2026-02-24 Tisdag 19:00 Linköping - Leksand

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

2026-02-24 Tisdag 19:00 Linköping - Leksand

Inlägg av Sniper »

Bild

The Great Escape
2023-03-09

Tordagen den andra februari; HV71, cementerat i botten av tabellen, ligger under mot Timrå på bortaplan samtidigt som Brynäs på tolfteplats leder mot Färjestad. Där och då skiljer det 13 poäng mellan lagen och att HV ska spela ett ångestdrypande kval mot Malmö är lika säkert som att tisdag kommer efter måndag. Det som sedan sker resten av grundserien är en smått osannolik resa och en vändning av sakernas tillstånd som gränsar till det surrealistiska. För laget som i fyra femtedelar av serien hittade vägar att förlora matcher på alla möjliga och omöjliga sätt förvandlades till en veritabel segermaskin och hetaste laget i ligan sett över säsongens tio sista matcher. Den fula ankungen blev till den vackraste av svanar och ett kapsejsat fartyg tätade sina hål med med ledning av den nya kaptenen Johan Lindbom vid rodret.

Och när nu krutröken lagt sig och en uppdaterad version av The Great Escape är färdig att gå i tryck landar HV således in på plats 11, lämnar Cluben bakom sig och skickar Brynäs till ödeskval mot Malmö. Sällan eller aldrig har ett rekordtidigt sommarlov kommit så lägligt för både lag och supportrar. För satan i gatan vilken prövning den här säsongen utvecklades sig till. För ett lag, för en stad och för alla supportrar. Men det gick vägen och HV71 spelar SHL-hockey säsongen 23/24.
https://vaknahv.bloggo.nu/The-Great-Escape/

Användarens profilbild
Klas

Re: 2026-02-24 Tisdag 19:00 Linköping - Leksand

Inlägg av Klas »

LHC, ännu en Club man endast önskar elände :twisted:
Lite elakt kanske, världen behöver mer kärlek, och så sitter jag här och är stygg mot stackars intet ont anande hockeylag.. :roll:
Men det kanske är OK med några undantag från kärleksbudskapet?
Clubben och Örebroooo ska fan inte önskas nåt gott från mig :twisted:

Krossa Clubben!

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

Tredje raka! Jag har det på känn!

Bild
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Klas skrev: Igår, 11:43

LHC, ännu en Club man endast önskar elände :twisted:
Lite elakt kanske, världen behöver mer kärlek, och så sitter jag här och är stygg mot stackars intet ont anande hockeylag.. :roll:
Men det kanske är OK med några undantag från kärleksbudskapet?
Clubben och Örebroooo ska fan inte önskas nåt gott från mig :twisted:

Krossa Clubben!

cluben mot örebro i kval. än finns chansen till drömkvalet!

tillgodoser suget efter bra hockey med os-finalen nu, så jag med lugn och harmoni kan beskåda vår anskränliga örebro-hockey på tisdag. fortsätter vi konsekvent med den, så kan jag någonstans börja tro på den där processen det tjatats om hela säsongen.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bara för att vi får tillbaka spelare - för det får vi väl? - ska vi inte försöka oss på någonting som vi inte klarar av. Alltså det spel som Hedberg länge tänkte sig att vi ska spela (vilket stolleprov).

Direktiven till AJ och Lytte, Cehlarik och Nolan - jag hoppas alla kommer till spel - ska vara tydliga: var äckligt disciplinerade. Vi är ramstarka Leksand från och med nu. Framåt är det VI som ska straffa motståndarnas misstag, inte motståndarna oss. För vi ska inte stå för några sådana. Och om det ändå händer avvärjs det av Gidlöf eller Larsson.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Disciplin är ju så jävla viktigt i detta läge. Ska vi kunna dra nån nytta av dessa segrar och bygga en smula självförtroende duger det inte med några nonchalanta pass av Nolan på offensiv blå.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Runntur

Inlägg av Runntur »

Sniper skrev: Igår, 17:35

Bara för att vi får tillbaka spelare - för det får vi väl? - ska vi inte försöka oss på någonting som vi inte klarar av. Alltså det spel som Hedberg länge tänkte sig att vi ska spela (vilket stolleprov).

Direktiven till AJ och Lytte, Cehlarik och Nolan - jag hoppas alla kommer till spel - ska vara tydliga: var äckligt disciplinerade. Vi är ramstarka Leksand från och med nu. Framåt är det VI som ska straffa motståndarnas misstag, inte motståndarna oss. För vi ska inte stå för några sådana. Och om det ändå händer avvärjs det av Gidlöf eller Larsson.

Håller med, förutom att Nolan absolut inte ska tillbaka. Han gör något bra framåt ibland men är en ständig säkerhetsrisk bakåt. Vi har inte råd att ha han på isen igen.

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Sniper skrev: Igår, 17:35

Ja ska man verkligen ändra på ett vinnande lag?
Jag är verkligen skeptisk till att rakt av slänga in all dessa fyra kort i ett vinnande lag som hittat någon slags disciplin på senaste två, kanske ska man nöja sig med en eller två in? Inte FÖR mycket förändringar på en gång?