I morgon är det en månad sedan detta inlägg postades (användarens enda under 2026):
Vilden27
4 januari 2026, 13:34
Det ryktas om att Leksand ska ta in Filip Larsson när de (om) närmar sig kval (externa finansiärer). Något som vet mer om detta?
Det vore intressant. Har ingen aning m hur han spelar idag, tänker på Max dekis efter sin sväng dit, men om han kommer in snart och får några veckor på sig, och får stå… så kanske det inger ett hopp. (Jag litar inte längre fullt ut på att Gidlöf hittar tillbaka)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Tjänstefel av Tjomme om han slänger allt han har på honom
Oj… verkligen! Han borde väl inte ha några större problem att hitta en klubb, men Tjomme borde ju åtminstone göra allt han kan för att få hit honom!
Ja, det förutsätter jag men skulle inte bli förvånad om han blir klar för något slutspelslag heller. Men man kan ju verkligen hoppas att han hann få lite klubbkänsla och att han vill jobba med Millner igen för att kunna göra en omstart.
I morgon är det en månad sedan detta inlägg postades (användarens enda under 2026):
Vilden27
4 januari 2026, 13:34
Det ryktas om att Leksand ska ta in Filip Larsson när de (om) närmar sig kval (externa finansiärer). Något som vet mer om detta?
Det vore intressant. Har ingen aning m hur han spelar idag, tänker på Max dekis efter sin sväng dit, men om han kommer in snart och får några veckor på sig, och får stå… så kanske det inger ett hopp. (Jag litar inte längre fullt ut på att Gidlöf hittar tillbaka)
Användarens andra 2026:
Vilden27
4 februari 2026, 06:02
Filip Larsson har Leksand försökt få hit en tid. Med externa finansiärer. Detta kommer från relativt säkra källor. Så om inget går galet och Filip inte ändrat sig pga Leksands tabellplacering så ska han till Leksand.
Försöker vi sälja Hellsten om Filip kommer? Eller lyckas vi bara låna ut honom? Fyra målvakter behöver vi inte - och Robin är inte sämre än Jakob.
Läst några gånger från olika källor att Timrå har visat intresse för Hellsten så om jag själv får gissa så kan han nog gå dit? Hans farsa bor väl där i närheten också?
Ska verkligen ett kontrakt på ett par månader behöva kosta så mycket att externa medlen helt går åt?
Ingen större uppoffring för Filip att spela avslutningsdelen av säsongen i Leksand. Åker Leksand ur kommer det nya säsonger där han kan spela slutspel i annat lag.
Tio matcher återstår efter OS-uppehållet. Det kommer den matchotränade Larsson behöva.
Filip Larsson vore ju grymt. Men någon som kan lösa PP bekymret vore önskvärt. Simon Johansson har ju öst in poäng från backplats. Värt ett försök Tjomme.
"Har du någon önskespelare?" frågade Aftonbladet i söndags. Och då nämner Tjomme inte någon specifik - bara att fjolårets toppspelare inte ersattes och om han "skulle drömma om någonting, så är det ju en spelare som gör skillnad för oss och tar plats högt upp i hierarkin". Men Simon Johansson vore ju en önskespelare med EP-beskrivningen "Skilled offensive defenseman with a good scoring ability. Very valuable on the man advantage. Reads the game well and finds openings with ease. Has a pretty accurate release and good size" och för en back oerhörda 19+20=39 på 44 matcher. Det verkar dock inte ett dugg troligt att han skulle komma till Leksand - den här säsongen.
Din son Simon Johansson går som tåget i Finland och leder backarnas poängliga, har du möjlighet att plocka in honom innan transferdeadline?
– Han har inte nämnt någonting om en ”out”, så det tror jag inte att han har. Han har inte sagt någonting i alla fall. Simon trivs väldigt bra i Finland, det går bra för honom och laget siktar på att vinna mästerskapet, så jag tror det kan bli svårt att locka honom till Leksand. Vad gäller nästa säsong så är han intressant, det är alla bra hockeyspelare som vi tycker kan göra oss bättre. Simon är ju en spelare som besitter spetsegenskaperna i kanske framför allt powerplay, spelet med puck och det offensiva spelet. Och sådana spelare är alltid intressanta.
Intresset bekräftat om Leksandsfärjans läsekrets undrar.
Om Larsson går igenom waivers [han blir en free agent om ingen NHL-klubb tar över kontraktet under onsdagen], kan Leksands IF då vara ett alternativ? Thomas Johansson ger sitt svar på saken.
— Vi ser över alla positioner i vår trupp och jag har pratat med Filip till och från under säsongen då han absolut är intressant för oss in i framtiden, säger Johansson till Siljan News.
Under onsdagen stod det klart att Filip Larsson var uppsatt på waivers i Pittsburgh.
Nu kan Expressen avslöja att han är nära en återkomst till Leksand, och parterna hoppas nå en lösning inom kort.
(...)
Skulle Leksand gå i mål med värvningen innebär det att en stor del av den värvningspott som sportchefen Thomas Johansson fått av externa finansiärer förbrukas. Det är en aspekt klubben väger noggrant, eftersom det kan begränsa möjligheten att förstärka ytterligare under de sista tio dagarna före transferdeadline nästa söndag. https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... l-leksand/
Under onsdagen stod det klart att Filip Larsson var uppsatt på waivers i Pittsburgh.
Nu kan Expressen avslöja att han är nära en återkomst till Leksand, och parterna hoppas nå en lösning inom kort.
(...)
Skulle Leksand gå i mål med värvningen innebär det att en stor del av den värvningspott som sportchefen Thomas Johansson fått av externa finansiärer förbrukas. Det är en aspekt klubben väger noggrant, eftersom det kan begränsa möjligheten att förstärka ytterligare under de sista tio dagarna före transferdeadline nästa söndag. https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... l-leksand/
Kan vi greja Filip vore det väl tjänstefel att att inte slå till? Vad ska vi annars hitta för de där pengarna?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
(...)
Kan vi greja Filip vore det väl tjänstefel att att inte slå till? Vad ska vi annars hitta för de där pengarna?
DEFINITIVT enig.
Med Filip i form och i tid så skulle tom jag börja hoppas på en framtid i SHL igen.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Jag tar gärna emot Filip, men är detta det enda nyförvärv vi får så blir jag väldigt besviken, han kommer inte kunna förbättra vårat PP och vi har en bra målvakt, tror däremot Tjomme lärt sig att man bör ta hand om hemvändare, lex Calle Själin....vi behöver verkligen någon som kan transportera in pucken i anfallszon vid PP....snälla hitta en NU, alternativt en coach som gör det bästa i PP av det material vi har.