2026-02-19 Torsdag 19:00 Skellefteå - Leksand 1-2 OT

Matchtrådar för alla matcher.
CMB

Re: 2026-02-19 Torsdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av CMB »

Koblar i tjafs efter matchen, visar allt det som tränaren i båset inte visar, älskar det!!!

Henke Lif

Re: 2026-02-19 Torsdag 19:00 Skellefteå - Leksand 1-2 OT

Inlägg av Henke Lif »

Hahaha vilken stöld 🤣💙

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

CMB skrev: tor 19 feb 2026, 21:14

Koblar i tjafs efter matchen, visar allt det som tränaren i båset inte visar, älskar det!!!

Han och Kaderli är de enda i laget med storkuksenergi. Det är de 2 och Larsson vi får sätta hoppet till. Resten är ett fullständigt och kompakt div1-mörker.

Lampa

Inlägg av Lampa »

Allt självförtroende inför kvalet är bra! Koblar kan bli en faktor där.

Runntur

Inlägg av Runntur »

CMB skrev: tor 19 feb 2026, 21:14

Haha man bara älskar Luc, så stor och stöddig och vill in och bråka. Pudas såg ut som en tändsticka i jämförelse. Så bra att Luc sa åt Linus Johansson i FBK att ”du kommer inte klara dig länge i den här ligan”, efter att själv ha spelat typ 15 matcher? :mrgreen:

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Försökte se matchen i efterhand men svtplay kukar ur fullständigt..

Första två såg jag och det var ju så låg nivå på spelat så man häpnar. Sen då? Larsson skadad? Vad annat kan man vänta sig denna säsongen från helvetet :evil:

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: tor 19 feb 2026, 22:14

Första två såg jag och det var ju så låg nivå på spelat så man häpnar. Sen då? Larsson skadad? Vad annat kan man vänta sig denna säsongen från helvetet :evil:

• Tredje var väl på ungefär samma nivå. Bland det värsta jag sett. Hur gick det här ens till? Men det var bra prestationer vid båda målen!
  • Filip återvände till båset i full utrustning. Det kändes bättre än om han stannat i omklädningsrummet och bytt om.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Sniper skrev: tor 19 feb 2026, 22:19
Klas skrev: tor 19 feb 2026, 22:14

• Tredje var väl på ungefär samma nivå. Bland det värsta jag sett. Hur gick det här ens till? Men det var bra prestationer vid båda målen!
  • Filip återvände till båset i full utrustning. Det kändes bättre än om han stannat i omklädningsrummet och bytt om.

Ja hur gick detta till. Jag tror SAIK blev ordentligt "lurade" och övermodiga av vårat väldigt undermåliga spel i tidigare PP och sedan när vi tog ut målvakten och spelade 6 mot 5, dom satsade lite för offensivt för att stänga matchen och glömde het enkelt att vi kan göra enstaka bra saker rätt vad det är :mrgreen:
I tre mot tre likadant, vi fintade dem genom att inte ha en tillstymmelse till spel de första minuterna och sedan gör ju Koblar ett underbart mål.

Nervös väntan nu på besked om vad som hände Filip.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

herjarn
19 februari 2026, 23:00
Ingen fara med Larsson bara lite rost! Han kör full träning imorn och förhoppningsvis står han igen på lördag!
https://www.siljannews.se/leksands-if/m ... pa-banken/

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: tor 19 feb 2026, 18:36
Gösen skrev: tor 19 feb 2026, 18:08
CMB skrev: tor 19 feb 2026, 18:06

Lyytinen, Kaderli?

Den senare har väl en match avstängning kvar efter att ha blivit pååkt på axeln.

Gör mig fortfarande förbannad, den där avstängningen. Horribel.

Lyytinen? Blandar och ger jävligt mycket, men behövs ändå i vår backuppsättning..

Ja, och framförallt att Anton Johansson fortfarande inte kan spela efter en värre situation som resulterade i enbart två minuter. Helt horribelt!

bender skrev: tor 19 feb 2026, 19:52
Gösen skrev: tor 19 feb 2026, 19:43
svepet skrev: tor 19 feb 2026, 19:34

Har svårt och se Skellefteå göra en lika sömnig period till. Var nog mer det som fick Leksand se hyfsat pigga ut.
Annars ser det väl ut som tidigare, de flesta pass sitter lite här och var förutom på bladet och avsluten är bakåtpass i magplattan.

