Frölunda-Linköping spelar redan under eftermiddagen. Om det blir tipstecken 1 där och 2 i kvällsmatchen Växjö-Leksand är något tillbaka.
#hoppet
I brist på annan sysselsättning ska jag snegla lite på Frölunda-Linköping och hoppas på att Frölunda vinner. Men blir inte förvånad om HV samtidigt vinner över Luleå idag! Sedan beställer jag till kvällen vinst från Leksand och av bollklubben mot Örebro! Då skulle det kännas bra!
LHC har i spel 5v5 gjort 47 mål på 39 matcher. Leksand har i spel 5v5 gjort 60 mål på 39 matcher. Ändå har LHC 10 poäng mer än oss. HV ligger 7 poäng framför oss, men HV får alltså 4 min i PP mer än oss i varenda match i 39 matcher på rad. Summerat så har PP oerhörd stor betydning. Leksand vinner utvisningsligan överlägset två år på rad i SHL.
Det här är siffror som inte fungerar i min bok. Fortsätter det så här måste man antingen införa VAR eller Coach Challenge i SHL. Man skulle också kunna få bukt med en del förstärkningar osv. med VAR/CC.
Senast redigerad av Runntur den lör 31 jan 2026, 16:44, redigerad totalt 1 gång.
- Reducerat i Scandinavium. Ska inte Frölunda göra jobbet den här lördagen heller?
- Om man värvar en ny spelare varje månad - som HV gjorde häromåret - måste man ju träffa rätt någon gång (Ang).
Naturligtvis vinner både HV och LHC.
Kan inte påstå att jag vibrerar av förvåning. Vi får ingen onödig hjälp denna säsong. Inte för att vi kanske förtjänat det iofs.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
- Reducerat i Scandinavium. Ska inte Frölunda göra jobbet den här lördagen heller?
- Om man värvar en ny spelare varje månad - som HV gjorde häromåret - måste man ju träffa rätt någon gång (Ang).
Kan inte påstå att jag vibrerar av förvåning. Vi får ingen onödig hjälp denna säsong. Inte för att vi kanske förtjänat det iofs.
Vi går med stormsteg mot det det mest poetiska slutet av alla. Kval mot Örebro.
Det definitiva slutet med dödsstöten utdelad av vår eviga baneförening, i ett skådespel regisserat av vår meste spelare.
Eller den definitiva vändpunkten, där föreningen reser sig på 9 likt en fågel fenix.
Kvällens match är av akademisk betydelse inför det som komma skall.
Vi går med stormsteg mot det det mest poetiska slutet av alla. Kval mot Örebro.
Det definitiva slutet med dödsstöten utdelad av vår eviga baneförening, i ett skådespel regisserat av vår meste spelare.
Eller den definitiva vändpunkten, där föreningen reser sig på 9 likt en fågel fenix.
Kvällens match är av akademisk betydelse inför det som komma skall.
På nåt sätt symptomatiskt för vår förening va? Vi gör sällan saker enkelt. Mirakelsäsongen när vi gick upp mot MODO. Kaoset med årsmöten och styrelser som passerar revy inför öppen ridå.
Värvningen av Belfour.
Att föreningens mäste spelare skulle slå in sista spiken är väl i den meningen helt i sin ordning.
Vi är inte där än, tack och lov för det vore fanimig det ultimata helvetet. Saknas bara att sockermunken gör comeback sätter avgörande målet.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.