bender skrev: tor 05 feb 2026, 19:18
Klas skrev: tor 05 feb 2026, 19:14
Stevens må vara finurlig och ha fina handleder, men han är icke på SHLnivå i tempo ochnspelförståelse. Och det kostar oss matchen.
För hur många tror att vi ska kunna vända en match?
Vi har 1-20 i att vända matcher. Så det HAR ju hänt! 
(Helt enig ang Stevens. Långt, långt från SHL-nivå)
Jag tror vi har vänt någon match till men där motståndarna sedan vände tillbaka igen så att det blev en förlust i alla fall.
Klas skrev: tor 05 feb 2026, 20:02
Ja man får hoppas det inte blir nån allvarlig skada, men det såg väl knappt ut som en tackling eller? Han vänder ju upp…?!
Kaderli kanske hade kunnat undvika mer? Eller?
Jag tycker det är en helt horribel utvisning som säkert kommer rendera i avstängning. Det är Brynäsaren som kommer med fart och backar in i Kaderli, ska han flytta på sig? Ska man börja backa på isen för att slippa vara tacklingsbar? Nästa match kör vi Flying V baklänges så kan vi spela 5 mot 3 hela matchen. Inte för att det kommer hjälpa med vårt fantastiska PP men då får vi i alla fall träna på det.
CMB skrev: tor 05 feb 2026, 20:06
Om man nån gång kunde få se Hedberg ryta till ordentligt mot domarna. Tänd laget!!!
Det har man ju sett honom göra ett antal gånger.
Klas skrev: tor 05 feb 2026, 20:56
Men för i helvete så jäääävla uselt i egen zon….
Är ju två vit på kopacka??
Pinsamt.
Är ju inte konstigt att vi ligger där vi ligger.
Lyytinen gör två riktiga skitgrejer. Först en totalt genomrutten pass som går i rundeln upp till Brynäsback istället för till sin backkollega. Sedan det där sjukt lama agerandet framför eget mål. Var är aggressiviteten vi sett från honom tidigare?
Pellefant skrev: tor 05 feb 2026, 21:17
Hur i H-E ska vi kunna slå Örebro, när vi skänker bort chanser/pucken hela tiden i egen zon.
För att Örebro är precis lika dåliga de. De ligger före oss enbart på grund av att Arntzen storspelade under hösten samtidigt som de gjorde mål i var och varannat PP som räddade en hel del poäng åt dem, annars hade de legat jämsides med oss. Nu är både målvakt och PP mer mediokert och de har fallit som en sten i tabellen.
Stjärnan skrev: tor 05 feb 2026, 21:28
Det är inte spelarna vi ska skälla på. Det är TJ. Hans val av spelare och tränare är ett fiasko. Kan hända en del beror på ekonomin men varför vi är där efter 5 år i SHL får någon annan svara på. Förmodligen har TJ ett finger med även där.
11 träningsmatcher kvar nu. Sen gäller det.
Jag vet inte riktigt om man kan skylla på TJ heller direkt. Han får en ganska tilltagen budget år efter år och bygger sitt lag efter det och kan lägga ganska stora summor på vissa spelare med långa kontrakt. Helt plötsligt nästan utan förvarning så tokbantas den budgeten inför denna säsong. Med dessa dyrare långa kontrakt finns det inte utrymme att värva de spelare som saknas i lagbygget och man behöver lappa och laga bäst fan det går. Lita som att man har budgeterat för att bygga ett hus och man ska bygga hus och beställer hem exklusiv inredning men sedan så kapas budgeten så man har inte råd med annat än jordstampat golv och masonit till tak. Jag trodde att man skulle kunna få en bättre utveckling på laget än vad vi har fått men det mentala har satt sig för djupt och man verkar inte längre tro på sig själva och gör allt för komplicerat.
Runntur skrev: tor 05 feb 2026, 21:48
Pellefant skrev: tor 05 feb 2026, 21:17
Runntur skrev: tor 05 feb 2026, 21:14
Näää vet ni vad. Det här blir kval. 100%. Jag har haft hoppet länge men glöm det de finns inte en chans vi är så jävla usla individuellt.
Som enhet är vi helt ok.
Men vi är inte bättre än vår svagaste länk och varenda jävla match är det ett individuellt haksläpp av misstag som JH sen kan kalla självskadebeteende i en intervju och så har vi noll poäng. Vi är inte bättre.
Men det ska bli helt jävla förbannat episkt att spela ned Örebro i hockeyallsvenskan. Alltså det är nästan så jag ser fram emot kvalet!!
Heja HV!!
Hur i H-E ska vi kunna slå Örebro, när vi skänker bort chanser/pucken hela tiden i egen zon.
Tycker du Örebro ser så bra ut? Det är totalt myteri på väg där borta. Dom kommer pissa i brallorna på sina höga hästar av ett kval. Vi har varit med förr, vi är inte bra, men vi har erfarenhet av det här. Spelare i laget har det också. Fyfan vad bra det ska bli att köra ned dom i hockeyallsvenskan. Hoppsas dom blir nya Karlskrona så man aldrig ser dom mer.
Det har varit en mardröm för jag har känt en stund nu att vi åker ut och det finns ingen räddningslina. Om vi möter Örebro i ett kval så ser jag plötsligt en glädje i det här. Vi har ALLT att vinna plötsligt!!
Jag tror också att det kan gynna oss ifall det blir ett race mellan dem och HV så att de verkligen kommer slita för det in i sista omgången medan vi kan förbereda oss för kval tidigare. Därmed inte sagt att det kommer bli en promenadseger men nog fan kommer vi ha en bra chans att klara oss.
'
Klas skrev: tor 05 feb 2026, 22:46
CMB skrev: tor 05 feb 2026, 21:56
Klas skrev: tor 05 feb 2026, 21:41
Jag öppnar en vinare och berusar mig.
Det är fan inte bra för min mentala hälsa det här…varför plågar jag mig med detta?

Jag gör dig sällskap och tar en kaffe och lugnande konjak nu. Skål! 
Skål
IMG_0062.jpeg
Någonting säger mig att när man blir såhär irriterad vid en förlust så har man inte riktigt tappat hoppet. Sunt eller osunt låter jag vara osagt, själv är jag mer likgiltig just nu vilket inte heller känns helt ok att jag inte bryr mig mer. Men jag ser det också mer som träningsmatcher inför kvalet.
Jag vill se många utvisningar framöver bara för att nöta PP i matchsituation, det är det enda jag bryr mig om just nu. Resultatet i övrigt skiter jag i, det är viktigare de sista fem omgångarna för att hitta lite självförtroende inför kvalet.