I love the smell of processen in the morning

I love the smell of processen in the morning

Fortfarande 10 poäng till säker mark, med 12 matcher kvar att spela. Med en match mindre spelad den här gången. Våra spelare behöver få in något som gör att dom tror på det här igen.
Får våra tränare sparken idag, eller ska vi fortsätta styra mot avgrunden. Det är frågan.
Runntur skrev: sön 01 feb 2026, 09:37Fortfarande 10 poäng till säker mark, med 12 matcher kvar att spela. Med en match mindre spelad den här gången. Våra spelare behöver få in något som gör att dom tror på det här igen.
Får våra tränare sparken idag, eller ska vi fortsätta styra mot avgrunden. Det är frågan.
Antagligen det sista nämnda...
Framåt Masar!
Tråkit att behöva säga det, men jag är uppgiven! Totalt tappat hoppet om Leksands IF... ![]()

Pastis skrev: sön 01 feb 2026, 10:18Tråkit att behöva säga det, men jag är uppgiven! Totalt tappat hoppet om Leksands IF...
Uppgivenheten kommer väl sig av känslan att inget kommer hända?
Själv skulle jag bli uppriktigt förvånad och positivt överraskad om det sker förändringar på tränarsidan.
Sedan har vi uppgivenheten när det gäller förändringar i spelartruppen
då det inte talas om annat än hur tunn marknaden är och hur svårt det är att få in spets till ett bottenlag.
Pastis skrev: sön 01 feb 2026, 10:18Tråkit att behöva säga det, men jag är uppgiven! Totalt tappat hoppet om Leksands IF...
"Liiiike a briiiiiiiiidge over troubled..." ... och då kom Leksandsfärjan...

![]()
Filip Larssons ande svävar över laget
och man kan hoppas att gårdagspresentationen var en injektion.
Utespelarna får faktiskt ta och rycka upp sig nu.
* * *
Uppsnack (antagligen inspelat under dagen igår):
I all Filip-glädje (och all övrig bedrövelse) så har jag helt glömt bort att det är match ikväll.
Träningsmatch 1 av 12. Eller träningsmatch -2 av 10 då jag menar att de riktiga träningsmatcherna börjar efter OS. Dels eftersom vi antagligen är definitivt klara för kval vid återuppstarten efter OS, dels för att vi då har lite bråttom att spela in Filip Larsson.
Men det betyder inte att den här matchen är betydelselös. Vore väldigt roligt att se om vi kan vinna de två som är kvar. Spelarna behöver känna att det inte är omöjligt att vinna två raka. Så jag ser fram mot kvällen. Tror vi kan överraska nu när grabbarna vet att vi snart blir förstärkta i kassen.
2-3.
Brynäs-Leksand 2
Luleå-Örebro 1
HV71-Skellefteå 2
Leksand-Timrå 1
Skellefteå-Örebro 1
Malmö-HV71 1
Då är det bara fyra poäng upp inför sista tio.
#filipeffekten
#tågetgår
![]()
[indragHej, ]Vi är två ishockeyintresserade gymnasieelever som undersöker hur ishockeylag och kommunala satsningar påverkar lokal identitet och gemenskap. Det hade verkligen uppskattats om ni Leksingar hade kunnat svara på enkäten eftersom vi upplever att erat hockeylag påverkar eran stads identitet mycket.
Enkäten tar bara 2–3 minuter att fylla i och alla svar är helt anonyma. Vi uppskattar verkligen din hjälp! ![]()
Fem över och ingen laguppställning - jag loggar ut i vredesmod! Men här kan ni skriva in "leksandsif" och kopiera när/om den kommer https://inflact.com/instagram-downloader/stories/
https://stats.swehockey.se/Game/LineUps/1004777
Svagt av LIF att inte skicka ut den.
Det var matchen efter att Knuts föll framåt "som en jävla kåtbock" han ställdes utanför laget.
Aggeman skrev: Igår, 17:18https://stats.swehockey.se/Game/LineUps/1004777
Svagt av LIF att inte skicka ut den.
När man vet att Max inte är den gamla Max, så ser uppställningen verkligen allsvensk ut.
Sniper skrev: Igår, 17:26Det var matchen efter att Knuts föll framåt "som en jävla kåtbock" han ställdes utanför laget.
![]()