Silly season 23/24

Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Uffe88 »

Nån som kan dela vad det står om Martin Filander och Leksand?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... gang-i-shl
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 23/24

Inlägg av bjernagris »

Lian Bichsel ansluter till bottenlaget Rögle.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -med-rogle
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

bjernagris skrev: tis 28 nov 2023, 22:58 Lian Bichsel ansluter till bottenlaget Rögle.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -med-rogle
Han fick väl nobben av topplaget Leksand.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Ludde »

bjernagris skrev: tis 28 nov 2023, 22:58 Lian Bichsel ansluter till bottenlaget Rögle.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -med-rogle
Typ elfte back in där? Hur många behöver dom och kommer han verkligen få den speltid han behöver?

Kan han hålla i formen från slutet på våren så kan han nog slå sig in, har han tappat och spelar som förra hösten får han en tuff resa. Han slår mig inte som en kille med tålamod heller.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Ställbergarn »

Ludde skrev: tis 28 nov 2023, 23:04
bjernagris skrev: tis 28 nov 2023, 22:58 Lian Bichsel ansluter till bottenlaget Rögle.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -med-rogle
Typ elfte back in där? Hur många behöver dom och kommer han verkligen få den speltid han behöver?

Kan han hålla i formen från slutet på våren så kan han nog slå sig in, har han tappat och spelar som förra hösten får han en tuff resa. Han slår mig inte som en kille med tålamod heller.
Kan faktiskt inte säga att jag är ett uns avundsjuk. Tyckte inte han riktigt levererade hos oss. Lite mycket misstag (försvinner såklart med ökande erfarenhet), lite för många dumma utvisningar. Lär han sig spela precis på rätt sida gränsen, a'la Frögren, så skulle han vara sjukt nyttig, men just nu får han gärna gå till Rögle.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Uffe88 »

Ställbergarn skrev: ons 29 nov 2023, 08:35
Ludde skrev: tis 28 nov 2023, 23:04
bjernagris skrev: tis 28 nov 2023, 22:58 Lian Bichsel ansluter till bottenlaget Rögle.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -med-rogle
Typ elfte back in där? Hur många behöver dom och kommer han verkligen få den speltid han behöver?

Kan han hålla i formen från slutet på våren så kan han nog slå sig in, har han tappat och spelar som förra hösten får han en tuff resa. Han slår mig inte som en kille med tålamod heller.
Kan faktiskt inte säga att jag är ett uns avundsjuk. Tyckte inte han riktigt levererade hos oss. Lite mycket misstag (försvinner såklart med ökande erfarenhet), lite för många dumma utvisningar. Lär han sig spela precis på rätt sida gränsen, a'la Frögren, så skulle han vara sjukt nyttig, men just nu får han gärna gå till Rögle.
Håller inte riktigt med då det du beskriver var hur Lian spelade när han kom. Från årsskiftet och framåt var han den bästa backen tillsammans med Lindholm
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wiborg »

Uffe88 skrev: ons 29 nov 2023, 09:00
Ställbergarn skrev: ons 29 nov 2023, 08:35
Ludde skrev: tis 28 nov 2023, 23:04

Typ elfte back in där? Hur många behöver dom och kommer han verkligen få den speltid han behöver?

Kan han hålla i formen från slutet på våren så kan han nog slå sig in, har han tappat och spelar som förra hösten får han en tuff resa. Han slår mig inte som en kille med tålamod heller.
Kan faktiskt inte säga att jag är ett uns avundsjuk. Tyckte inte han riktigt levererade hos oss. Lite mycket misstag (försvinner såklart med ökande erfarenhet), lite för många dumma utvisningar. Lär han sig spela precis på rätt sida gränsen, a'la Frögren, så skulle han vara sjukt nyttig, men just nu får han gärna gå till Rögle.
Håller inte riktigt med då det du beskriver var hur Lian spelade när han kom. Från årsskiftet och framåt var han den bästa backen tillsammans med Lindholm
Håller med! Lian för 13 månader sedan var inte samma Lian som för 9 månader sedan. Men han har gjort sitt val och jag kommer inte sörja honom, uppenbarligen var bara Leksand ett verktyg på vägen till större kontrakt.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Ställbergarn »

Wiborg skrev: ons 29 nov 2023, 10:06
Uffe88 skrev: ons 29 nov 2023, 09:00
Ställbergarn skrev: ons 29 nov 2023, 08:35

