Ljuset

Eastis

Re: Ljuset

Inlägg av Eastis »

Ahhh, äntligen lite ljus!

Jag har medvetet undvikit nästan hela säsongens matcher tills igår då jag med hjärtat i halsgropen lyckades följa hela matchen. Kan konstatera att domarna fortsatt bestämt sig att det gäller olika nivåer för oss mot andra. Men skit i det, vi krigar brutalt bra och fick ju faktiskt med oss hela pengen! Snacka om att ljuset blev starkare!

Men 7 matcher kvar. Formen för Örebro senaste 5 matcherna är 2 poäng (!). HV tror jag hade 5 poäng och vi 12. Om vi antar att Örebro och HV tar i snitt 1p/match behöver vi 12p. Således nära 2p/match men i den här ljusa tråden bara 4 vinster på 7 matcher!

The dark side - be aware!

Jjax

Inlägg av Jjax »

Ja lite ljusare har det allt blivit.
Man börjar få samma känslor för det här laget som med "laget som aldrig dog" 2016.
Det ropades efter nyförvärv i stort sett hela säsongen. Jag tror inte resultaten blivt bättre med några nyförvärv.
De nyförvärv som hade krävts för att göra skillnad behöver vara Larsson klass eller bättre och sådana fanns inte.
Nu har vi en sammansvetsad grupp som sliter som djur för varandra och det är underbart att se oavsett vad som händer.

I ett kval finns det inga mentalt starka lag, bara mer eller mindre svaga. Jag tror på fullaste allvar att ett lag som kamperat ihop hela året är en bättre startpunkt än ett lag med invärvade personer som flyttat på spelare sent in i säsongen ur ett gruppdynamik perspektiv.
Nyförvärv för dessutom många fler chanser innan de kan petas givetvis, då de värvats för att göra skillnad. Gör de då inte skillnad så tär det på gruppdynamiken är jag helt övertygad om.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Vi har ju nyförvärv.
Dessutom sådana med bra självförtroende och en bra säsong i ryggen. Och som inte kostar oss mer än 30 tusen i månaden sett över två månader i Lindqvist och Rocky.

Så värvar man smart.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Jjax

Inlägg av Jjax »

Gösen skrev: Idag, 13:03

Vi har ju nyförvärv.
Dessutom sådana med bra självförtroende och en bra säsong i ryggen. Och som inte kostar oss mer än 30 tusen i månaden sett över två månader i Lindqvist och Rocky.

Så värvar man smart.

Plus på den.
Rocky måste vara Shls bästa värvning sett ur utfall per krona..