SHL 25/26

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: SHL 25/26

Inlägg av Sniper »

JimmyR 16 minutes ago
Ännu en ångestfylld lördag.
http://hockeyforat.com/d/828-f-rjestad- ... 7-kl-18-00

Bild

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Jaha, ingen som sett några tecken på en annalkande hosta som kan rädda oss igen? För något annat lär väl knappast göra det nu.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Korven

Inlägg av Korven »

Wittgenstein skrev: lör 24 jan 2026, 22:47

Jaha, ingen som sett några tecken på en annalkande hosta som kan rädda oss igen? För något annat lär väl knappast göra det nu.

Jag fick vabba halvdag igår för att min 7-åring hade feber. #halmstrå

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Än finns det hopp!

Minst fem personer har smittats av Nipah-viruset i västra Bengal-regionen i Indien, rapporterar Focus.

Ett 20-tal personer har satts i karantän.

Viruset beskrivs som extremt farligt då det sprids via andningssystemet och har en hög dödlighet. Det finns i nuläget ingen fungerande behandling.

Viruset låg även till grund för filmen ”Contagion” där Matt Damon och Kate Winslet spelade huvudrollerna.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
lil'masen

Inlägg av lil'masen »

LHC sparkar sportchefen

Sparkar sportchefen: ”Ledsamt besked”

https://www.aftonbladet.se/a/n1wLmd?utm ... dium=share

Framåt Masar!

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

Någon mer som "studerar" våra eventuella kval-motståndare? Örebro - HV71 lirar just nu...

Bild
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Pastis skrev: tor 29 jan 2026, 19:24

Någon mer som "studerar" våra eventuella kval-motståndare? Örebro - HV71 lirar just nu...

Yes. Bevittnade precis Rindell slå en fantastisk pass i PP till Ang som nätade. En pass jag inte sett nån leksing slagit på 752 PP-försök. Men Rindell är ju usel liksom Elvenes enligt många Leksands-supportrar. De var ju bara bra att bli av med ;). Det är brunk som gäller, kriga,kriga.
Hoppas HV vinner, det ska bli fajt om att undvika plats 13 så laget som hamnar där är knäckt när de hamnar i kvalet. Och då gärna Linköping eller Örebro.

Och lite senare så stänker Rindell in ett själv från blå i PP. Snacka om att vi hade behövt ha kvar honom för vårt PP. Och Elvenes.

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

1 -5 blev det till HV71s fördel mot Örebro. Hmm, blir svårt att slå dem 4 ggr av 7 om det blir kval! :-?

Bild
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Pastis skrev: tor 29 jan 2026, 21:24

1 -5 blev det till HV71s fördel mot Örebro. Hmm, blir svårt att slå dem 4 ggr av 7 om det blir kval! :-?

HV gör vad de kan för att haka på tåget.
Själv svär jag fortfarande över den oerhört bleka insatsen vi gjorde där nere i omg 7(?) när HV var i kraftig brygga. Tack vare att de mötte oss fick de en livlina som de har hängt sig fast vid hela säsongen. Det måste man ändå respektera.
Nu tror jag ändå de hamnar i kval till slut men måste vara upplyftande för de att se att de faktiskt har chansen.

Vi? Raka motsatsen.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Skulle gissa att vi har störst chans mot Örebro i kvalet.

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

SteveY skrev: fre 30 jan 2026, 17:53

Ja, eller Linköping. HV71 tror jag vi har minst chans emot...

Bild
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Pastis skrev: fre 30 jan 2026, 18:55

Får man välja hade jag tagit Linköping. Sen vad som passar bäst eller sämst vete fasen, HV har varit i kval så många gånger att det känns som att de borde trilla dit till slut, varför inte nu? Så många leksingar i laget så har de säkert fått tillräckligt med kvalångest för att inte klara det en gång till. Örebro och Linköping är ju dock de lag jag helst ser åker ur, framförallt Örebro.

Men nu måste laget börja förbereda sig för kval och se kommande matcher som en enda lång träningsträcka för att få ordning på PP. Träna extra hårt nu en period för att lätta på träningen till kvalet osv.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Wiborg skrev: mån 02 feb 2026, 08:18

Får man välja hade jag tagit Linköping. Sen vad som passar bäst eller sämst vete fasen, HV har varit i kval så många gånger att det känns som att de borde trilla dit till slut, varför inte nu? Så många leksingar i laget så har de säkert fått tillräckligt med kvalångest för att inte klara det en gång till. Örebro och Linköping är ju dock de lag jag helst ser åker ur, framförallt Örebro.

Men nu måste laget börja förbereda sig för kval och se kommande matcher som en enda lång träningsträcka för att få ordning på PP. Träna extra hårt nu en period för att lätta på träningen till kvalet osv.

Jag önskar ett Örebro utan Karlkvist, men tyvärr så blir han sällan skadad den gubben.
Sist han var skadad så åkte väl IKO ur..

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: mån 02 feb 2026, 08:25
Wiborg skrev: mån 02 feb 2026, 08:18

Jag önskar ett Örebro utan Karlkvist, men tyvärr så blir han sällan skadad den gubben.
Sist han var skadad så åkte väl IKO ur..

Jag finns tillgänglig, knappt två veckor kvar till deadline. Agera TJ!

Pain is temporary, glory is forever