Uppdaterad 26-03-11
Ja jiiises vilken avslutning vi kan få i SHL.
4 matcher kvar där vi ligger fortsatt pyrt till. Men det gör även Hv och Örebro. Men varken Linköping eller Timrå och Djurgården kan andas ut helt än. De två sistnämnda behöver dock bara en full seger till för att pusta ut (såvida inte Timrå rasar igenom fullständigt i resterande tre matcher och förlorar dessa mer ca 4 mål)
Men timrå och Dif har inga enkla lag kvar att möta. En snabb överblick ger att de inte "av bara farten" vinner någon av de 4 som är kvar, vilket ju skulle höja dramatiken ännu mer, speciellt om vi gör vårt. De bägge är dessutom i en väldigt dålig trend just nu har jag för mig.
Örebro har nog den lättaste avslutningen av alla bottenlag och kommer rida ut detta till slut. De har gått riktigt starkt på slutet men får möta Växjö på lördag och kan definitivt halka in i ångest-andan igen.
Timrå 63 Kvar att möta: Fbk(b) Växjö(h)
LHC 62 Kvar att möta: Saik(b) Örebro(h)
Örebro 62 Kvar att möta: Brynäs(h) LHC(b)
LIF 59 Kvar att möta: Malmö(b) Rögle(b)
HV 54 Kvar att möta: Växjö(h) Brynäs(b)
Lägg på en extra poäng att hämta upp till samtliga lag pga målskillnad.
Ser ut som att Timrå har den kanske tuffaste avslutningen men de har också ett stort försprång.
Luleå möter Dif och Lhc. Känns lite som att Luleå har tappat kraft. De har spelat en extra match i tisdags, CHL finalen, och kanske gick lite luft ur de vid torsken. Så inte alls säkert vi får någon hjälp av de.
Gör vi vårt mot Hv så kan vi knapra ikapp en hel del i morgon då örebro möter Växjö borta och Timrå möter Frölunda. Att Brynäs ska bortaslå Lhc tror jag blir svårt.