Laget 25/26
-
CMB
-
Wiborg
Re: Laget 25/26
https://www.leksandsif.se/article/zacat9q-30ead/view
Cehlárik åker iväg till OS nu så han missa alltså matcherna mot Brynäs, det står måndagen den 5:e februari i artikeln men jag antar att det inte är måndagen den 9:e i alla fall eftersom NHL-spelarna ansluter den 8:e så senast nu på torsdag borde han vara iväg men troligast redan igår. Sedan spelar Slovakien sin sista match i grundomgången den 14:e februari mot Sverige. Sedan spelar de som sämst en playoff-match den 17:e innan det är kvartsfinaler den 18:e, semifinal 20:e, bronsmatch 21:a och final 22:a februari. Så någon gång mellan 17:e och 22:a har han spelat klart och som tidigast tillgänglig till matchen mot Skellefteå den 19:e men troligare att han är spelklar hemma mot Örebro den 21:a igen. Så tre matcher räknar jag med att han missar och läge för andra spelare att visa att de vill ta hans plats.
Förhoppningsvis kan han komma hem med lite goda vibbar och självförtroende som han kan smitta av sig med. Med vår vanliga tur kommer ham hem med stukat självförtroende, småskadad och allmänt deppig och drar med laget i svackan ![]()
-
Einar Berg
Borde komma en breddspelare nu när #34 drar till OS.
-
Wiborg
Vi har haft fler spelare borta under längre tid än dessa tre matcher så tror inte det kommer någon värvning bara för detta utan då är det nog av andra orsaker också i så fall.
-
Kluster
Wiborg skrev: tis 03 feb 2026, 09:54Vi har haft fler spelare borta under längre tid än dessa tre matcher så tror inte det kommer någon värvning bara för detta utan då är det nog av andra orsaker också i så fall.
och Lissel lånas ut till Vimmerby, är det en ny förändring på gång?
-
Wiborg
Kluster skrev: tis 03 feb 2026, 11:13Wiborg skrev: tis 03 feb 2026, 09:54Vi har haft fler spelare borta under längre tid än dessa tre matcher så tror inte det kommer någon värvning bara för detta utan då är det nog av andra orsaker också i så fall.
och Lissel lånas ut till Vimmerby, är det en ny förändring på gång?
Eller är det en utlåning för att han ska få spela seniorhockey och vara förberedd vid skador ifall vi inte hittar någon spelare att ta in?
-
Sniper
- Intendent
Wiborg skrev: tis 03 feb 2026, 11:41Eller är det en utlåning för att han ska få spela seniorhockey och vara förberedd vid skador ifall vi inte hittar någon spelare att ta in?
Otäck tolkning (men dessvärre lika god som någon annan).
Börjar Tjomme ana vartåt det barkar med värvningsambitionerna?
-
Wiborg
Sniper skrev: tis 03 feb 2026, 12:57Wiborg skrev: tis 03 feb 2026, 11:41Eller är det en utlåning för att han ska få spela seniorhockey och vara förberedd vid skador ifall vi inte hittar någon spelare att ta in?
Börjar Tjomme ana vartåt det barkar med värvningsambitionerna?
Eller bara säkrar upp oavsett vad som händer. Oavsett vad som händer så hoppas jag bara inte att man värvar bara för värvandets skull. Topp-spelare eller inte alls är vad jag hoppas på och då lutar det ju till att jag inte tror att det kommer bli någon värvning och har förlikat mig med det. Men en sniper eller ett spelgeni hade ju varit fantastiskt...
-
lil'masen
Wiborg skrev: tis 03 feb 2026, 14:40Sniper skrev: tis 03 feb 2026, 12:57Wiborg skrev: tis 03 feb 2026, 11:41Eller är det en utlåning för att han ska få spela seniorhockey och vara förberedd vid skador ifall vi inte hittar någon spelare att ta in?
Börjar Tjomme ana vartåt det barkar med värvningsambitionerna?Eller bara säkrar upp oavsett vad som händer. Oavsett vad som händer så hoppas jag bara inte att man värvar bara för värvandets skull. Topp-spelare eller inte alls är vad jag hoppas på och då lutar det ju till att jag inte tror att det kommer bli någon värvning och har förlikat mig med det. Men en sniper eller ett spelgeni hade ju varit fantastiskt...
Antingen lånas Lissel ut för att få ihop några peningar till och kanske är med och budar på en toppspelare eller så är det för att han ska få speltid? Eller båda?
Framåt Masar!
-
Wiborg
lil'masen skrev: tis 03 feb 2026, 14:50Wiborg skrev: tis 03 feb 2026, 14:40Sniper skrev: tis 03 feb 2026, 12:57Otäck tolkning (men dessvärre lika god som någon annan).
