Silly season 25/26

Användarens profilbild
SteveY

Re: Silly season 25/26

Inlägg av SteveY »

Vi behöver ju inga nya spelare, Ollas tror att alla ska höja sig några procent..

Bild

Ludde

Inlägg av Ludde »

Vi har nog bara haft oflyt hittills, som Tjomme sa, siffrorna säger att vi är ett mittenlag.

Så om vi nu ska spekulera, fick Tjomme sparken för att han ville göra mer förändringar och styrelsen sa stopp?

Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
CMB

Inlägg av CMB »

Jesper Ollas kliver in och bidrar till Hedbergs team building-övning (för träna hockey lär de väl inte göra):

Bild

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Ingenting makes sense.
Vilket är mer olyckligt än vad LIF nog fattar.
Det säger sig självt att det inte är bra när medlemmar och supportrar inte förstår hur de tänker.
Varken i Tjomme-frågan eller andra.

CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: Igår, 18:06

Ingenting makes sense.
Vilket är mer olyckligt än vad LIF nog fattar.
Det säger sig självt att det inte är bra när medlemmar och supportrar inte förstår hur de tänker.
Varken i Tjomme-frågan eller andra.

Om TJ inte tänkt värva något så kan man väl lika gärna skicka honom nu? Ville TJ värva och/eller sparka Hedberg och fick gå därför, ja då är det en annan sak.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Den enda som kommer ge oss ett ärligt svar är Tjomme själv. Tills dess kan vi bara spekulera

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Man är skapligt less på den här föreningen. Ett förlorat kval kommer bli dödsstöten för mitt intresse iaf, och jag gissar ganska många fler.

lil'masen

Inlägg av lil'masen »

SteveY skrev: Igår, 18:20

Man är skapligt less på den här föreningen. Ett förlorat kval kommer bli dödsstöten för mitt intresse iaf, och jag gissar ganska många fler.

Behöver inte ens förlora kvalet för att jag ska tappa intresset. Att inte värva en forward och back med spetskompetens i detta läge är fan vansinne. Speciellt när vi sparkade Tjomme av någon dum anledning.. nej värva nu och rädda säsongen! Truppen du har nu duger inte.

Framåt Masar!

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

SteveY skrev: Igår, 18:20

Jag är helt med dig här. I första hand inte pga att vi trillar ner, snarare pga sättet vi gör det på. Ständigt dessa idiotbeslut. Ständigt lämnar de som gör intryck av att vara förnuftiga och kvar blir idiotin.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
CMB

Inlägg av CMB »

Sniper, för sjutton!!!

Bild

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Bild

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
CMB

Inlägg av CMB »

Dags att Leksands baseball gör nån nytta:

Bild

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Nu har FK-sporten uppgifter om att krafter runt föreningen varit med och styrt händelseutvecklingen under flera år i och runt klubben.

Thomas ”Tjomme” Johansson har varit starkt ifrågasatt av flera tunga namn runt LIF sedan han kom in 2018 – trots sportsliga framgångar.

I samband med att Leksands IF:s general manager sparkade tränaren Leif Carlsson under sin första säsong fanns påtryckningar från externa krafter att tränaren skulle bort.

Tjomme valde till slut att gå kraven till mötes och sparkade Leif Carlsson.

Laget lyfte i Hockeyallsvenskan och tog därefter steget upp i SHL.

Det blev dock en tuff sportslig återkomst i SHL och mitt under säsongen fick tränaren Roger Melin sparken.

Inte heller då ville Tjomme göra sig av med tränaren – men efter ett ultimatum från krafter runt föreningen tvingades ledningen agera.

Motståndet mot Tjomme har därefter varit konstant.

Under sommaren 2025 fick LIF-ledningen besked från flera externa finansiärer att om de skulle skjuta till pengar för värvningar var det under förutsättningen att ”Tjomme” skulle bort.

- De blev anti Tjomme för att han var senfärdig med att sparka Leffe och Melin - men Hedberg har de inga problem med?
- De fick sin vilja igenom till slut - har de då inte problem med att Ollas inte ens aktivt försöker?

CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: Igår, 20:41

- De blev anti Tjomme för att han var senfärdig med att sparka Leffe och Melin - men Hedberg har de inga problem med?
- De fick sin vilja igenom till slut - har de då inte problem med att Ollas inte ens aktivt försöker?

Bild

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Vissa tror på spelare. Vissa tror på nya spelare så här på vårkanten.
Vi tror på en ny sportchef. Det var tydligen akut. Han sa precis samma sak som Tjomme.

• Vi tror på processen. Att alla höjer sig några procent.
    Well played...

HEJ ALLSVENSKAN, HÄR KOMMER VI!

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill