Silly season 26/27

Användarens profilbild
Wiborg

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Wiborg »

harfager skrev: tor 05 feb 2026, 16:03
Wiborg skrev: tor 05 feb 2026, 11:33
Stjärnan skrev: tor 05 feb 2026, 10:46

Har säkert lyfts redan, men om inte...
Det är otäckt många spelaravtal som förfaller nästa år.

Problemet är ju att det kanske inte är de som går ut som är de man vill byta ut...

Men några av avtalen som går ut är också lämpliga utifrån att det är dyra(?) kontrakt som går ut och behöver omförhandlas alternativt bara släppas för att hitta nytt. Det är väl på backsidan det känns lite oroväckande om vi blir kvar i SHL. Ett par av namnen skulle svida att se i annan än vår dress. På forwardssidan så är det kanske egentligen bara Lang, som jag ser det, som absolut borde erbjudas förlängning.

Sen hade det såklart varit bra om några fler av de tyngre kontrakten rent ekonomiskt hade löpt ut (Caito, Veronneau).

Det var nästan precis de tankarna jag också har förutom att jag inte är så säker på att jag tycker att Lang är tvunget att förlängas med. Han har haft en klart sämre säsong i år samtidigt ett leksandshjärta som man inte får ta allt för lätt på heller.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Blir det allsvenskan får Lang gärna vara kvar. Om han nu skulle vilja det...
Men i SHL behöver vi inte honom. Händer inte ett skit med hans utveckling.

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Einar Berg skrev: tor 05 feb 2026, 16:13

Blir det allsvenskan får Lang gärna vara kvar. Om han nu skulle vilja det...
Men i SHL behöver vi inte honom. Händer inte ett skit med hans utveckling.

Lang ska vara kvar oavsett tycker jag, men han behöver ju en coach som är på honom som en igel är min teori, han behöver peppas, sporras och hjälp med vad han behöver förbättra och hur.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Som Tjomme brukar säga, vi måste fylla på uppifrån. Vi har många forwards på kontrakt, men dom flesta av dessa hör inte hemma i en förstakedja. Vi måste få in spelare som kan det här med pp och att göra mål.
Dags att ta farväl av Lang, Knuts, Cehlarik och Stevens.
Knuts ersätts av Lissel, den nya Malung-sonen, och därmed frigör vi pengar som kan läggas på spets.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

harfager skrev: tor 05 feb 2026, 16:03
Wiborg skrev: tor 05 feb 2026, 11:33
Stjärnan skrev: tor 05 feb 2026, 10:46

Har säkert lyfts redan, men om inte...
Det är otäckt många spelaravtal som förfaller nästa år.

Problemet är ju att det kanske inte är de som går ut som är de man vill byta ut...

Sen hade det såklart varit bra om några fler av de tyngre kontrakten rent ekonomiskt hade löpt ut (Caito, Veronneau).

Vänta och se.. om de två är kvar dvs att vi på något vis klarar OSS kvar, så kommer de lyfta sig rejält det sista året.
Så ska det förlängas då så kör ett år i taget TJ. Annars är vi tillbaka i samma prestationsprinsessa igen.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

SteveY skrev: tor 05 feb 2026, 16:59

Som Tjomme brukar säga, vi måste fylla på uppifrån. Vi har många forwards på kontrakt, men dom flesta av dessa hör inte hemma i en förstakedja. Vi måste få in spelare som kan det här med pp och att göra mål.
Knuts ersätts av Lissel, den nya Malung-sonen, och därmed frigör vi pengar som kan läggas på spets.

Stevens vill jag ha kvar. Tror mycket på honom. Bara han visar det lite oftare.

Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Skulle bli väldigt förvånad om man förlänger med Stevens eller Cehlarik.. vid Shl-spel

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Tycker Lang har gjort sitt. Han har alltid varit en pålitligt medelmåttig spelare, men aldrig varit någon som burit en offensiv. Absolut rolig att se på, men sällan det resulterar i någon produktion. Han har haft ett litet lyft de senaste säsongerna, men i år har han fallit tillbaka flera nivåer. Han har inte kvar snabbheten varken på raksträcka eller i vändningarna, fastnar konstant i sargen, och samma usla känsla för nätet som han alltid haft.

Framåt tar jag Karlberg över Lang alla dagar i veckan. Samma spelartyp, samma hjärta, men där finns åtminstone tekniken och psyket för att producera. Han tar heller inte upp en plats i första två kedjorna om han inte absolut förtjänat det. Karlberg skulle ösa in poäng i HA, Lang skulle fortsätta lägga den i magplattan.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

SteveY skrev: tor 05 feb 2026, 17:34

Skulle bli väldigt förvånad om man förlänger med Stevens eller Cehlarik.. vid Shl-spel

PC tror jag TJ förlänger med ganska enkelt. Jag säger inte att det är rätt… bara att han kommer göra det.

Sun taught me,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

bender skrev: tor 05 feb 2026, 17:48

Tycker Lang har gjort sitt. Han har alltid varit en pålitligt medelmåttig spelare, men aldrig varit någon som burit en offensiv. Absolut rolig att se på, men sällan det resulterar i någon produktion. Han har haft ett litet lyft de senaste säsongerna, men i år har han fallit tillbaka flera nivåer. Han har inte kvar snabbheten varken på raksträcka eller i vändningarna, fastnar konstant i sargen, och samma usla känsla för nätet som han alltid haft.

Framåt tar jag Karlberg över Lang alla dagar i veckan. Samma spelartyp, samma hjärta, men där finns åtminstone tekniken och psyket för att producera. Han tar heller inte upp en plats i första två kedjorna om han inte absolut förtjänat det. Karlberg skulle ösa in poäng i HA, Lang skulle fortsätta lägga den i magplattan.

100% agree

Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Stjärnan skrev: tor 05 feb 2026, 17:00

Exakt vad, ser du i Stevens? :O Han är totalusel! Håller inte på SHL nivå.

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Stevens kanske har viss potential. Han blixtrar till var 10e match. Potentialen känns som att det kan blixtra till var 5e match på sikt. Inte en SHL-spelare enligt mig.

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Einar Berg skrev: tor 05 feb 2026, 19:40

Exakt vad, ser du i Stevens? :O Han är totalusel! Håller inte på SHL nivå.

Allt. Handleder…… uppgiven mexar-stil. Kan bara bli bra, bara vi tror på det.

Sun taught me,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Annar viss ironi men om jag bortser från den är jag lite inne på samma sak faktiskt. Med några få undantag så brukar många poängkungar i HA ha svårt det första året i SHL för att sedan börja producera säsong nummer två. Han borde inte heller vara högvilt på marknaden och borde inte vara jättedyr att behålla. Så lite tudelad är jag ändå till honom...

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Skulle vi spela ner Örebro i HA så finns det bara en sak att göra, värva Karlkvist.