V I ger fan bort detta med vår patetiska förstaperre. Sjukt svagt av alla inblandade.inte bara är kvalet klart, all positiv känsla vi haft har man ju pissat bort oxå i.o.m. detta jävla fiasko.
Lite Växjö - Leksand, KS 09-10, när vi hade allt i egna händer men låg under med 5-0 efter första?
Fy fan, den matchen “avnjöt” jag norr om polcirkeln via sportradion.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Vi får sätta Kaderli mot Ang i kvalet i första matchen...
Sen hur vi ska lyckas vinna när motståndarna, (oavsett lag), har fördel från domaren vettefan.
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
Rögle väldigt starka idag som leder 2-5 uppe i Luleå…
Hur fan hanterar vi det här om vi blir överkörda ordentligt i Ängelholm på lördag med….
Då är vi tillbaka på ruta 1…. Med total dödsångest…..
Du kan va lugn, dödsångesten kommer infinna sig oavsett resultatet på lördag.
Mm jag känner redan nu…
Det är så många obehagliga saker….
HV71 har trots allt SHLs dyraste spelartrupp….
Sååå dåliga är dom inte….faktiskt…
Och att flera av HV71s spelare ändå har färsk positiv rutin på att kvala….
Så även deras tränare….
HV71 ändå kvalat de 2st senaste åren och båda gångerna har de även rett ut det…..
En liten statistikuppgift om du orkar Lillgud:
Vad säger statistiken om att börja med två matcher hemma gentemot att börja med två matcher borta i bäst av sju? Och då INTE slutspel, varken i Sverige eller NHL, utan endast kvalspel nedåt (med all den negativa press som det innebär). Det kanske är för litet underlag i SHL/HA i och för sig..?
Jag tror fortfarande att en time out redan efter 2-0 för att rensa huvudena och få börja om hade räckt.
Instämmer. Syntes ju för alla vart åt det barkade.
Låt mig gissa. Vi tog ingen timeout..?
Hedberg, jag har inte sett han tagit en enda. Tror han inte på det? Kan han inte?
Kvalet klart alltså. Nåväl, det var ju i princip klart redan i början av december.
Nu talar mycket (men inte allt) för att vi åker ur. Hemmaplan eller ej.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Jag tror fortfarande att en time out redan efter 2-0 för att rensa huvudena och få börja om hade räckt.
Hedberg, jag har inte sett han tagit en enda. Tror han inte på det? Kan han inte?
Kvalet klart alltså. Nåväl, det var ju i princip klart redan i början av december.
Märkligt att man aldrig använder sig av den möjligheten.
Och ett kval….klarar man det? Nu pratar jag inte om laget, det har jag redan insett att allt annat än total och villkorslös degradering vore överraskande, utan om mig själv.
Matchen ikväll höll på att kosta skilsmässa, vad fan ska ett uppslitande kval göra, om man ska bete sig som ikväll?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
CMB…
Dom gjorde om det ganska nyligen…
Att lag 13 borde få någon mer slags fördel…. Båda lagen spar även lite i rese-utgifter….med varsitt dubbla möten hemma inledningsvis…
Så det bara vart så i 2säsonger….
Med att man börjar med just 2 hemma-matcher…. (Tidigare spela de varannan)
MoDo vann dock båda sina 2st hemmamatcher ifjol….
Så det stod 2-0 till dom….
Sen tog dock HV71 4 raka….
(Varav 3 av 3 på hemmaplan)
Året innan tog HV71 1 av sina 2st första på hemmaplan….
Och sen vann de till slut med 4-3 i matcher.
(HV71 vann då 3 av 4 hemmamatcher mot Oskarshamn)
Så om kikar på HV71s kvalmatcher de 2 senaste åren….
De har ändå vunnit 6 av sina 7 hemma-matcher…..som de spelat…
Så vi bör nog inte låta de slinka förbi i tabellen…
Lite snopet också att Lasse Lehtinen helt plötsligt höll nollan idag…
Då kan han piggna till nu också….
Han haft annars ju tung säsong…
Senast redigerad av Lillgud den tor 12 mar 2026, 22:09, redigerad totalt 4 gånger.
Det här var ju värre än att förlora ett par på vägen trots allt, skulle inte bli förvånad om vi formtoppade för tidigt och på börjar nu förlustrad nu, kan ju iofs bli som mest 6 raka förluster.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
CMB…
Dom gjorde om det ganska nyligen…
Att lag 13 borde få någon mer slags fördel…. Båda lagen spar även lite i rese-utgifter….med varsitt dubbla möten hemma inledningsvis…
Så det bara vart så i 2säsonger….
Med att man börjar med just 2 hemma-matcher…. (Tidigare spela de varannan)
MoDo vann dock båda sina 2st hemmamatcher ifjol….
Så det stod 2-0 till dom….
Sen tog dock HV71 4 raka….
(Varav 3 av 3 på hemmaplan)
Året innan tog HV71 1 av sina 2st första på hemmaplan….
Och sen vann de till slut med 4-3 i matcher.
(HV71 vann då 3 av 4 hemmamatcher mot Oskarshamn)
Så om kikar på HV71s kvalmatcher de 2 senaste åren….
De har ändå vunnit 6 av sina 7 hemma-matcher…..som de spelat…
Så vi bör nog inte låta de slinka förbi i tabellen…
Lite snopet också att Lasse Lehtinen helt plötsligt höll nollan idag…
Då kan han piggna till nu också….
Han haft annars ju tung säsong…
Ja, jag anade att det inte fanns så mycket tillfällen att gå på. Tack i alla fall!
Man har varit inställd på kval i ca 40 omgångar nu, och i större delen av dessa dessutom varit ganska säker på att vi åker ur i fyra raka. Så även om det "lugnet" fått sig en törn sista 10 omgångarna, så ska det nog vara ganska enkelt att ta sig tillbaks till apatin.
Jag tror laget behöver ta ett steg tillbaks till spelet vi började vinna med, igelkottsförsvar och äckligt disciplinerat. Försvaret i första, andra och tredje rum. Sedan anfall, när läge ges. Vi har tappat det lite senaste omgångarna. Kanske drabbats av lite hybris, med följande övertro på vår förmåga. Det är därför jag tror att det är bättre att falla idag, än i sista matchen. Det är dessutom ett spel som passar bra på bortaplan. Hittar vi tillbaks till det, så har vi en liten chans mot HV. Men jag orkar nog inte hoppas på det..
V I ger fan bort detta med vår patetiska förstaperre. Sjukt svagt av alla inblandade.inte bara är kvalet klart, all positiv känsla vi haft har man ju pissat bort oxå i.o.m. detta jävla fiasko.
Lite Växjö - Leksand, KS 09-10, när vi hade allt i egna händer men låg under med 5-0 efter första?
Fy fan, den matchen “avnjöt” jag norr om polcirkeln via sportradion.
Själv låg jag på en säng i Segeltorp och scrollade Superstars forum på en silverfärgad, vikbar telefon. Mitt första minne av forumet. Gästande läsare som skulle bli medlem först 3 1/2 år senare.