2019-20: Oskarshamn vann första mötet (hemma), sen vann vi resterande tre.
2020-21: Trots att det var vår bästa grundserie sen 90-talet vann IKO två av fyra (hemma x2 och med klara siffror).
2021-22: Tog vi elva av tolv poäng i grundserien men föll 1-2 i matcher i åttondelen.
2022-23: Vann vi första mötet (hemma), sen vann Oskarshamn resterande tre.
2023-24: Leksand-Oskarshamn 1-2 efter straffar.
Vi har alltså fyra raka förluster mot Oskarshamn. De känner säkert att är det något lag de ska vinna mot är det Leksand. Jag hoppas tränarna kommer ha en bra gameplan för den här matchen. Att vi kan lura dem. Vinna genom bortasmartness och inte huvudlöst försöka skölja över dem. Det är vi som ska kontra sönder dem, inte Oskarshamn oss.
Sniper skrev: ↑sön 26 nov 2023, 22:10
2019-20: Oskarshamn vann första mötet (hemma), sen vann vi resterande tre.
2020-21: Trots att det var vår bästa grundserie sen 90-talet vann IKO två av fyra (hemma x2 och med klara siffror).
2021-22: Tog vi elva av tolv poäng i grundserien men föll 1-2 i matcher i åttondelen.
2022-23: Vann vi första mötet (hemma), sen vann Oskarshamn resterande tre.
2023-24: Leksand-Oskarshamn 1-2 efter straffar.
Vi har alltså fyra raka förluster mot Oskarshamn. De känner säkert att är det något lag de ska vinna mot är det Leksand. Jag hoppas tränarna kommer ha en bra gameplan för den här matchen. Att vi kan lura dem. Vinna genom bortasmartness och inte huvudlöst försöka skölja över dem. Det är vi som ska kontra sönder dem, inte Oskarshamn oss.
Räkna inte med en lätt match vi är laget alla vill spöa för vi är så uppskattade. Oskarshamn är inte bra, men är vi inte på tårna utan låter oss dras ner i deras träsk så är vi rökta.
Men hoppas och tror att Unger sörum sätter matchavgörande puck
Redan sedan första doppet har sänket Oskarshamn legat tungt på botten. Kommer vi vara Livbojen som får bottennappet att släppa eller slänger vi i pimpelspöet i vaken och låter hålet frysa igen?
För min del får gärna Oskarshamn börja vinna. Men inte imorgon. Inte mot oss.
Ulf Lundell har denna gång tillägnat Filander en trudelutt.
Du har vunnit, du har brunnit
Du har tagit hela potten
Du har njutit segerns sötma
Som en kung
Men det är bara ett fingerknäp
Ifrån toppen ner till botten
Och huden runt din lycka
Är så tunn
Desperado,
Fyll ett glas med vatten
Drick det i natten,
Kallt och rent
Kom tillbaka,
Kom till klarhet och vila
Bäst du låter någon älska dej
Innan det är för sent
Ulf Lundell - Desperado
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Vi är skräckmotståndaren för lag som vill behålla en positiv trend.
Vi är samtidigt drömmotståndet för lag som vill bryta en negativ trend.
Slutsats: Vi möter hellre bekväma skickliga lag än sämre lag som är desperata.
Varför?
För att (vi ännu så länge) hellre dansar i finsalongen före att städa upp i källaren.
Kan Challe o co hitta en 100% fokuserad arbetsinsats?
Såna här matcher är jag livrädd för. Precis all logik säger att vi ska vinna denna, och vad innebär det allt som oftast i praktiken. Senast allt talade för vinst var väl mot HV. Men man får väl hoppas. Mot Luleå satte jag mig på cykeln och trampade ett träningspass efter första perioden och det gav ju seger till slut. Får väl göra nåt liknande idag med. Min variant av cykelkällaren.
Ställbergarn skrev: ↑tis 28 nov 2023, 08:21
Såna här matcher är jag livrädd för. Precis all logik säger att vi ska vinna denna, och vad innebär det allt som oftast i praktiken. Senast allt talade för vinst var väl mot HV. Men man får väl hoppas. Mot Luleå satte jag mig på cykeln och trampade ett träningspass efter första perioden och det gav ju seger till slut. Får väl göra nåt liknande idag med. Min variant av cykelkällaren.
Ställbergarn skrev: ↑tis 28 nov 2023, 08:21Mot Luleå satte jag mig på cykeln och trampade ett träningspass efter första perioden och det gav ju seger till slut.
Vad har du för träningscykel och vilken slags pass körde du?
Ställbergarn skrev: ↑tis 28 nov 2023, 08:21
Helt rätt! Så här ser min tortyrkammare ut...
20230914b-003.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.