Ja förlåt. Förlåt den något positiva tonen. Glömde vilken mentalitet man ska inta.
Självklart kan vi inte göra någonting bra, inte utan att motståndarna låter oss göra det.
Att vi försöker få till avslut duger naturligtvis inte. Vi ska om vi nu nödvändigtvis måste försöka få pucken på mål avsluta i absolut världsklass. Annars kan det vara. Och varför ens försöka när vi supportrar redan bestämt hur det ser ut och hur det slutar.

Nu är det ju vår överlevnad i SHL och som elitförening folk benchmarkar för, inte "alla ska med" i P12. Men det är klart, målbilden är olika.

Skellefteå höjde nivån en aning, och vips får vi ett 3-minutersbyte i egen zon. Fullständigt utspelade. Men..de kämpade väl, så det ska de ha beröm för!

Så du menar att möter man seriens bästa lag på deras hemmaplan så är det ingen idé att försöka om man inte kan vara bättre än dem? Det är väl klart som fan de ska ha en eloge för att de kämpar och sliter i försvaret även om man är utspelade? Man måste väl ändå sätta kravbilden utifrån spelarmaterialet och motståndarna?

Sniper skrev: tor 19 feb 2026, 20:01
Chegr skrev: tor 19 feb 2026, 20:00

Allting är ju så bedrövligt att jag inte vet var jag ska ta vägen. Absolut ingenting funkar ju. Vad är det som är fel i der här laget?

Johan Hedberg.

Jag antar att eftersom det ser dåligt ut på grund av honom även är på grund av honom som vi tar två poäng. Eller går det bara åt ett håll?

CMB skrev: tor 19 feb 2026, 20:56

Underläge 1-0, chans till kvittering med pp, och Hedberg sätter in nr 16. Fascinerande...

Vem skulle ha spelat istället? Caito som rosat marknaden så kopiöst i PP? Victor Johansson som inte spelat något tidigare i matchen? Strandell kan inte spela 60 minuter... Langvardt har gjort många poäng i J20 och är ett löfte som kan bli en riktigt bra PP-back i framtiden, tycker det är helt rätt att testa honom.

Jag blir lite bedrövad över hur negativt det var under matchen här inne. Visst, vissa delar i spelet, framförallt spelet med puck och passningar var undermåligt vilket givetvis gör att PP blir helt odugligt. Men vi gör ett fantastiskt bra defensivt jobb och hjälper Larsson och Gidlöf till bra matcher. Vi är inte i ett mentalt läge där allt kommer gå på räls, det är ,oavsett vad spelare och ledare säger, ett skört lag med mycket tryck på axlarna som behöver självförtroende för att kunna slappna av lite i spelet. Vi gör inga större misstag under hela matchen och spelar disciplinerat, det är ett steg framåt och en seger är alltid en seger vilket kan ge lite boost inför morgondagens mycket mycket mer viktiga match.Örebro är fortfarande min troliga kvalmoståndare och även om poängen i sig inte kommer betyda något så är det den mentala boosten att ha vunnit senaste matchen mot dem som är viktig att ha med sig in i kvalspelet.

Jag tycker Caito var klart bättre igår, inte så mycket framåt men gjorde många bra saker i defensiven. Strandell bäste back med att först rädda mål i tom kasse typ 4 gånger innan han följer med upp och är högst delaktig i kvitteringen. Langvardt gör inte heller bort sig. Offensivt finns det mycket kvar att önska och man märker att man inte riktigt vågar göra det som krävs för att det ska bli lite farligare. Hålla den där halvsekunden extra, göra den där lilla dragningen, slå den lite svårare passningen som gör att det går från en halvchans till en riktig farlighet. Men fortsätter vi såhär så kommer det att komma.

Håller alla tummar jag har att Filip är hel och kan träna fullt och spela nästa match igen. Frågan är om inte hans intåg även gjorde att Gidlöf spelade med större pondus? Kan ansvaret ha lättat lite från hans axlar och känna att det inte bara hänger på honom längre?

