Silly season 25/26

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Sniper »

Lillgud skrev: Igår, 20:36

Lukas Wernblom 25år som Modo sagts försöka ta…från Finland.
Under Hedberg i Mora 18+29=47p. Har provat på SHL med tex Malmö.
(Utgående kontrakt med)

Blek i grundserien - inte ett enda mål - men klev fram i kvalet mot Brynäs och gjorde 4+1 i de fem matcher Malmö behövde för att säkra kontraktet.

Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Mm här med….lite om diskussioner från Öviks Allehanda nu i veckan…
Modo försöker ju få loss han….
Vad hans gamle tränare (Hedberg) gör står dock höjt i dunkel…

Vad behöver Modo få in, och kommer Henrik Gradin hitta någon?
Pelle: När söndag blir måndag stängs fönstret och det blir tuffa dagar framöver för Henrik Gradin. Jag har tidigare sagt att det spelar ingen roll om det är en back eller forward ska in, huvudsaken det är en spelare med karaktär och attityd, typ August Berg och Lukas Wernblom.

Och det är ingen hemlighet att Modo redan förra säsongen försökte få loss Lukas Wernblom från TPS Åbo och Hinken gör samma försök de här dagarna innan deadline.
Skulle Henrik Gradin lyckas, vilket just nu tyvärr för Modo verkar vara svårt, får man in en karaktärspelare, en spelare som är fysisk, har vinnarskalle och är som bäst när det brinner som mest.

Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Från 16dec Sydsvenskan…
Om Ludvig Larsson (Före detta Hedberg spelare)

(Svårt veta hur långt han kommit i proceduren , men 1månad tills behöver vara i form)

Ludvig Larssons SHL-genombrott i Rögle gav honom chansen i Tre Kronor.
I somras gick flyttlasset till Finland, men Malmökillen håller dörren öppen för Redhawks.
– Jag är ju född och uppvuxen i Malmö, så klubben finns såklart på radarn, säger den 30-årige centern.

Efter fyra SHL-säsonger, först i Rögle och sedan i Örebro, blev Vasaklubben Sport den nya adressen.
Den första veckan i oktober var olyckan framme. I en matchsituation bröt Ludvig Larsson ett ben i ena foten.
Läkarna i Finland säger att det går som planerat.
– Språngbenet. Man kan jämföra det lite med båtbenet i handen, det är en väldigt lång läkningsprocess.
Var befinner du dig nu i rehabiliteringen?
– Jag närmar mig att gå på is. Efter nyår är jag tillbaka.

– Jag är öppen för vad som helst nästa säsong och Malmö kan absolut vara ett bra alternativ.

Kanske redan i februari?
– Ja, det finns alla möjligheter. Men jag har inte haft så mycket kommunikation med några lag eller agenter. Mitt fokus ligger på att komma tillbaka på ett bra sätt efter skadan. Det är planen. Så jag är väldigt taggad på att spela och visa upp mig igen.