Att Z slarvades bort känns ju nu med ”facit” i hand för jävla bittert. Som spelare hade han väl kanske inte dominerat, men som kapten och kulturbärare desto viktigare. Nåt vi saknar i år.
Frågan är ju då bara vem vi hade behövt avstå istället... Stevens? Kortsiktigt kanske det hade varit bättre, men långsiktigt kanske inte.
Ingen aning hörrudu du…det är ju lätt att vara efterklok så klart. Men jag hör till dom som tyckte det sved när Z lämnade. Och var mycket positiv till värvningen av Stevens.
Och det har ju än så länge visat sig vara mindre lyckat.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Att Z slarvades bort känns ju nu med ”facit” i hand för jävla bittert. Som spelare hade han väl kanske inte dominerat, men som kapten och kulturbärare desto viktigare. Nåt vi saknar i år.
Frågan är ju då bara vem vi hade behövt avstå istället... Stevens? Kortsiktigt kanske det hade varit bättre, men långsiktigt kanske inte.
Ingen aning hörrudu du…det är ju lätt att vara efterklok så klart. Men jag hör till dom som tyckte det sved när Z lämnade. Och var mycket positiv till värvningen av Stevens.
Och det har ju än så länge visat sig vara mindre lyckat.
Jag håller helt med, jag såg ju gärna också att Zacke var kvar och gillade värvningen av Stevens. Men jag antar att det kanske var de två man fått välja mellan och där och då såg jag större potential i Stevens vilket jag fortfarande gör. Det är väldigt få som går direkt från poängkung till leverans i SHL, det brukar ta minst en säsong att anpassa sig förutom ett fåtal undantag så nog tror jag fortfarande att Stevens kan bli något bra på sikt. Men kortsiktigt för denna säsong kanske det varit bättre med Zacke och det kunde ju visa sig också vara det bästa på lång sikt beroende på hur det hade gått med honom i laget.
deadline day blev en av de lugnaste på många år. Trots att flera klubbar aktivt sökte förstärkningar var det få som var beredda att betala de priser som krävdes.
Men sent i processen var en betydligt större affär uppe på bordet.
Enligt uppgifter till Expressen diskuterade Södertälje och Leksand en trejd där Patrik Zackrisson skulle återvända till Leksand. I motsatt riktning var planen att fjolårets succéman Nolan Stevens skulle gå till Södertälje.
Dialogen inleddes drygt en vecka före deadline och pågick under slutskedet av övergångsfönstret. Någon affär blev det dock aldrig.
En avgörande faktor var att Nolan Stevens inte ville lämna SHL för spel i Hockeyallsvenskan. Därmed föll trejden, och Zackrisson blev kvar i Södertälje.
Kul ändå att man lyssnar på vad jag säger.
Synd bara att man gör det i sista sekund.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
deadline day blev en av de lugnaste på många år. Trots att flera klubbar aktivt sökte förstärkningar var det få som var beredda att betala de priser som krävdes.
Enligt uppgifter till Expressen diskuterade Södertälje och Leksand en trejd där Patrik Zackrisson skulle återvända till Leksand. I motsatt riktning var planen att fjolårets succéman Nolan Stevens skulle gå till Södertälje.
Dialogen inleddes drygt en vecka före deadline och pågick under slutskedet av övergångsfönstret. Någon affär blev det dock aldrig.
En avgörande faktor var att Nolan Stevens inte ville lämna SHL för spel i Hockeyallsvenskan. Därmed föll trejden, och Zackrisson blev kvar i Södertälje.
Nolan Nolan...visa då att du är kvalificerad för SHL.
* * *
Hur känner han inför att klubben ville trejda bort honom?
(mot någon som fyller 39 om en dryg månad)
* * *
Så Tjomme tog initiativet och påbörjade dialogen, sparkades, varpå oerfarne Ollas tog över?
Nolan Nolan...visa då att du är kvalificerad för SHL.
* * *
Hur känner han inför att klubben ville trejda bort honom?
(mot någon som fyller 39 om en dryg månad)
* * *
Så Tjomme tog initiativet och påbörjade dialogen, sparkades, varpå oerfarne Ollas tog över?
Ja det skulle vara intressant att höra hur den dialogen gick till, kan det vara en av flera orsaker till att Tjomme offrades?
Jag inbillar mej att ett trejdförsök av det slaget sänker moralen på Stevens ganska rejält.