Kan faktiskt inte säga att jag är ett uns avundsjuk. Tyckte inte han riktigt levererade hos oss. Lite mycket misstag (försvinner såklart med ökande erfarenhet), lite för många dumma utvisningar. Lär han sig spela precis på rätt sida gränsen, a'la Frögren, så skulle han vara sjukt nyttig, men just nu får han gärna gå till Rögle.
Håller inte riktigt med då det du beskriver var hur Lian spelade när han kom. Från årsskiftet och framåt var han den bästa backen tillsammans med Lindholm
Håller med! Lian för 13 månader sedan var inte samma Lian som för 9 månader sedan. Men han har gjort sitt val och jag kommer inte sörja honom, uppenbarligen var bara Leksand ett verktyg på vägen till större kontrakt.
Jag har sett att många skriver det, men jag kan inte minnas att jag såg det själv. Kan ju dock bero på att "first impressions last" och att jag helt enkelt inte reflekterade över att man inte såg några misstag från honom i slutet. Eftersom många håller med er har ni säkert rätt, bonusen för mig att blunda för det är att jag inte blir alls bitter över att han går till rögle. ;)
bokmal
Inlägg: 58
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 18:55
Ort: Falun

Re: Silly season 23/24

Inlägg av bokmal »

Gösen skrev: tis 28 nov 2023, 23:00
bjernagris skrev: tis 28 nov 2023, 22:58 Lian Bichsel ansluter till bottenlaget Rögle.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -med-rogle
Han fick väl nobben av topplaget Leksand.
som ligger fyra poäng före bottenlaget ifråga. Inte så långt mellan himmel och helvete.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wiborg »

bokmal skrev: ons 29 nov 2023, 13:17
Gösen skrev: tis 28 nov 2023, 23:00
bjernagris skrev: tis 28 nov 2023, 22:58 Lian Bichsel ansluter till bottenlaget Rögle.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -med-rogle
Han fick väl nobben av topplaget Leksand.
som ligger fyra poäng före bottenlaget ifråga. Inte så långt mellan himmel och helvete.
Man räknar väl bara placeringar? Man får ju inte spela slutspel bara för att man är nära att vara högre upp ;) 6 placeringar är skillnaden mellan dessa bottenlag/topplag!
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Einar Berg »

"Leksandsbacken Anton Lindholm är ett hett namn inför nästa säsong.
Klubbar i Schweiz jagar honom, men bakom kulisserna pågår det även ett stort budkrig mellan SHL-lagen. Flera stycken har velat vara med i leken, men det är också flera stycken som har droppat av. Ett lag fick ge sig när de lagt 330 000 kronor i månadslön i sitt erbjudande.
Det laget, som ligger bäst till nu, är enligt uppgifter till Expressen, Rögle.
Leksand som han spelar för nu, har i princip redan tackat för sig i budgivningen. Lag som Skellefteå och Växjö kommer inte att vara med på de stora summorna.
Det laget som går absolut mest aggressivt nu är Rögle. Och enligt uppgifter till Expressen är det mycket som pekar på att han hamnar där de kommande åren.
– Anton kommer inte ha bråttom att välja, men jag tänker vara ytterst sparsam i mina kommentarer gällande hans framtid, säger hans agent, Peter Nilsson.
Rögle ska enligt Expressens uppgifter vara villiga att lägga det absolut bästa ekonomiska budet inom Sveriges gränser, och har gått tungt på även andra lediga backar inför den kommande säsongen. Då man insett att det är backsidan som är den stora svagheten denna säsong, så kommer inga fingrar att läggas emellan där, utan man ska vara med på de bästa.
Klubben gjorde också ett försök på Växjös Joel Persson tidigare i höstas.
Nu pekar mycket på att man är den svenska klubben som vinner kampen om Anton Lindholm, som kommer värdera mycket mer utöver det ekonomiska. Chansen att vinna, en bra social tillvaro kommer också att väga tungt.
Rögle är därmed Anton Lindholms huvudspår inför 23/24"
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

Rögle. Beppes lag!
22 backar i laguppställningen med mottot att lag Bygger man bakifrån.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Chansen att vinna, en bra social tillvaro kommer också att väga tungt.
Rögle är därmed Anton Lindholms huvudspår inför 23/24"

Rögle ligger ju bakom oss så jag vet inte om det där att vinna verkligen är viktigt.
Men en back som jag funderar över är quenneville tycker han spelar bra skulle vara bra utfyllnad och kanske utvecklas?
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Men nu söker jag någon med kunskap för att hitta fakta.
Filander ryktas till oss, min fundering där är om han inte lyckats vända Oskarshamns negativ trend är han rätt för oss?
Så till min fundering tränare som ramlat ur med ett lag hur många av dom har kommit tillbaka och vunnit sm-guld med ett nytt lag?
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 23/24

Inlägg av SteveY »

Skitsnack. Väljer han Rögle så är det enbart för pengarna.