Livet efter Tjomme - sportchefstråd

Användarens profilbild
SteveY

Re: Livet efter Tjomme - sportchefstråd

Inlägg av SteveY »

Wiborg skrev: Idag, 09:04

Vad tror ni, är Ollas en långsiktig lösning eller kollar man på att ta in någon ny sportchef? Vilka förslag finns det där ute?Jag vill ju gärna ha in någon stark utifrån och ingen nickedocka till någon falang. Liknande TJ alltså i form av anknytning till klubben sedan tidigare.

En nordamerikansk sportchef hade varit intressant.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: Idag, 09:16

Vad tror ni, är Ollas en långsiktig lösning eller kollar man på att ta in någon ny sportchef? Vilka förslag finns det där ute?Jag vill ju gärna ha in någon stark utifrån och ingen nickedocka till någon falang. Liknande TJ alltså i form av anknytning till klubben sedan tidigare.

Intressant absolut, men jag tror nog att det i så fall hade varit intressant av ett mer negativt slag. Nordamerikansk med erfarenhet av svensk hockey eller svensk med erfarenhet av nordamerikansk hockey skulle jag dock kunna tänka mig.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Har ni förtroende för de som ska ta beslut om vem som ska bli ny sportchef? Verkar de veta vad de håller på med?

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: Idag, 10:16

Har ni förtroende för de som ska ta beslut om vem som ska bli ny sportchef? Verkar de veta vad de håller på med?

Även en blind höna...

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: Idag, 10:34
Sniper skrev: Idag, 10:16

Även en blind höna...

Undrar vem som föreslog Tjomme när det begav sig? Finns han kvar? Och om han gör det - kommer hans nya förslag skjutas i sank av krafterna?

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Jag tror krafterna föredrar Ollas. Lagom påverkansbar. Han blir kvar. Han är ju tydligen någon slags coming man inom sportchefsgebitet. Och Tjomme lät väl inte helt oäven till jobbet i Linköping? Han hamnar där.

Vilken sorg ändå. Alltihopa. Och alla vittnesmål bara från Färjan från medresenärer som tappat suget.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

– När jag sedan fick beskedet… Jag förstår att klubben vill göra någonting annat med tanke på resultaten vi haft så det har jag inga problem med i det avseendet. Känslan där och då blev att jag fick någon form av sorg eftersom jag vet hur killarna och tränarna mår.
https://hockeysverige.se/shl/thomas-tjo ... n-leksand/

Så de mår inget bra? Det var ju skönt att höra. Lite ärlighet till slut, menar jag. Men det står väl inte på förrän Hedberg, Ollas och Gärdsback säger något annat. Allt är så bra. Och OM Gärdsback skulle säga som det är - de mår inget bra - skulle han göra det med ett flin.

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Wiborg skrev: Idag, 09:46
SteveY skrev: Idag, 09:16

Intressant absolut, men jag tror nog att det i så fall hade varit intressant av ett mer negativt slag. Nordamerikansk med erfarenhet av svensk hockey eller svensk med erfarenhet av nordamerikansk hockey skulle jag dock kunna tänka mig.

Jag hoppasman tar in någon som fattar att man inte behöver ha gentlemanna-egenskaper för att spela hockey. Det tycker jag länge har varit ett genomgående problem på hur vi värvar, eller kanske snarare hur vi INTE värvar. Inbillar att vi ratat på många pga för råbarkade personegenskaper.