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Ställbergarn

Inlägg av Ställbergarn »

Jävlar vilken skön "seger" igår (jag tycker inte seger i förlängning räknas som riktigt riktig seger..🤣), trots det faktum hur spelet såg ut för det mesta. Men som av vana vaknar man upp morgon efter matchdag och är på kasst humör, man får liksom påminna sig att vi tog 2 poäng igår för att hitta vinnarmorgonkänslan. :)

Men jag håller med Gösen och Wiborg, det är gnälligt som fan på allt hela tiden, det gäller även på FB osv. Jag faller själv dit allt oftare de senaste månaderna, men nu kan vi väl ändå glädjas tillsammans åt att vi lyckades norpa 2 poäng i en kass match. Vem fan vet, kanske kan det ge ett embryo till självsäkerhet och nedsläppta axlar hos spelarna som resulterar i lite bättre passningar och spel och plötsligt är vi i en positiv spiral, lagom till kvalet. För kval kan ingen tuta i mig att vi kan undvika, men vi kan kanske göra som mot modo, slå ur underläge och överraska nåt så förbannat. Som nån skrev innan här i tråden "We are the team that never died, you know.". Grattis till 2 poäng iallafall! Borta mot Sheleftyou. 👍

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Wiborg och Gösens gnäll på gnällarna, gör dom till dom värsta gnällarna :grin:

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: Igår, 07:51

Du kan ju jämföra antalet gnälliga inlägg så får vi se vilka som är de värsta gnällarna om du vill. ;-) Sedan om du själv tycker att jag och Gösen är gnälligast så får du gärna tycka det, jag kan dock inte se vitsen med att man gång efter gång bara gör allt man kan för att övertyga alla andra om hur jävla dåligt allt och alla är. Vi har den situation vi har, vi kan inte annat än att göra det bästa av det och försöka hitta möjligheterna istället för att förstärka problemen. Det är ju nästan som att man letar fel i en match som vi vinner mot serieledarna på bortaplan bara för att man ska ha argument att ta till mot de som ser något positivt.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
HIPS

Inlägg av HIPS »

Wiborg skrev: Igår, 08:14
SteveY skrev: Igår, 07:51

Du kan ju jämföra antalet gnälliga inlägg så får vi se vilka som är de värsta gnällarna om du vill. ;-) Sedan om du själv tycker att jag och Gösen är gnälligast så får du gärna tycka det, jag kan dock inte se vitsen med att man gång efter gång bara gör allt man kan för att övertyga alla andra om hur jävla dåligt allt och alla är. Vi har den situation vi har, vi kan inte annat än att göra det bästa av det och försöka hitta möjligheterna istället för att förstärka problemen. Det är ju nästan som att man letar fel i en match som vi vinner mot serieledarna på bortaplan bara för att man ska ha argument att ta till mot de som ser något positivt.

Håller med dig helt. Visst vi spelar kanske inte som vi drömt om att vi skulle, men jag tycker ändå killarna visar att de inte tänker lägga sig ner och dö. När det dyker upp kommentarer om Leksands loosermentalitet blir jag bara trött. För mig är det den typ av mentalitet man visar som supporter när man redan långt före serieslutet (och sannolikt kval) bestämt att det kommer att gå åt h-vete. Jo, jag tycker alla har rätt till sin åsikt och kritisera sekvenser i spel och byggande av trupp m.m. Jag förstår även besvikelsen som många (även jag) känner över att vi är i läget vi är. Att det skulle bero på föreningens eller spelarnas loosermentalitet köper jag däremot inte.

CMB

Inlägg av CMB »

Wiborg skrev: Igår, 06:50
CMB skrev: tor 19 feb 2026, 20:56

Underläge 1-0, chans till kvittering med pp, och Hedberg sätter in nr 16. Fascinerande...

Vem skulle ha spelat istället? Caito som rosat marknaden så kopiöst i PP? Victor Johansson som inte spelat något tidigare i matchen? Strandell kan inte spela 60 minuter... Langvardt har gjort många poäng i J20 och är ett löfte som kan bli en riktigt bra PP-back i framtiden, tycker det är helt rätt att testa honom.

Inlägg två minuter senare:

CMB skrev: tor 19 feb 2026, 20:58

Det lilla jag sett av nr 16 tidigare gillar jag, spännande junior. Men snälla nån vilket hån mot de övriga backarna. Fred N, Lundqvist!