Nu har vi en mängd trådar där vi spyr galla över hur dåligt det är. Allt ifrån tjejen i korvkiosken till toppcentern på isen. Men det gnällandet kommer inte hjälpa oss ett skit i slutkampen i SHL. Vi kan givetvis ge upp och säga att allt är redan kört så åker vi garanterat direkt ur eller så greppar vi halmstrån och kämpa rför livet med det vi faktiskt har.
Vi slog ut ett SHL lag 2016 med dessa två första femmorna.
Karlsson, Martin
Paakkolanvaara, Tommi
Montpetit, Brock
Bertov, Daniel
Ytterell, Alexander
Knuts, Jon
Hari, Janos
Porsberger, Johan
Lassen, Matias
Amnér, Viktor
Eller när vi åkte ur året efter
1st Line
Youds, Benjamin
Bertov, Daniel
Lang, Oskar
Ollas, Jesper
Karlsson, Martin
2nd Line
Ytterell, Alexander
Piskula, Joseph
Olofsson, Johan
Castonguay, Eric
Grönberg, Martin
eller när vi åkte ur 2015
1st Line
Josefsson, Daniel
Hultström, Linus
Guter, Mattias
Sallinen, Tomi
Ryno, Johan
2nd Line
Frögren, Jonas
Connelly, Brian
Cehlin, Patrick
Knuts, Jon
Kähkönen, Toni
3rd Line
Rönnberg, Joonas
Erlandsson, Simon
Åslin, David
Kapstad, Kevin
Bergenström, Jens
4th Line
Mårtensson, Viktor
Gartner, Robin
Forsberg, Tobias
Händemark, Fredrik
Russell, Ryan
Jämför man så tar jag detta laget alla dagar i veckan.
Skillnaden från de åren vi åkte ur mot i år skulle jag säga att vi är med i de flesta matcherna men små marginaler fäller oss.
Gör man då inte mål i PP exempelvis så blir det tufft att vinna matcher där det står och väger.
Men jag tycker vi sitter ihop som lag mycket bättre än alla gånger vi försökt dopningsvärva oss bort från den dåliga formen. Alla i laget har vetat sen dag 1 att detta kommer bli ett tufft år. Vi har spelare som inte kommit upp till sin riktiga klass under hela säsongen, men varför skulle det inte kunna vända för oss på samma sätt som vissa andra lag studsar till oväntat i ett slutspel.
Vi har två bra målvakter.
Men vi har gjort på tok för lite mål. Men om planeterna står rätt och lite självförtroende droppar till så kan vi lösa detta, det är jag övertygad om.