( är själv 50+ så det är slynglar för mig) i sin prime som ska ha självförtroendet och vara odödliga.
Inte fan ska det behövas en hjärnskryklare som ska in omklädningsrummet. Ställ in måndagsträningen och ställ in mycket brännvin på bussresan hem så får dom rensa skallar och reda ut om det är hierarkier i laget som ligger och gryr, det gör inget om det blir knogdans i bussen hem bara det är utagerat när bussen stannar.
Mot 3 poäng mot halvdanskarna.

Egentligen är vi inte faktiskt inte så dåliga i någon period forwardsmässigt (frånsett PP), Luleå straffar oss på 3 ordentliga och rena backmisstag och det fjärde är väl egentligen också ett misstag/otur. Det är så uppenbart och tragiskt att se, och det har varit så länge att det är backarna vi faller på, vi har egentligen ingen back som någon annan klubb i SHL skulle vilja ha, dom kan funka mot sämre motstånd ibland och då solen står i zenit, men bara då. Om vi vill ha en chans att klara oss kvar i ett kval så in med åtminstone ett par backar av hög klass och då menar jag inte två backar av hög Tjomme-klass utan två rejäla/stabil av Anton Lindholm-kaliber eller helst ännu bättre, och framförallt två backar som kan styra och hålla bort bort motsåndarna framför vårat mål på ren styrka och storlek. Två rejäla backar som kan spela och ta hand om 25 minuters spel i matcherna, då minimerar vi risken för misstag av våra befintliga backar, för misstagen haglar just nu (igen) och i synnerhet i dagens match.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Pellefant skrev: lör 17 jan 2026, 23:27

Fan vi var egentligen inte så djävla dåliga i dom 2 första perioderna förutom att ingen vågar försöka att bli hjälte...

..knogdans i bussen hem bara det är utagerat när bussen stannar.

Luleå straffar oss på 3 ordentliga och rena backmisstag och det fjärde är väl egentligen också ett misstag/otur.

vi har egentligen ingen back som någon annan klubb i SHL skulle vilja ha...

Ja, vilka har vi som kan tänkas hålla? Lunkan och Strandell har väl varit bäst sett över tid?
AJ och Caito hade man ju sagt innan säsongen, men dom har ju knappast ökat i marknadsvärde, om man säger så. AJ för sin potential, men knappast Caito. Milo är stor och stark, men får ju inte spela så mycket. Fred blandar och ger..Lyytinen är väll OK, har spelat upp sig rejält under säsongen.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Klas skrev: sön 18 jan 2026, 08:54

Fan vi var egentligen inte så djävla dåliga i dom 2 första perioderna förutom att ingen vågar försöka att bli hjälte...

..knogdans i bussen hem bara det är utagerat när bussen stannar.

Luleå straffar oss på 3 ordentliga och rena backmisstag och det fjärde är väl egentligen också ett misstag/otur.

vi har egentligen ingen back som någon annan klubb i SHL skulle vilja ha...

Ja, vilka har vi som kan tänkas hålla? Lunkan och Strandell har väl varit bäst sett över tid?
AJ och Caito hade man ju sagt innan säsongen, men dom har ju knappast ökat i marknadsvärde, om man säger så. AJ för sin potential, men knappast Caito. Milo är stor och stark, men får ju inte spela så mycket. Fred blandar och ger..Lyytinen är väll OK, har spelat upp sig rejält under säsongen.

Strandell och Lyytinen spelar hyfsat just nu, men även dom har sin svackor. Men in med två resliga backar som tar 25 minuter per match, Strandell och Lyytinen tar som idag, jag vet inte vad dom har för speltider, men säg att dom tar 20 så kanske bäst för dagen bland övriga kan ta/orka 15 minuter, ja jag får faktiskt för mig att det är orken och fysiken i första hand som tryter på övriga, för det är då misstagen brukar komma, men Fred och AJ är nog mitt val just nu, men samtliga blandar och ger så det är ett svårt val.

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

Leksand Fanatics skrev: ons 07 jan 2026, 12:33

Halloj,

Tjuvstartar en tråd för ovan match. Jag sponsrade publikmatchen mot FBK senast och fick som tack 5 biljetter. Då jag inte kan gå så skänkes dessa till ngn i forumet. Om man får önska så gärna en barnfamilj. Skicka DM så väljer jag ut och mailar pdf med biljetter.

