Herregud….ja ja vad är väl en bal på slottet?…
![]()
Nu stämplar jag timme. Står det 7-0 när jag är tillbaka?
Herregud….ja ja vad är väl en bal på slottet?…
![]()
Nu stämplar jag timme. Står det 7-0 när jag är tillbaka?
Hahah, herregud vilken start för FJ..
Den hade Hellsten tagit, utan plockhandske…
Klas skrev: Igår, 18:48Har Lissel hjärnskakning?
Är han tillbaks hos oss, eller kan han gå emellan trots passerad deadline?
Publicerad 12februari
Mot Mora kom en skada till. I mittperioden tvingades Leksandslånet August Lissel lämna isen efter en huvudskada. Nu tvingas han till vila.
– Jag vet inte när jag kan vara tillbaka, säger han.
Vimmerby Tidning når honom efter att han genomfört ett cykeltest i Leksand.
– Jag fick träna på 55 procent av min maximala kapacitet.
Hur känns det efteråt?
– Helt okej. Jag har inte fått något bakslag än. Jag kommer att följa en hjärntrappa och ha olika tester framåt.
Han står under ledning av fysioterapeuter i Leksands IF.
– Jag kör min rehab-träning här och jag har mitt boende kvar i Leksand.
Vad var det som hände i matchen mot Mora?
– Jag fick en smäll mot huvudet. Jag var lite låg och det blev en dubbelsmäll mot sargen.
August Lissel kände direkt att det tog illa och att det hände något.
– Läkarna tittade till mig och det var de som tog beslutet att jag inte skulle spela vidare.
Har du haft hjärnskakningar tidigare?
– Ja, men en liten för fyra år sedan.
Har du någon aning om när du kan vara tillbaka?
– Nä, det är svårt att säga. Det beror på hur det går i testerna vi ska göra. Jag kan inte tänka mig att det är aktuellt mot Kalmar nästa vecka. Om allt går som jag hoppas är jag förhoppningsvis spelklar veckan efter, men jag vet inte förstås.
Japp han släppte också första skotten sen höll han väl nollan i typ 3,5 match efter det om jag inte minns galet?
Skönt att inte Filip får helt orimliga förväntningar på sig redan i sin första match.
Har Wiktor Nilsson konståkningsskridskor med taggar längst fram?
När OS fortfarande är närvarande.
Förövrigt har vi en pigg och lagom ettrig start där direktiven är att ta avslut när läge finns.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Hörde jag rätt att Östman sa i intervjun innan matchen: "Vi har haft en bra träningsvecka med lite ledigt."..?
![]()
Alltså jag är fan övertygad om att 5 av oss här inne skulle sätta upp ett bättre PP...
Alltså.. Fullständigt bedrövlig puckkontroll genom hela laget. Varenda spelare schabblar med pucken på mer eller mindre obegripliga vis, och det går inte ens speciellt snabbt där ute idag. Skellefteå ser lite sömniga ut, men vår klubbteknik är inte ens på div1-nivå så vi tappar ändå pucken.
Som Eljas fjutt till skott i magplattan när han hade tid och läge att trycka till ett slagskott i nättaket? Och träna passningskvalitet (svep passen och ner med klubban i isen som passningsmottagare så puckhållaren ser var du vill ha passet!) är uppenbarligen något som Hedberg inte direkt har något intresse av att lägga tid på. Något som ständigt måste nötas och påminnas om till spelarna. Men men, Hedberg är helt otroligt kvar, så LIF får vända detta ändå. Du har rätt i att det finns en i vissa delar intressant rörelse och fart. Kom igen LIF, skjut stenhårt och högt!!!
Har svårt och se Skellefteå göra en lika sömnig period till. Var nog mer det som fick Leksand se hyfsat pigga ut.
Annars ser det väl ut som tidigare, de flesta pass sitter lite här och var förutom på bladet och avsluten är bakåtpass i magplattan.
svepet skrev: Igår, 19:34Har svårt och se Skellefteå göra en lika sömnig period till. Var nog mer det som fick Leksand se hyfsat pigga ut.
Annars ser det väl ut som tidigare, de flesta pass sitter lite här och var förutom på bladet och avsluten är bakåtpass i magplattan.
Ja förlåt. Förlåt den något positiva tonen. Glömde vilken mentalitet man ska inta.
Självklart kan vi inte göra någonting bra, inte utan att motståndarna låter oss göra det.
Att vi försöker få till avslut duger naturligtvis inte. Vi ska om vi nu nödvändigtvis måste försöka få pucken på mål avsluta i absolut världsklass. Annars kan det vara. Och varför ens försöka när vi supportrar redan bestämt hur det ser ut och hur det slutar.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Gösen skrev: Igår, 19:43svepet skrev: Igår, 19:34Har svårt och se Skellefteå göra en lika sömnig period till. Var nog mer det som fick Leksand se hyfsat pigga ut.
Annars ser det väl ut som tidigare, de flesta pass sitter lite här och var förutom på bladet och avsluten är bakåtpass i magplattan.Ja förlåt. Förlåt den något positiva tonen. Glömde vilken mentalitet man ska inta.
Självklart kan vi inte göra någonting bra, inte utan att motståndarna låter oss göra det.
Att vi försöker få till avslut duger naturligtvis inte. Vi ska om vi nu nödvändigtvis måste försöka få pucken på mål avsluta i absolut världsklass. Annars kan det vara. Och varför ens försöka när vi supportrar redan bestämt hur det ser ut och hur det slutar.
Nu är det ju vår överlevnad i SHL och som elitförening folk benchmarkar för, inte "alla ska med" i P12. Men det är klart, målbilden är olika.
Skellefteå höjde nivån en aning, och vips får vi ett 3-minutersbyte i egen zon. Fullständigt utspelade. Men..de kämpade väl, så det ska de ha beröm för!