Hela Sveriges domarmaffiakår hatar Leksand. Det är känt vid det här laget. Några värre än andra.
Visst känns det otroligt onödigt med 1-4 i arslet så som matchen sett ut. Men det är ju inte denna match som gör att vi får mardrömskvala mot HV. Vi har ju vid åtminstone två längre perioder under säsongen varit fullständigt urusla o vaskat poäng till höger o vänster på alla möjliga o omöjliga sätt. Vilket känns så jäkla konstigt när man sett laget spela senaste veckorna.
Klart som fan Lang inte skulle ha åkt ut. Man ser ju det på honom, han skulle aldrig prata så där mycket annars.
Domaren hörde någon säga något. Han trodde det var Lang, så Lang fick utvisningen.
Spelar ingen jävla roll vem som gapade, någon gjorde det.
Oavsett vad ska det jävligt mycket till med tanke på att vi precis fått ett boxplay och domarjäveln stoppade pucken när vi rensar i BP. Då får man tåla några ord från bänken. Men om man får game och avstängning för att man visar upp en jävla iPad så förstår man hur nivån är. Kattpsyke på hela jävla domarkåren.
Hade jag vart Filip…
Jag hade klivit av själv efter 2-0 målet…
Om jag hade släppt in 2mål på matchens första 5min…
Det finns ingen anledning att stå var med sån skit start , glöm bli förbannad och gå av…
Känns som att målvakter tog själv det initiativet med förut…
De knäckte en målvaktsklubba och åkte av isen i ren frustration och ilska…
Bättre ta in Gidlöf som är mer nollställd i det läget med…
Målen ligger och stör i bakhuvudet med….när de kommer så där snabbt, som målvakt hatar man släppa in mål…och vill inte få såna matchstarter. (Det som att Hedberg inte vill förnedra målvakten genom att byta….men det bara ett sätt att ju `nollställa` och få ny energi med Gidlöf istället)
69,23% på Filip efter 2perioder…
13-18 skott till Leksand…..
Men att inte Filip ens kliver av själv…
Det visar också hur besatta och gärna de vill spela….
De vill verkligen spela varje match och varje minut….
Ska man ta igen tre måls underläge får man inte bränna så många chanser. Tre jätteläge inom två minuter.
Idag torskar vi målvakts- o avslutsmatchen stort. Vi har ju fler chanser än Malmö.