Man kan tycka vad man vill om det Ollas säger, men det är bra att han kliver fram och pratar - och inte bara är en grå mus i bakgrunden med alldeles för stor kostym.
Livet efter Tjomme - sportchefstråd
-
Sniper
- Intendent
-
Sniper
- Intendent
Re: Livet efter Tjomme - sportchefstråd
Almen om Tony Mårtensson:
Så du anser med andra ord att tajmingen sett till transferfönstret inte spelar någon roll?
– Nej, det tycker jag inte. Det som är viktigt nu är att föreningen backar upp Jesper och även lyfter luren för att titta på assistans bredvid, jag tänker på ett alternativt namn som Tony Mårtensson (före detta assisterande sportchef i Linköping). Han bor geografiskt rätt bra till (Mockfjärd, reds. anm.) för att kunna bli ett komplement. Det skulle vara kul att se vad Jesper Ollas kan göra på några års sikt.
Vad hade Tony kunnat bidra med?
– Jag har suttit med honom i ett hockeyomklädningsrum, då fick jag höra bra åsikter kring spelet från honom. Han är inte heller den som vill ha strålkastarna på sig, utan jobbar i stället i det tysta, vilket jag gillar. Samtidigt styrs han inte heller av de ekonomiska bitarna. Han är ute och tittar på mycket ishockey och har ett bra hockeyöga. Jag tror att han hade kunnat komplettera Jesper bra, även personlighetsmässigt.
https://www.falukuriren.se/2026-02-13/l ... ka-tjomme/
Kan inte bara vara jag som ser PZ komma in i bilden här, med en framtidsroll i LIF. Om vi har någon framtid, vill säga.
-
Wittgenstein
Sniper skrev: fre 13 feb 2026, 13:38Men en del ska nödvändigtvis tynga forumet med att starta massa nytt.
-
Sniper
- Intendent
Wittgenstein skrev: lör 14 feb 2026, 15:46Sniper skrev: fre 13 feb 2026, 13:38Men en del ska nödvändigtvis tynga forumet med att starta massa nytt.
En tråkning du kommer att få äta upp. Minns mattråden.
-
Gösen
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
-
Sniper
- Intendent
-
Wittgenstein
Jag gissar att Tjomme inte blev överdrivet ledsen när han fick gå. Snarare tvärtom, jag tror beskedet delvis kom som en befrielse. Att bygga budgetlag är knappast hans grej och han har nog varit lika medveten om lagets brister som den expertis han dömde ut i höstas. Nu slipper han stå och lida i arenan under kvalet och han slipper stå till svars vid nedflyttningen. Jag unnar honom lite ledigt. Ta lite långpromenader, stressa lite mindre, gå ner några kilon. Det är livet efter LIF för Tjomme.
-
Sniper
- Intendent
Wittgenstein skrev: lör 14 feb 2026, 17:04Att bygga budgetlag är knappast hans grej och han har nog varit lika medveten om lagets brister som den expertis han dömde ut i höstas.
Ja, det var ju därför han reagerade som han gjorde. De trampade på en öm tå.
-
Wittgenstein
Tjomme strax innan han skrev på för LIF:

Tjomme strax innan smilfinken Gärdesback ringde och gav honom focken:

Jag gissar att livet efter LIF iaf blir lite längre än om han fortsatt åldrats som LIFs GM.