Leksing i vargaland skrev: tis 10 mar 2026, 20:00
Har en känsla att vi får en utvisning mot oss snart, Frölunda har fått upp tempot lite för mycket
Det var bra nära men var väl första (och enda?) gången någonsin vi fick en tveksam utvisning med oss mot Frölunda. Jag kan hålla med om att det är diving, ser ut som att han hoppar till med stödbenet helt i onödan, men hur många gånger tar domarna för något sånt? Och hur många gånger tar domarna en sån på Frölunda? Och hur många gånger tar domarna ett sånt domslut som gynnar oss? Var många stjärnor som radade upp sig för att få den utvisningen med oss.
CMB skrev: tis 10 mar 2026, 20:19
Karlbergs (?) pet vid sargen i offensiv zon strax innan målet..?
Koblars skottäckning var väl inte världsklass heller?
Henke Lif skrev: tis 10 mar 2026, 20:20
Onödig retur rakt ut
Nej, det är precis ett sånt skott som är nära på omöjligt att styra åt något annat håll. Stenhårda isare lite från kanten går i 95% av fallen rakt ut i farligt läge. Det är där det är extremt viktigt att man är stark och tar bort returerna vilket vi inte var i detta fallet. Lägg därtill att Koblar är lite fel i skottäckningen och istället styr upp den i krysset. Så nej, inte Filips fel. Däremot är jag mer tveksam till hans ingripande på första målet. Men bra spel i övrigt så drar inte för stora växlar över det.
Klas skrev: tis 10 mar 2026, 20:50
Nu vill Sjökvist blanda sig i matchen 
Kompensation för diving-utvisningen såklart.
Haha, ungefär så lät det hemma hos oss också 
Stjärnan skrev: tis 10 mar 2026, 21:10
2 kvar….
Vore ju skit om vi gick rent och ändå inte klarade det… men det tar vi om det sker. Vinn, bara vinn!!!!
Går vi rent så klarar vi det, sedan är det kanske med en liten justering av den där tvåan till en sexa, men ändå 
Stjärnan skrev: tis 10 mar 2026, 21:12
Klas skrev: tis 10 mar 2026, 21:00
Sjökvist dit jävla penishelvete!
Visst att det var hooking på vejdes men den innan när Nolan blev fasthållen… hur kan man inte ta den!!?
Som jag sa till frugan (som förövrigt sa saker som är klassen över Klas vokabulär), jag köper att det är en hakning, men då kan man inte släppa alla andra förseelser som är klart grövre än denna. Det är där problemet är att man helt plötsligt ändrar bedömningsnivån. Stevens fasthållna klubba är ju klart värre. Lang var ju hakad och fasthållen ett antal gånger. Ett par interference liknande Stevens såg man även åt andra hållet... Det är för dåligt helt enkelt.
svepet skrev: tis 10 mar 2026, 21:25
bender skrev: tis 10 mar 2026, 21:19
CMB skrev: tis 10 mar 2026, 21:18
Slutspelsmöjligheten är kvar.
Din sjuka jvel. 

Jag tänkte också på det, det vore ju det mest extrema någonsin ifall det skulle bli slutspel av det här. Det är ju inte ens helt totalt orimligt som att man måste vinna med 100 mål eller något sånt. Vi går rent, Timrå max 1 poäng, Örebro och Linköping 0 poäng imorgon och sedan spelar de oavgjort på lördag.
I det stora hela var det ju en bra genomförd match även om vissa perioder var lite sämre framförallt i andra perioden. Men över lag en bra match och fan vad skönt med ett fungerande PP och BP som just nu är det som avgör till vår fördel i flera matcher. Larsson stabil, förstakedjan grym, moralen att fortsätta köra trots snabba kvitteringar.