OS-tråden 2026, övriga grenar

CMB

OS-tråden 2026, övriga grenar

Inlägg av CMB »

Måste i ilskan över förlusten påminna mig om att Frida tog Guld och Ebba silver i skidorna idag. Så jag blir på bättre humör efter LIFs förlust mot Timrå. Bra tjejer! :YMPARTY: :YMPARTY:

Och så att det blev en tråd för OS-grenarna som inte är hockey. För den har ju sin egen tråd i Övrig hockey. Eller ska vi skriva all OS-sport i samma tråd, inklusive hockeyn? Kan ju vara en fördel när det går sport parallellt med hockeyn.

Lördag, tar en kaffe och Renault XO konjak nu. Skål! 8-)

CMB

Re: OS-tråden 2026, övriga grenar

Inlägg av CMB »

Ser på rodel nu (1:a åket i efterhand). Jäklar vilka snabba klipp mellan kamerorna. :shock: :mrgreen:

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Nu blir det antagligen ytterligare en Leksands-match. 4 norrmän i en egen klunga vid skidbytet och man byter kanal.

Men man kan ju se fram emot Anna och Hanna i Tyrolen lite senare. Även om Örebro säkerligen kommer knipa guldet även där.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: lör 07 feb 2026, 17:55

Måste i ilskan över förlusten påminna mig om att Frida tog Guld och Ebba silver i skidorna idag. Så jag blir på bättre humör efter LIFs förlust mot Timrå. Bra tjejer! :YMPARTY: :YMPARTY:

Och så att det blev en tråd för OS-grenarna som inte är hockey. För den har ju sin egen tråd i Övrig hockey. Eller ska vi skriva all OS-sport i samma tråd, inklusive hockeyn? Kan ju vara en fördel när det går sport parallellt med hockeyn.

Lördag, tar en kaffe och Renault XO konjak nu. Skål! 8-)

Verdens Gang

NRKs ekspert Torgeir Bjørn mener han aldri har sett et høyere nivå. Han var personlig trener for skiskytter Ole Einar Bjørndalen før i tiden.

– Frida i dag er det høyeste nivået vi har sett av en kvinne i fristil langrenn noen gang. Et høyere nivå enn både Johaug og Bjørgen noen gang har vist teknisk, sier NRKs ekspert Torgeir Bjørn til VG.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 13:07

Vem bytte namn på tråden?

Inte vet jag.
Men det finns väl bara tre att välja mellan.
Här hittar du annars den nya succetråden.
Så kan de som vill diskutera hockeyn under kategorin övrig hockey hålla till i den avkroken.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: Igår, 13:16

de som vill

De som vill!? Dyker det upp hockeysnack här så förväntar jag mig att intendenten genast agerar. Istället för att specialgranska och underkänna fyndiga rubriker. Nån jävla ordning måste det väl vara.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 13:37

de som vill

De som vill!? Dyker det upp hockeysnack här så förväntar jag mig att intendenten genast agerar. Istället för att specialgranska och underkänna fyndiga rubriker. Nån jävla ordning måste det väl vara.

Vad var rubriken innan?
OS-gul till Sverige!

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: Igår, 13:37

de som vill

TVÅ gånger t.o.m, var jag, Björn Lindman, tvungen att byta. Först när det började förekomma skiathlon i hockeytråden (och jag hänvisade till "Övrig sport" i rubriken), och sen när en konjaksnjutare startade denna tråd (och jag strök allt utom föredömligt korta "OS-hockey 2026").

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Lördagskvällar får Färjeintendenter jobba för lönen.

Tjaha. Vad tror vi om os hockeyn då :mrgreen:

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Heja Frankrike och Italien då.

CMB

Inlägg av CMB »

Lösningen är uppenbar: Sparka skyttetränaren!!

:mrgreen:

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: Igår, 14:47

Lösningen är uppenbar: Sparka skyttetränaren!!

:mrgreen:

Men man kan ju alltid glädjas över en fjärdeplats :YMPARTY:

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: Igår, 13:56

Tycker det är slit varje kväll. Besöksräknaren längst ner på startsidan måste återställas till 126. "Flest användare online samtidigt" visar falska rekord. Botdoping.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Igår, 20:50

Tycker det är slit varje kväll. Besöksräknaren längst ner på startsidan måste återställas till 126. "Flest användare online samtidigt" visar falska rekord. Botdoping.

Låter jobbigt. Tur att lönen är hög och förmånerna rika.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: Igår, 20:53
Sniper skrev: Igår, 20:50

Låter jobbigt. Tur att lönen är hög och förmånerna rika.

Sen var jag tvungen att rensa bort lite sexism i Övrig sport som signaturen "OS-gul" startade. Frida Karlsson förtjänade bättre.