12. Örebro 50
13. HV71 50
14. Leksand 46
Malmö-Örebro
Djurgården-HV71
12. Örebro 50
13. HV71 50
14. Leksand 46
Malmö-Örebro
Djurgården-HV71
Sniper skrev: tis 24 feb 2026, 21:0812. Örebro 50
13. HV71 50
14. Leksand 46Malmö-Örebro
Djurgården-HV71
Ta med LHC också ![]()
Vi påbörjade en nio matcher lång förlustsvit i samma veva som Tjomme blev klar för Leksand.
När han nu lämnat har vi påbörjat en vinstsvit...
HV borta när Vejdemo missar öppet mål i slutet, Timrå borta torsk på OT när domaren tar en fruktansvärd icing, Malmö borta där laget bränner en 3-0 leding, dubbelmötet med Örebro i december där man går helt poänglösa.
Hade räckt med 4-5 poäng för att läget skulle vara så annorlunda.
Jag tror inte vi klarar undvika kval. Att HV och Örebro ska fallera så hårt är inte troligt. Bara vi får se en stark defensiv här mot FBK får man vara nöjd.
Sniper skrev: tis 24 feb 2026, 23:34Vi påbörjade en nio matcher lång förlustsvit i samma veva som Tjomme blev klar för Leksand.
När han nu lämnat har vi påbörjat en vinstsvit...
Ja jäklar… ![]()
Lampa skrev: Igår, 07:12HV borta när Vejdemo missar öppet mål i slutet, Timrå borta torsk på OT när domaren tar en fruktansvärd icing, Malmö borta där laget bränner en 3-0 leding, dubbelmötet med Örebro i december där man går helt poänglösa.
Jag tror inte vi klarar undvika kval. Att HV och Örebro ska fallera så hårt är inte troligt. Bara vi får se en stark defensiv här mot FBK får man vara nöjd.
Men ett av lagen kan falera helt och vi har chans att knipa hemmaplansfördel i alla fall...
Framför allt kan lite segrar ge självförtroende inför kvalet, och jag hoppas fan de kollar på klippet med orden "We are the team that never died, you know!" i omklädningsrummet.
Lampa skrev: Igår, 07:12HV borta när Vejdemo missar öppet mål i slutet, Timrå borta torsk på OT när domaren tar en fruktansvärd icing, Malmö borta där laget bränner en 3-0 leding, dubbelmötet med Örebro i december där man går helt poänglösa.
Du vet hur man vrider om kniven ![]()
SteveY skrev: Igår, 08:24Lampa skrev: Igår, 07:12HV borta när Vejdemo missar öppet mål i slutet, Timrå borta torsk på OT när domaren tar en fruktansvärd icing, Malmö borta där laget bränner en 3-0 leding, dubbelmötet med Örebro i december där man går helt poänglösa.
Du vet hur man vrider om kniven
Man kan vända på det också: 2-0 till Skellefteå i öppen bur och vi hade inte haft tre raka och chans att undvika kval.
Sniper skrev: Igår, 08:27SteveY skrev: Igår, 08:24Lampa skrev: Igår, 07:12HV borta när Vejdemo missar öppet mål i slutet, Timrå borta torsk på OT när domaren tar en fruktansvärd icing, Malmö borta där laget bränner en 3-0 leding, dubbelmötet med Örebro i december där man går helt poänglösa.
Man kan vända på det också: 2-0 till Skellefteå i öppen bur och vi hade inte haft tre raka och chans att undvika kval.
känns lite bättre
Sniper skrev: Igår, 08:27SteveY skrev: Igår, 08:24Lampa skrev: Igår, 07:12HV borta när Vejdemo missar öppet mål i slutet, Timrå borta torsk på OT när domaren tar en fruktansvärd icing, Malmö borta där laget bränner en 3-0 leding, dubbelmötet med Örebro i december där man går helt poänglösa.
Helt sant givetvis, bara att det är några poäng som man ”skulle” ha haft.
Givetvis finns poäng som man inte skulle haft.
Tyckte mig se en rubrik i måndags som sa att laget avreste med sex backar och AJ och Lytte lämnades hemma.
Om någon av dessa, eller båda, ska ansluta i efterhand vill jag att det görs klart för herrarna att de inte ska komma och förstöra. AJ:s nonchalans och Lyttes stundtals bristande disciplin har inte längre någon plats i nya Leksand.
* * *

Lyyteskomik
Sniper skrev: Igår, 10:17Tyckte mig se en rubrik i måndags som sa att laget avreste med sex backar och AJ och Lytte lämnades hemma.
Om någon av dessa, eller båda, ska ansluta i efterhand vill jag att det görs klart för herrarna att de inte ska komma och förstöra. AJ:s nonchalans och Lyttes stundtals bristande disciplin har inte längre någon plats i nya Leksand.* * *
Lyyteskomik
Näe. Hur ska Fred Asp och Rocky Rocker kunna petas?
Vi har alla våra referenser. Från Pelle Alsing till Fred Asp.