Gösen skrev: fre 13 feb 2026, 13:22
Wiborg skrev: fre 13 feb 2026, 12:59
Gösen skrev: fre 13 feb 2026, 12:28
När de flesta passerat 4,9 km så är enda anledningen att inte byta kanal en fransman som eventuellt kan sno en pallplats från norrmännen.
Ja, utan den "skiathlon-fuskande" fransmannen hade det ju blivit fyra norrmän i topp.
Fuskade han?
Nej, inte medvetet, han åkte fel och genade vid varvning och fick en varning. Inte som norrmännen vars vallateam systematiskt bryter mot varannan regel som går att bryta mot.
Gösen skrev: fre 13 feb 2026, 20:37
Seglar det upp en liten halvskandal just nu?
Antar att du menar Kanadas curlingherrar... Är inte curlingen ändå sjukt naiv? Man kallar det gentlemannasporten där ingen bryter mot några regler, ändå pratar de om hur man tog bort dioderna på handtaget och lag tog det systematiskt med att släppa sent. Man har lag som avsiktligt rört på stenar med kvasten osv osv. Men ändå säger man sig inte behöva videobedömningar för det är en gentlemannasport? Vad har man ens domare för om de inte behövs? Naivt är bara förnamnet. Sedan när det väl behövs så vågar de inte göra något. Jag har så sjukt svårt för när någon avsiktligt bryter mot regler och försöker dölja det. Filmning, doping, fluorvalla, peta på stenen där kameran inte ser, ja allt är såna saker som jag tycker ska leda till hårda straff.
Ludde skrev: lör 14 feb 2026, 13:19
Körde trots allt in 30 sekunder på Norge på dom två sista sträckorna, om inte skidan gått sönder i fallet hade det kunnat bli en spännande avslutning.
Det hade såklart blivit guld om inte skidan gått sönder. Med en "vanlig vurpa" utan skidbrott hade vi kanske haft 40 sekunder upp till Norge vid växlingen och det hade Frida tagit ikapp. Inte för att hon åkte dåligt ändå men med den vittringen på guldet hade hon kunnat pressa ur sig lite till samtidigt som norska åkaren hade blivit lite mer nervös och inte haft möjligheten att åka lika avslappnat. Jonna hade sedan bara tagit rygg på Weng och dragit ifrån i sista backen. Men silver är inte illa pinkat det heller och med tanke på vad som hände så är det ju fantastiskt bra gjort. Bäst på alla sträckor utom Ebba, till skillnad från herrarna som var sämst på alla sträckor.
Gösen skrev: sön 15 feb 2026, 10:52
Själv blir jag bara häcklad (tror jag) när jag skriver här så idag har jag lånat en extraskärm av Wiborg och håller låg profil.
Inte ett dugg häcklad, givetvis är du välkommen in på 2000-talet du också. 
Snyggt av Ponsi och Hector igår! Tycker även att tjejerna gjorde det bra men hade för långt upp för att kunna ge några medaljer. Bådar gott inför stafett och massstarten.
Idag är det mest curling men även semifinal för damerna mot USA. Århundradets skräll alla kategorier ifall vi vinner den? Jag skulle nog tro det...