OS-hockeyn 2026 eller Den korta semestern från eländet i Dalom

Användarens profilbild
Wittgenstein

OS-hockeyn 2026 eller Den korta semestern från eländet i Dalom

Inlägg av Wittgenstein »

Medresenärer! Vi behöver en tråd där vi kortvarigt kan glömma misären på hemmaplan och istället njuta (?) av lite lagom spännande ishockey från sydligare breddgrader. Jag tycker vi samlas här och diskuterar våra intryck!

Ska ni se? Och isf bara Tre kronor eller varje batalj? Hur kommer Cehlarik te sig i en annan omgivning?

Släck nu Tegera och spola isarna i pastaland. Nu kör vi!

(Er egen Nostradamus känner medaljlukt...).

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Lampa

Re: OS-hockeyn 2026 eller Den korta semestern från eländet i Dalom

Inlägg av Lampa »

Detta är ju årets höjdpunkt hittills. Kan inte se att jag något annat lag än Kanada med USA som potentiell utmanare vinner. Kan man sätta ihop en PP med Mackinnon, McDavid, Makar, Crosby och Celebrini så ska väl ett under till för att man inte vinner.

Sveriges chanser att knipa medalj får väl ses som helt okej. Man är ändå tredje bästa landet i världen på pappret men det är ju sällan där det avgörs. Det viktiga blir självklart prestigefighten mot lillebror i gruppspelet.

Tappet av Brodin är det som svider mest, han är den enda som kan och hade behövts för att kunna matcha McDavid. Leo Carlsson är ett tapp men var iskall innan skadan och hade nog inte gjort enormt avtryck.

Elias Petterssons downfall är också häpnadsväckande men han fyller ändå en roll då han tar stort defensivt ansvar i Canucks och jag hade nog ändå försökt få honom i en top 6 roll med Raymond och kanske Bratt eller Kempe.

Zibanejad har kommit igång igen och är stekhet som tur är. Sätter han ihop med Filip i någon sorts rutinerad tredjeline.

JEE får leda trupperna som förstacenter. Elias Lindholm skadad frågan är om han hinner komma tillbaka.

Annars är ju uppenbart att Sam Hallam är en tokdålig coach som inte kommer leda oss till framgång, han verkar ju även ha någon schism med Ekholm efter 4Nations, Ekholm som jag kan köpa inte är med i originaltruppen, men borde kommit med långt före Hampus Lindholm som inte är samma efter sin skada. Synd Edvinsson skadade sig.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Damerna startade med en seger mot Tyskland med 4-1.

Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Går vi till final så ska jag kolla. Annars…. det får visa sig.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!