Klas skrev: lör 28 feb 2026, 15:21
Men dra åt helvete.
Nu ser det ut som det gjort hela säsongen…
Flera lägen att rensa pucken men lyckas inte. Och mål i arslet som ett brev på posten.
Precis så sa jag efter första perioden, att man gått tillbaka till gamla synder och spelat som man gjort tidigare med chanspuckar i fel lägen osv. Tack och lov kunde man korrigera upp det inför andra och förhoppningsvis blev det en läropeng inför framtiden att även om man har flyt och en bra trend så skiter det sig fort om man inte håller sig till det man ska göra.
Lillgud skrev: lör 28 feb 2026, 15:26
Första skottet igen går in…
Precis som i Skellefteå…
Det tog 1:30 i Skellefteå….
Och nu tog det 1:34….
Och nu är det värre än Hellsten klass…..
2skott och 2mål….
Luc Koblar 2-1….
Men det konstigt att Hedberg aldrig någonsin…
Plockar av en målvakt….under pågående match och byter….
Du kan verkligen inte släppa Hellsten? Har han snott någon flickvän för dig eller vad är det som är problemet? Du kan verkligen inte sluta hacka på någon som till och med har lämnat laget? Vi vet att du har hatat honom sedan dag ett, du behöver inte fortsätta, vi har förstått det.
Klas skrev: lör 28 feb 2026, 15:33
Vi tjuvar ganska rejält, absolut. Men spelet var på helt andra änden av banan. Hade man tagit den tvåan om hemmalaget hade tjuvat ?
För att inte tala om alla interference de slapp men sedan när Djurgården ligger under så får inte Catio göra samma sak då det till och med var tveksamt till om det ens var en sen tryckare då det var precis efter Djurgårdaren dumpat pucken. Sjukt fega domare!
Korven skrev: lör 28 feb 2026, 15:39
T.o.m. när det är deras egen spelare som flyttar målburen så kan apberget inte låta bli att bua. Finns ingen klack jag har svårare för. Enögt på en helt annan nivå och neandertalarbeteende rätt igenom. Och gastar "Djööööuuugåårn!" som att alla har tandläkarbedövning i käften.
Sveriges sämsta supportrar, har jag hävdat länge. Dock så är det ju medias små kelgrisar så de får ju aldrig någon kritik. Och tydligen verkar de flesta tycka att det är ok att bete sig hur som helst. Jag är i alla fall stolt över att vi har en klack som är mogen nog att bete sig vuxet på läktaren. (årsmöten låter jag bli att kommentera just nu)
Klas skrev: lör 28 feb 2026, 15:40
Screen säger kommentatorn. Klockren interference säger jag.
För övrigt har Filip räddar oss nu ett flertal gånger…
Som jag skrev efter Färjestad, säger kommentatorn en screen så betyder ju det interference. Finns inget i regelboken som öppnar för att man ska kunna göra en screening och slippa interference, byter du åkriktning för att vara ivägen är det interference oavsett vad kommentatorn kallar det för. Jag såg minst tre solklara interference-situationer som var klart tydligare än den Catio åkte ut för.
Klas skrev: lör 28 feb 2026, 15:48
bender skrev: lör 28 feb 2026, 15:46
Otroligt orutinerat av AJ att slå bort pucken på måfå, när vi precis får in en spelare. Istället för att iaf försöka utnyttja 20s PP.
Ja, det är väl rätt signifikativt för vårat PP i år. Stressat och en kavalkad av tvivelaktiga beslut.
Och lik förbannat så var det PP som avgjorde matchen till vår fördel
Tycker inte det såg bra ut, men två mål trots det är sjukt viktigt för självförtroendet. Man tog sig in lite bättre i anfallszon och då kom utdelningen också. Vi har spelat bra PP under hösten utan att få utdelning. Nu spelade vi ganska dåligt PP men fick ändå utdelning, i det här läget så väljer jag det senare alla gånger 
Runntur skrev: lör 28 feb 2026, 15:55
Man jobbar mycket med screens i DIF. Åker lixom runt i anfallzon och råkar småkrocka med våra spelare titt som tätt, det ser så oskyldigt ut. Ogillar skarpt att det tillåts. Kommentatorn säger att domaren varnade Frondell vid screenen när Björk slog passningen till Kylington. Varnade lixom, är det här på riktigt. Skulle domarna ge lika billiga utvisningar till oss så borde vi haft 3 pp i första perioden.
Håller helt med, vi är nu på högsta nivån och spelar i Sverige, då ska man inte behöva varna om såna här saker oavsett hur unga spelarna är. Ska man börja varna vid hakningar och huvudtacklingar också? Nej, ge dem två minuter som regleboken säger.
Korven skrev: lör 28 feb 2026, 16:22
Skrek verkligen Djurgårdsklacken det jag tyckte mig höra att de skrek?
Ja! Som sagt, Sveriges sämsta supportrar.
Klas skrev: lör 28 feb 2026, 16:59
Leksing i vargaland skrev: lör 28 feb 2026, 16:52
Klas skrev: lör 28 feb 2026, 16:42
Publiken skriker på allt, och Djurgårdarna börjar falla lättare och lättare..det måste väl för fan man känna till som domare?
Man hör ingen skillnad på skansen publiken eller Bofors publik
Större klädkonto men samma bildningsnivå. 
Hahaha, så jäkla sant!
Runntur skrev: lör 28 feb 2026, 17:21
Timrå gör inte jobbet.
Men så länge Rögle vinner så gör det typ inget i det stora hela.
Inte heller Rögle klarar av att göra jobbet. Sjukt tråkigt...
Einar Berg skrev: lör 28 feb 2026, 17:30
Caito för faaan!
Kan inte skylla på honom att han inte får göra något som har tillåtits under hela matchen tidigare. Dessutom är denna högst tveksam då det är denna spelare som lägger ner pucken i zon precis innan och Catio trycker till honom kanske lite lite lite sent, men det vete fan. Att Djurgårdarna tillåtits göra klart senare tacklingar och massa stängningar gör det hela ännu sjukare att de lyckas hitta denna och det ska verkligen inte Catio belastas för.
Tack och lov fick det ingen avgörande betydelse på matchen, men sjukt frustrerande hur mycket hjälp Djurgården fick av domarna.
Stjärnan skrev: lör 28 feb 2026, 21:29
Klas skrev: lör 28 feb 2026, 20:24
Naturligtvis gör,Örebro mål första gången dom rör fittpucken i OT.
Äckliga jävla turlag.
Men vi tog in en poäng, och en viktig sådan då vi nu bara är två matcher ifrån istället för 3.
Ja, om man nu ska tro att vi kan undvika kval så kan det visa sig att det var just den poängen som ändå gör att vi klarar oss.
Första perioden är en tillbakagång till hur det såg ut i december med många chanspuckar i fel lägen. Man lyckas fixa till det till andra och spelar därefter riktigt bra igen. Viktigt med utdelning i PP och även att man fortsätter visa att man kan göra en del mål framåt och kan vinna även om man släpper in två puckar tidigt. Det var även skönt att se att trots det tidiga underläget så blir man inte alls stressade som man blev tidigare, framförallt under hösten. Man fortsätter tro på det man gör och det är ett gott tecken på att man har självförtroende i kollektivet och tror på det man gör. Många positiva saker att ta med sig från den här matchen.
Från tre raka bortamatcher till tre raka hemmamatcher. Kan vi ta minst 6 poäng i dessa finns chansen, men jag tror tyvärr på 3 max 4 poäng. Snälla, motbevisa mig!