Jens gör ett mycket gott intryck. Kan han rent av vara en framtida VD? Jag känner mig inte främmande för det efter att ha lyssnat på denna podd (en podd som jag värdesätter allt mer i dessa svåra tlder).
Ett förslag på framtida nostalgiintervju: Johan Ryno. Visst vore det intressant att hans syn på saker och ting?
Vad är anledningen till Leksands framgångar senaste två åren?
– Man kan tillskriva Thomas Johansson och Björn Hellkvist framgångarna. Det har blivit ett lugn runt föreningen. Och laget är på topp.
– Kikar man på vad som sker på isen så vinner de matcherna via en bra fart. Man behärskar även flera olika typer av matcher. Man kan blåsa på eller ligga lågt, som man gjorde mot Luleå.
– Många faktorer är rätt. Det är hemvävt blandat med importer och allt sker i en trygg omgivning.
Hur långt kan Leksand gå den här säsongen?
– Tycker att de kan matcha fjolårets resultat och ta sig till kvartsfinal. Och i ett slutspel kan allt hända. Men allt måste fungera i ett slutspel och skulle jag tippa just nu så går de längre än i våras.
Vem är den bästa värvningen som Leksand gjort senaste åren?
– ”Tjomme” är nummer ett. Han har lagt basen och värvade Björn, bland annat. Sedan är det smarta värvningar, överlag. Bland annat när man gav ett långt kontrakt till Jonas Ahnelöv, som ger en stabilitet. Sedan har Carter Camper, Peter Cehlarik och Marek Hrivik levererat. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... orvandling
Vad är anledningen till Leksands framgångar senaste två åren?
– Man kan tillskriva Thomas Johansson och Björn Hellkvist framgångarna. Det har blivit ett lugn runt föreningen. Och laget är på topp.
– Kikar man på vad som sker på isen så vinner de matcherna via en bra fart. Man behärskar även flera olika typer av matcher. Man kan blåsa på eller ligga lågt, som man gjorde mot Luleå.
– Många faktorer är rätt. Det är hemvävt blandat med importer och allt sker i en trygg omgivning.
Hur långt kan Leksand gå den här säsongen?
– Tycker att de kan matcha fjolårets resultat och ta sig till kvartsfinal. Och i ett slutspel kan allt hända. Men allt måste fungera i ett slutspel och skulle jag tippa just nu så går de längre än i våras.
Vem är den bästa värvningen som Leksand gjort senaste åren?
– ”Tjomme” är nummer ett. Han har lagt basen och värvade Björn, bland annat. Sedan är det smarta värvningar, överlag. Bland annat när man gav ett långt kontrakt till Jonas Ahnelöv, som ger en stabilitet. Sedan har Carter Camper, Peter Cehlarik och Marek Hrivik levererat. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... orvandling
Svar på tal i FK just nu. Eller mer understrykning.
Sparkningen av Thomas ”Tjomme” Johansson kom som en chock.
Även för LIF:s huvudtränare Johan Hedberg.
– Jag känner mig medskyldig att vi inte presterat bättre, då hade inte det här hänt, säger han.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Till både Hedbergs och Tjommes försvar: den som tar sig tid att titta på den trettio minuter långa målkavalkaden från 2020/21 här ovan kommer upptäcka hur relativt tunt laget var under Camper-Hrivik-Cehlarik. Annars kan man bara titta här https://www.eliteprospects.com/team/28/ ... /2020-2021 och inte låta sig luras av NAMNEN Rosén, Heineman och Åman (de var unga och oetablerade då). Paajanen och Olsson Trkulja m.fl. imponeras ingen av. Camper-Hrivik-Cehlarik drog hela laget och var hela skillnaden mellan en tredjeplats och en placering långt, långt längre ner.
Några sådana spelare hade inte Tjomme budget för. En sådan förstafemma har inte Hedberg kunnat mönstra. Med ett självspelande piano kan man inte misslyckas.