Är det något tryck på biljetterna?

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Om vi vill ha en chans att klara oss kvar i ett kval så in med åtminstone ett par backar av hög klass och då menar jag inte två backar av hög Tjomme-klass utan två rejäla/stabila av Anton Lindholm-kaliber eller helst ännu bättre (...)

Ros veckan före jul:

Enligt uppgift hade general manager Thomas Johansson ett långt möte med klubbledningen i våras där en riskanalys diskuterades livligt. Johansson ansåg att det minskade anslaget försätter A-laget i en risksituation. Om resultaten hackar – som de nu gjort – finns det inget ”quick fix”.

Leksand har visserligen flera miljoner kronor avsatta för nyförvärv, men det finns ingen spelare som i nuläget vill komma till klubben och samtidigt gör laget bättre.

Allt står i lågor
nu i årets första månad
Och vad det är som fört oss hit
det vet både du och jag
Vi går här i våra tomma rum
och söker någon att klandra
Men det enda som vi vet helt säkert är att
vi förlorar för många matcher
Och på andra sidan midnatt
så vet jag vad som väntar
Ligger vaken i min säng
tills det sista ljuset flämtar
Och ljuset gör så ont nu när mina ögon vant sig vid mörkret
Och jag var uppe sent igår
så ikväll vet jag inte om jag orkar
sitta här och gå igenom vad vi gjort och inte borde
Det är försent allt är redan sagt
Det är försent allt är redan gjort
Det är försent

Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Pellefant skrev: sön 18 jan 2026, 09:11

Strandell och Lyytinen spelar hyfsat just nu, men även dom har sin svackor. Men in med två resliga backar som tar 25 minuter per match, Strandell och Lyytinen tar som idag, jag vet inte vad dom har för speltider, men säg att dom tar 20 så kanske bäst för dagen bland övriga kan ta/orka 15 minuter, ja jag får faktiskt för mig att det är orken och fysiken i första hand som tryter på övriga, för det är då misstagen brukar komma, men Fred och AJ är nog mitt val just nu, men samtliga blandar och ger så det är ett svårt val.

Jepp 2 riktiga sheriffer på blålinjen som gör ont att möta. Behöver inte ha dom magiska handlederna som ger mirakeluppspel utan det räcker gott och väl med sarg ut som går till en utav våra spelare. Vi måste börja spela enkelt. Snabba forwards fixar att ta emot en någorlunda bra passning efter kanten.
Finns inga dåliga passningar i hockey, det finns för många dåliga mottagningar ;)

Lat Värmlänning
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Ros 2:

Sparka eller värva?
Leksand befinner sig i ett läge där verksamheten är hårt pressad utifrån. Supportrar och sponsorer vill se nya spelare, men problemet – att hitta spelare som faktiskt gör laget bättre mitt under säsongen – är redan konstaterat.

Utifrån det ekonomiska läget har Leksand i praktiken två alternativ: att sparka huvudtränaren Johan Hedberg eller att sparka sportchef Thomas Johansson. Enligt uppgift har styrelsen diskuterat kraftfulla åtgärder, men valt att ligga lågt.

För tillfället.

(...)

Om spelarna inte hade stått bakom tränaren hade vägen till att rycka i livlinan – i form av ett tränarbyte – varit betydligt kortare.

De hemliga åtgärderna – så ska klubben vända trenden
Inga kraftfulla ord. Inga panikåtgärder utåt. Men bakom lyckta dörrar har Leksand dragit i flera spakar för att rädda säsongen och undvika ett mardrömskval. Sportbladet kan nu berätta om åtgärderna som inte synts – men som klubben hoppas ska få effekt när pressen är som störst.
(...)

Och nu när det inte hjälpte och det sannolikt inte går att undvika ett MARDRÖMSKVAL?

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Ja vad skulle ni göra i detta läge om ni var ensamt styrande i styrelsen och ni vet att det finns "flera miljoner kronor avsatta för nyförvärv", så låt säga 4 miljoner i kassan.

VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Jag hade försökt ”låna” spelare från Finska ligan, Schweiziska ligan för resten av säsongen och gett dessa spelare en bonus om man klarar sig kvar i SHL.

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---