Börjar Tjomme ana vartåt det barkar med värvningsambitionerna?Eller bara säkrar upp oavsett vad som händer. Oavsett vad som händer så hoppas jag bara inte att man värvar bara för värvandets skull. Topp-spelare eller inte alls är vad jag hoppas på och då lutar det ju till att jag inte tror att det kommer bli någon värvning och har förlikat mig med det. Men en sniper eller ett spelgeni hade ju varit fantastiskt...
Antingen lånas Lissel ut för att få ihop några peningar till och kanske är med och budar på en toppspelare eller så är det för att han ska få speltid? Eller båda?
Kan inte tänka mig att vi får pengar för det, möjligtvis att Lissel tjänar några kronor men inte LIF det kan jag inte tänka mig. Speltid är det det enda vi får till godo.
-
Sniper
- Intendent
Nyheten vi vill ha är att någon i seniorlaget lånas ut (Wiktor Nilsson*). Det skulle kunna indikera att en större nyhet är runt hörnet.
*Men han verkar ju ha inskrivet i kontraktet att han inte får ställas utanför laget - som i Frölunda. Därför har Knuts nu suttit på läktaren.
-
lil'masen
Wiborg skrev: tis 03 feb 2026, 14:57lil'masen skrev: tis 03 feb 2026, 14:50Wiborg skrev: tis 03 feb 2026, 14:40Eller bara säkrar upp oavsett vad som händer. Oavsett vad som händer så hoppas jag bara inte att man värvar bara för värvandets skull. Topp-spelare eller inte alls är vad jag hoppas på och då lutar det ju till att jag inte tror att det kommer bli någon värvning och har förlikat mig med det. Men en sniper eller ett spelgeni hade ju varit fantastiskt...
Kan inte tänka mig att vi får pengar för det, möjligtvis att Lissel tjänar några kronor men inte LIF det kan jag inte tänka mig. Speltid är det det enda vi får till godo.
Aha okey, känns rimligt ändå.
Framåt Masar!
-
Sniper
- Intendent
CMB skrev: lör 31 jan 2026, 18:37Jag undrade lite för mig själv redan när Knuts bänkades förra gången om det blev inbördeskrig inom Gösen då. Hur är det mellan Knuts vs Hedberg egentligen?
![]()
Gösen har svarat och själv är jag inte tillfrågad, men jag tar mig frihet att säga min mening ändå.
Vi närmar oss nu den tid på säsongen då Knuts av hävd börjar varva upp. Inte varje säsong - det vore historieförfalskning - men i alla fall tillräckligt många genom åren för att man ska kunna säga att det är Knuts tid på året.
Den här säsongen har han överraskat positivt, efter ha sett slut ut som spelare. Och om han varit hyfsat bra redan september-januari - och ett litet glädjeämne i ett lag fullt av underpresterande spelare - vad kan vi då inte få se under säsongens slutdel och framför allt i ett kval som är Knuts specialitet. Om inte Johan Hedberg fattar det - och låter Jon sitta på läktaren även i fortsättningen och tappa fart - ÄR BARA DETTA skäl nog att byta ut honom.
Tack för ordet.
-
Stjärnan
Sniper skrev: ons 04 feb 2026, 20:23CMB skrev: lör 31 jan 2026, 18:37Jag undrade lite för mig själv redan när Knuts bänkades förra gången om det blev inbördeskrig inom Gösen då. Hur är det mellan Knuts vs Hedberg egentligen?
![]()
Gösen har svarat och själv är jag inte tillfrågad, men jag tar mig frihet att säga min mening ändå.
Vi närmar oss nu den tid på säsongen då Knuts av hävd börjar varva upp. Inte varje säsong - det vore historieförfalskning - men i alla fall tillräckligt många genom åren för att man ska kunna säga att det är Knuts tid på året.
Den här säsongen har han överraskat positivt, efter ha sett slut ut som spelare. Och om han varit hyfsat bra redan september-januari - och ett litet glädjeämne i ett lag fullt av underpresterande spelare - vad kan vi då inte få se under säsongens slutdel och framför allt i ett kval som är Knuts specialitet. Om inte Johan Hedberg fattar det - och låter Jon sitta på läktaren även i fortsättningen och tappa fart - ÄR BARA DETTA skäl nog att byta ut honom.
Tack för ordet.
Ja, Knuts har lyft sig en aning i år. Jag hävdar att det beror på utfas-effekten. En spelare som är på kanten av att bli utfasad vill (om han vill vara kvar) visa vad han går för. Vi såg det hos Martin Karlsson hans sista år innan han sedan fick ett år till. Han hade aldrig varit så energisk som då. Vi ser det i år hos Knuts. Det vi sett av honom -ska man komma ihåg- är det bästa han kommer att kunna prestera framöver. Förmodligen blir han bara sämre. Så en förlängning hoppas jag inte är aktuellt.
Däremot håller jag med i att han bör spelas i år medan han är i farten.
Sen att detta inte gäller PC är en helt annan gåta.. Men han är väl inte bättre.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!