Stjärnan skrev: ↑tor 23 nov 2023, 19:36
Klas skrev: ↑tor 23 nov 2023, 19:29
Omark sur.
Alltid underhållande.
Hyfsat rättvisande resultat va? Vi hade kunnat göra nåt till, men även Luleå hade kunnat få nåt mål.
Ja och ganska bra spel tycker jag. Vi skapar mycket men avsluten lämnar en del att önska. Gör som AJ och skottfinta
(Det är bara på straff det är otillåtet)
Sen -på nackdelssidan- är vi rätt slarviga eller nåt. Bjuder luleå på en hel del. #6 har inte kommit helt rätt där.
Skippa misstagen och vässa skyttet så drar vi ifrån i andra!
Håller helt med, i första så tycker jag inte Luleå skapade någonting alls på egen hand. Det var vårt slarv/oskärpa i passningar som gjorde att de hade några målchanser över huvud taget.
CMB skrev: ↑tor 23 nov 2023, 19:54
Bagarn skrev: ↑tor 23 nov 2023, 19:50
Undrar hur många mål vi gjort idag om vi avslutat högt?
Eller vad säger du CMB?
Vill du ta PZ i örat så har du min tillåtelse.
Om du tänker på kontringen så har jag viss förståelse att det inte blir så högt, han får ju sträcka ut ganska ordentligt för att ens nå pucken. Men i övrigt så håller jag med. De får träna med Caito som verkar veta hur man gör
Chegr skrev: ↑tor 23 nov 2023, 20:04
Ja nu är det ju Luleå för hela slanten
De hade ett jävla tryck i PP, men var det så mycket mer än det?
Klas skrev: ↑tor 23 nov 2023, 20:13
Ludde skrev: ↑tor 23 nov 2023, 20:12
Vilket jävla as, det där är fullt medvetet och i min värld ska det inte kunna vara annat än en femma.
Shinimin var ju inte jättesnygg heller …
Tjillevipp mycket bättre namn. Han väl omöjligt klara sig eller? Skandal i så fall..
Shinnimin är ju den fegaste spelaren som klivit in på en SHL-arena. Spelar "tufft" och fult men ramlar själv för minsta vinddrag. Äcklig spelare! Skönt att man inte lägger så mycket energi på honom inom laget, utan låter domarna fixa det. Påkörningen av Filip var inte heller snygg och är falrigare, men det Shinnimin håller på med tycker jag är klart värre då det är efter avblåsning och helt omotiverat. Påkörningen är ju ändå ett försök att göra mål, om än på ett dumt sätt.
Ludde skrev: ↑tor 23 nov 2023, 20:16
Sellgren 5+20
Shinimin 2+2
Alsing 2
Iofs är jag väldigt färgad med det vore ju det enda rätta?
Min åsikt som är att domarnas bedömning blev ganska rätt, dock så missar de Shinnimins slashing på Filip.
Bagarn skrev: ↑tor 23 nov 2023, 20:26
Jubelidiotiskt 5 mot 3.
Hur kan de fortsätt med Caito formationen efter en n hel minuts helt tankelöst skjutande?!?
Caito som aldrig skjuter slagskott (nästan) står och svingar uppe från blå.
Elvenes såg halvnöjd ut på Kloos positionering.
Andra formationen passar så mycket bättre med sitt snabba spel. Syntes på de 25 sek de fick.
Fan så synd!
Bara att ta lärdom och träna Challe…..
Jag gillar ändå att de tar avslut, men ska man skjuta i 5 mot 3 på det sättet måste det vara klart fler framför mål att störa och gröta. Nej, bra var det inte oavsett vilken spelidé man har.
Klas skrev: ↑tor 23 nov 2023, 20:40
Kan man gissa att det kommer smällas på och stressas högt från Lule i början? Viktigt att stå emot så klart, inte bjuda på någon extra energi.
Ganska klockren spådom... Fram till 2-0 var Luleås bästa period i matchen i spel med lika manskap då de fick stopp på vårt spel tidigt i banan och kunde skapa en del oreda.
Stjärnan skrev: ↑tor 23 nov 2023, 20:50
Nej nu har Karlberg fått nog med chanser. Bänka!
Han hade något byte där han gav bort pucken tre gånger (kanske detta byte som du kommenterade) även om någon var för att han fick en taskig passning på hälarna. Men jag satt också och funderade på om inte Eljas borde få speltid istället.
Mats_ume skrev: ↑tor 23 nov 2023, 21:03
Ett så kallat psykologiskt mål.
Verkligen, Luleå tappade all energi efter det målet.
Stjärnan skrev: ↑tor 23 nov 2023, 21:30
Fortsätter mens jag är het… Sammanfattning direkt efteråt:
Bra match. Inte bländande men mycket bra. Att det inte blir bländade beror mycket på de misstag vi står för. På tok för många både mindre och större. Vi tackar Filip som räddade upp det hela.
Bra första. Sämre andra, så där i tredje. Caito avgjorde nog detta.
PP. Nej, det var inte bra alls. BP var bra det första. Det andra…. Jisses. Sjukt att vi (läs Filip) stod pall!
Chanser skapades i mängder i första men dåliga avslut. Retroaktiv utdelning i tredje.
Lang har återigen hamnat i sin åka-svacka där inget händer förutom hans vändningar.
Förstafemmans plusminus är ren njutning att läsa.
Perfekt uppladdning inför huvudnumret på lördag. Orkar Filip stå?
Inte att förglömma är ju att det är inget skitlag vi möter och som vi stänger ner nästan helt förutom ett PP de hade ett enormt tryck och borde fått utdelning på. Men i övrigt hade man bra kontroll på deras anfallsspel.
Andra perioden är inte så bra, men tycker ändå inte att Luleå är bättre. Stabil match mot ett topplag. Jag tror dock inte samma spel funkar mot Färjestad då de är bättre på att få tryck i anfallszon än Luleå som mer vill gå på kontring. Vi måste få bort slarvet vi ändå hade så att vi kan komma ur Färjestads press, det är nyckeln till poäng på lördag. Filip given i målet!