Slutspurten 2026

Användarens profilbild
Wiborg

Re: Slutspurten 2026

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: Igår, 16:01
Wiborg skrev: Igår, 15:55

Idrott utan nerver är astråkigt, ångest som förbyts till glädje är det jag lever för. Kommer se varenda sekund av kvalet. Har ingen möjlighet att vara på plats, men bänkad framför tvn kommer jag vara.

Jag kommer nog också kolla.
Däremot är jag rätt likgiltig om det är HV eller Linköping som åker. Örebro hoppas jag väl mest på så om de möter HV kommer jag såklart hålla på de sistnämnda.

Eftersom jag fortfarande är inställd på Leksand - HV i kvalet så är det klart att jag vill att HV ryker. Men lyckas vi undvika kval och jag får välja så ryker Örebro, i andra hand Linköping, tredje hand HV och sist Timrå.

Pratade förresten med en Malmö supporter igår och han var helt ok med att Leksand vinner ikväll, med argumentet att åker Örebro ur kanske de har en chans att få behålla Salo. Salo lär väl dock göra allt han kan för att vinna, men övriga spelare? ;-)

Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: Idag, 07:16
Gösen skrev: Igår, 16:01
Wiborg skrev: Igår, 15:55

Idrott utan nerver är astråkigt, ångest som förbyts till glädje är det jag lever för. Kommer se varenda sekund av kvalet. Har ingen möjlighet att vara på plats, men bänkad framför tvn kommer jag vara.

Jag kommer nog också kolla.
Däremot är jag rätt likgiltig om det är HV eller Linköping som åker. Örebro hoppas jag väl mest på så om de möter HV kommer jag såklart hålla på de sistnämnda.

Eftersom jag fortfarande är inställd på Leksand - HV i kvalet så är det klart att jag vill att HV ryker. Men lyckas vi undvika kval och jag får välja så ryker Örebro, i andra hand Linköping, tredje hand HV och sist Timrå.

Pratade förresten med en Malmö supporter igår och han var helt ok med att Leksand vinner ikväll, med argumentet att åker Örebro ur kanske de har en chans att få behålla Salo. Salo lär väl dock göra allt han kan för att vinna, men övriga spelare? ;-)

Det är klart Malmö kommer göra allt för att nå topp 6. Naturligtvis.
Malmö har blandad form, har vunnit en del men förlorat mot bottenlagen. Det blir tufft men jag är otroligt nog hoppfull.

Kvalet kommer jag kanske se nån match i början. Går det dåligt så kollar jag till midsommar vilken serie vi tillhör. Typ.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Kom att tänka på ett ca 15 år gammalt inlägg från Sniper där han skrev: Djurgården måste ju häpet se på tabellen och undra varför Leksand aldrig kommer ikapp.
Detta när vi låg i botten och hade en massa poäng upp till dif på fast mark, och bägge lagen bara förlorade och förlorade hela upploppet.

Nu måste ju Örebro lika häpet undra, Varför rycker vi inte?
Är det inte dags att de får ett oväntat hack i skivan nu?
Vår egen skiva måste dock förbli repfri ett par dagar till, kanske en hel månad.

Sun taught me,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Brynäs torskade borta mot Lhc nyligen och att de ska slå för stunden ännu starkare Örebro ser jag inte hända. De förlorade även senast hemma mot Malmö. Så nej, Örebro blir med största sannolikhet klara för SHL ikväll.

Däremot står hoppet till:
Att Saik gör sitt och tar en stabil 3 poängs seger ikväll.
Att vi gör vårt och tar en stabil 3 poängs seger ikväll.
Att FBK gör sitt och tar en stabil 3 poängs seger ikväll.

De här tre resultaten ser jag inte alls som någon omöjlighet även om det är väldigt svårt att tippa 3 av 3 rätt. Det är nog vår egen match som blir svårast på förhand men alla tre matcher är viktiga att få in då jag vill ha en backup planka i Timrå även om den blir väldigt svag då jag misstänker att Växjö som inte har annat -i bästa fall- än 3e istället för 4e platsen att spela för kommer vara svåra att motivera.

Skulle sedan Brynäs lyckas ta poäng så är det bara välkommet förstås.

Sun taught me,
Keep RISING!