En till synes självförtroendelös Forsberg sökte passningar hela tiden istället för att avsluta själv. Och sen i förlängningen höll han på att bli syndabock när han Knuts-föll djupt nere i anfallszon och USA kom tre mot två.
OS-hockey 2026
-
Sniper
- Intendent
-
Wittgenstein
Re: OS-hockey 2026
Sniper skrev: ons 18 feb 2026, 23:57En till synes självförtroendelös Forsberg sökte passningar hela tiden istället för att avsluta själv. Och sen i förlängningen höll han på att bli syndabock när han Knuts-föll djupt nere i anfallszon och USA kom tre mot två.
Jag hann också tänka tanken, typiskt om en leksing skulle avgöra detta genom att trilla.
-
Wiborg
Helt ok insats mot USA som ju är favorit till att spela final mot Kanada. Ingen skugga ska falla över laget för den här matchen. Däremot satte man sig i den här skiten genom att inte vara tillräckligt bra i gruppspelet. Allt hop till damerna idag för svensk ishockey! 14:40 släpps pucken mot Schweiz.
-
Lampa
Tack Hallam för ett förstört OS. Vilken jävla coaching alltså.
-
Gösen
Wiborg skrev: Igår, 06:39Helt ok insats mot USA som ju är favorit till att spela final mot Kanada. Ingen skugga ska falla över laget för den här matchen. Däremot satte man sig i den här skiten genom att inte vara tillräckligt bra i gruppspelet. Allt hop till damerna idag för svensk ishockey! 14:40 släpps pucken mot Schweiz.
Men nu möts de i semin ?
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
-
Stjärnan
Wiborg skrev: Igår, 06:39Helt ok insats mot USA som ju är favorit till att spela final mot Kanada. Ingen skugga ska falla över laget för den här matchen. Däremot satte man sig i den här skiten genom att inte vara tillräckligt bra i gruppspelet. Allt hop till damerna idag för svensk ishockey! 14:40 släpps pucken mot Schweiz.
Jag tycker att det var Markström i kassen som höll oss kvar i detta. Vi var inte usla men skapade ju ingenting framåt på hela matchen inkl OT. Precis som vi Leksingar är vana vid. Försvarsmässigt var vi dock ok. Så en helt rättvis seger för USA med Tkachuk brothers.
Btw, spelar PC något för Slovakien? Är han med i laget? Isf får vi klara oss utan honom till nästa vecka de du nu spelar om medaljerna. Sen får han väl ledigt av Ollas en vecka till för att varva ner. ![]()
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Wiborg
Gösen skrev: Igår, 07:31Wiborg skrev: Igår, 06:39Helt ok insats mot USA som ju är favorit till att spela final mot Kanada. Ingen skugga ska falla över laget för den här matchen. Däremot satte man sig i den här skiten genom att inte vara tillräckligt bra i gruppspelet. Allt hop till damerna idag för svensk ishockey! 14:40 släpps pucken mot Schweiz.
Men nu möts de i semin ?
Nej, Kanada - Finland och USA - Slovakien. Fråga mig inte varför, jag förstår mig inte på rankingreglerna i OS. Men en gissning är att Kanada är rankad etta med 9 poäng före USA som också har 9 poäng men sämre målskillnad. Slovakien rankade trea med 6 poäng och bättre målskillnad än Finland som då är rankade 4 bland dessa. Ettan möter fyran och tvåan möter trean helt enkelt så inget färdigt slutspelsträd som jag trodde det var enligt de bilder man sett tidigare.
Känns inte helt rättvist på detta sett då det ju blir väldigt avgörande med vilka lag man hamnar med i gruppen. Men vet inte hur det skulle kunna bli bättre förutom att jag tycker det är sjukt att alla går till slutspel.
-
Wiborg
Stjärnan skrev: Igår, 07:37Btw, spelar PC något för Slovakien? Är han med i laget? Isf får vi klara oss utan honom till nästa vecka de du nu spelar om medaljerna. Sen får han väl ledigt av Ollas en vecka till för att varva ner.
Vad jag kan tolka det av detta är att han varit ombytt en match men om han fått någon speltid kan jag inte hitta:
https://www.iihf.com/en/events/2026/oly ... 9/slovakia
Edit: Kollade igenom statistiken match för match för Slovakien och han spelade 2 minuter och 5 sekunder mot Sverige men inte mer än så hittills.
-
Gösen
Jaha. Jag tyckte de sa att vi skulle få möta Kanada om vi vann. Men det kanske avgörs av hur man hamnade i gruppspelet.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
-
Wiborg
Gösen skrev: Igår, 09:17Jaha. Jag tyckte de sa att vi skulle få möta Kanada om vi vann. Men det kanske avgörs av hur man hamnade i gruppspelet.
Ja, för Sverige hade varit rankade lägst och fått möta Kanada som är rankat högst om min teori stämmer.
-
Gösen
Bronsmatch om en knapp timme då.
För oss lite mindre kompetenta som hellre ser hockey på eftermiddagen istället för efter sovdags ![]()
-
Sniper
- Intendent
Förlängning: lira Mira och sen fira?
-
Pastis
- Maskinchef