![]()
2026-02-21 Lördag 18:00 Leksand - Örebro 3-0
-
Pastis
- Maskinchef
-
bender
Re: 2026-02-21 Lördag 18:00 Leksand - Örebro 3-0
Vi vinner över Örebro med Örebrohockey. Men nu handlar det om överlevnad, så fortsätt med det konsekvent säsongen ut. Bra!
-
Runntur
8 matcher to go. 7 pinnar till fast mark med en match mindre spelad. Kör så här säsongen ut så ser vi vart det leder. Liket lever !!
-
Stjärnan
Re: 2026-02-21 Lördag 18:00 Leksand - Örebro
Lillgud skrev: Igår, 17:40Och Gidlöf står….
Tråkigt man hade velat se Filip igen…
Men det var kanske bestämt sen innan….att de ska stå varannan…framöver…Men är Filip skadefri…behöver han verkligen stå just matcher…
Han fick ju nästan mjölksyra sist i benen…..han om någon behöver stå matcher för att hinna matchas igång…
Jag är inte alls främmande för att de delar lite på det nu under grundserien. Filp kan få två raka nu på tisdag och torsdag sen köra lite två om två typ.
Bäst ska sen stå i kvalet men tyvärr risk att de varierar även där 50/50 oavsett prestation vilket vore så fel men likväl typiskt Leksand.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Stjärnan
bender skrev: Igår, 20:24Vi vinner över Örebro med Örebrohockey. Men nu handlar det om överlevnad, så fortsätt med det konsekvent säsongen ut. Bra!
Det är ju så här vi skulle ha spelat hela säsongen. Tyvärr fick vi in Hedberg som coach. Men bättre sent än aldrig kanske.
Keep RISING!
-
Stjärnan
En av de absolut bästa ikväll.
Keep RISING!
-
Stjärnan
Lillgud skrev: Igår, 20:13Det är `Hellsten-Effekten´ som vi ser….
Så mycket ångest som försvann från spelarnas axlar när han försvann från klubben.
Ligger nog mycket i det även om jag tror den största orsaken är att vi ÄNTLIGEN spelar det enda spel denna ”allsvenska” trupp behärskar.
Osäkerheten finns dock kvar men med fler segrar så ger det självförtroende.
Keep RISING!
-
svepet
Skön o viktig seger av flera anledningar:
- bygga självförtroende, viktigt o känna att man kan vinna.
- öka sannolikheten att Örebro hamnar i kval. Är helt övertygad om att det är ett mkt bättre alternativ än HV. Svårt men inte omöjligt.
Sen kan man ju lägga till att den mikroskopiska chansen att undvika kvalspel också kvarstår, men den ska vi nog inte hoppas för mkt på.
Det positiva de två senaste matcherna är framförallt målvaktsspelet, men även försvarsspelet. I höstas hade vi en period där vi var väldigt tajta bakåt, förhoppningsvis har vi hittat tillbaks dit nu.
Framåt finns det mkt mer att önska, passningsspelet har väldigt stor förbättringspotential. Ökat självförtroende kan förhoppningsvis bidra till det.
Sen behöver vi få tillbaks Lytte, AJ o PC, ja faktiskt även Nolan. Den sistnämnda har ju fått överdrivet mkt skit även om han varit en besvikelse. Men offensivt har han mer skills än de flesta i laget trots allt.
Luc, Linkan, Vejde o Kaderli är dock viktigast att ha friska av forwards. Nr 11 förstår jag dock inte alls varför man spelar med. Nr 7 känns också på gränsen…
-
Sniper
- Intendent
Hedberg menar även i intervjun att Leksand inte kommer göra några större förändringar i sitt spelsätt.
– Jag tror inte ändring är det bästa man kan göra. Vi har jobbat på ett sätt sedan augusti och man kan justera på vissa saker, det gör vi dagligen. Det kan vara motstånd till motstånd. Men en större ändring i spelet skulle jag inte klara av.
https://hockeynews.se/nyheter/hedberg-o ... nka-pa-det
Att diskutera i smågrupper.
-
Lillgud
Lite lustigt ändå…
Vi tog 2st raka segrar i omgång 1 och omgång 2….
(Innan Hellsten hade visat upp sig och spelat ens 1minut i SHL för klubben denna säsong)
Och sen fick vi vänta till omgång 43 och omgång 44 innan vi tog 2st raka segrar igen…
Och detta hände alltså direkt när `orosmomentet´ Hellsten är borta (utsparkad) från klubben….
Man kan kalla det bara en slump….
Men det är ett märkligt sammanträffande….
Hur mycket negativ påverkan den mannen haft är ovisst…
Men det var ingen spelare som då hörde hemma på denna nivå….
Och har man en väldigt svag punkt….helst som målvakt….den personen kan verkligen dra ner ett helt lag under isen….
-
Stjärnan
Sniper skrev: Igår, 20:53Hedberg menar även i intervjun att Leksand inte kommat göra några större förändringar i sitt spelsätt.
– Jag tror inte ändring är det bästa man kan göra. Vi har jobbat på ett sätt sedan augusti och man kan justera på vissa saker, det gör vi dagligen. Det kan vara motstånd till motstånd. Men en större ändring i spelet skulle jag inte klara av.
https://hockeynews.se/nyheter/hedberg-o ... nka-pa-detAtt diskutera i smågrupper.
Det var exakt det jag var rädd för. Att JH inte behärskar ändra sitt tänk. Men på nåt vis har ju laget gjort det nu. Myteri?
Keep RISING!
-
Sniper
- Intendent
Stjärnan skrev: Igår, 20:57Sniper skrev: Igår, 20:53Stjärnan skrev: Igår, 20:28Det är ju så här vi skulle ha spelat hela säsongen. Tyvärr fick vi in Hedberg som coach. Men bättre sent än aldrig kanske.
Hedberg menar även i intervjun att Leksand inte kommat göra några större förändringar i sitt spelsätt.
https://hockeynews.se/nyheter/hedberg-o ... nka-pa-detAtt diskutera i smågrupper.
Det var exakt det jag var rädd för. Att JH inte behärskar ändra sitt tänk. Men på nåt vis har ju laget gjort det nu. Myteri?
Styrelsen utsätts samtidigt för yttre påverkan från olika grupperingar som alltid cirkulerat kring Leksands IF. Klubben har genomfört en insamlingskampanj och fått in pengar från välbärgade leksingar. I vissa fall följer även krav med donationerna – exempelvis att pengarna ska användas till en målskytt eller att man vill påverka beslut på tränarbänken.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... varvningar
Är det krafterna som ändrat spelsättet?
-
SteveY
Så viktigt att Linkan är tillbaka, han är klass!
-
Stjärnan
Hedberg: Full fart framåt.
Laget: Fullt fokus defensivt.
Hedberg-Laget 0-2
Keep RISING!
-
Sniper
- Intendent
Känns som den spetsvärvning vi aldrig gjorde före deadline.